Resultaten 1 tot 2 van de 2

Onderwerp: Alarm werkt niet goed na vervangen batterij klapsleutel

  1. #1

    Standaard Alarm werkt niet goed na vervangen batterij klapsleutel

    Hallo,
    Zal me eerst even voorstellen. Ik ben nieuw op het forum.
    Mijn naam is Rikkert en ben sinds vorige week eigenaar van een A6 uit 2004. Dit is mijn eerste audi en tevens mijn eerste auto die zo veel luxe heeft.

    Ik heb op dit moment een probleem met de centrale vergrendeling icm het alarm.
    Vorig weekend heb ik de batterij van de klapsleutel vervangen. Dit was een preventieve actie aangezien ik niet wist hoe oud de batterij was. Na het vervangen deed de afstand bediening het niet meer. Ik vervolgens naar audi garage gegaan. Die konden het probleem niet oplossen. Wel werdt mij aangegeven dat de connectie tussen de cilinderslot en de deur vergrendeling ontbreekt. En dat ze daarom de sleutel niet werkend konden krijgen.
    Ik heb vervolgens het deurmechanisme los gehaald en met de sleutel hem open en dicht gestuurd. Hierna werkte de klapsleutel weer en kon ik de deuren open en dicht sturen. Tijdens het niet werken van de klapsleutel bleef het alarm af gaan. Het alarm is een Defa 401. De stekkers van het alarm zijn toen verwijderd door de anwb.

    Nu heb ik de klapsleutel weer werkend maar als ik de auto op slot doe of open doe dan knipperen mijn alarm lichten niet meer. Als het alarm weer aansluit dan blijft deze maar af gaan wat ik doe.

    Is er iemand die mij verder kan helpen om dit probleem op te lossen. Ik ben lost

  2. #2
    Bennoh's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2010
    Leeftijd
    50
    Posts
    1.440
    Kudos
    100
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Alarm werkt niet goed na vervangen batterij klapsleutel

    De handleiding erbij pakken:

    https://www.manualslib.com/manual/62...?page=2#manual

    Hierin staat dat de deur openen met het fysieke slot niet de defa (en ook het OEM alarm trouwens) afschakeld. Ik moet de sleutel binnen 20 seconden in het contact omdraaien om hem dan af te schakelen.
    Misschien dat de Defa enkel even uitgezet en weer aangezet moet worden nu je sleutel opnieuw hebt ingeleerd.

    Het knipperen van de alarmlichten werd zeer waarschijnlijk door de defa gedaan maar die heb je nu afgekoppeld als ik het goed begrijp. OEM knipperen kon bij mij in de comfortmodule gecodeerd worden maar ik heb geen A6 maar een A4 uit 2005.
    Audi A4 2.0TFSI | S-line exterieur | S4 grille | lipspoiler | Cupra lip | RS4 rollbar achter | B5 schotels | 19" x 8,5J | RS4 elementen | LED's | RNS-E met SDS en RVC

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •