Resultaten 1 tot 3 van de 3

Onderwerp: Accu versleten?

  1. #1
    Madoow's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2011
    Posts
    602
    Kudos
    19
    Auto
    Audi A5 SB
    Land
    Land

    Standaard Accu versleten?

    Hallo,

    Ik merk dat wanneer ik aan het rijden ben in mijn A3 en mijn rem in druk de koplampen een seconde of iets een beetje dimmen.
    Ik heb net me accu doorgemeten:
    In rust stand: 12,37v
    Draaiende motor: 14.32v
    Tijdens het starten: laagste wat die haalt is 8.83v en daarna gaat die weer naar 14.2-14,4v

    De start spanning lijkt me een beetje laag. Zou het daar aan kunnen liggen?
    Of kan ik hier gewoon mee door rijden?
    Er zit nu een Varta 72Ah accu in.
    Audi A7 4G Sportback 3.0 TFSI quattro

  2. #2
    Bennoh's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2010
    Leeftijd
    50
    Posts
    1.440
    Kudos
    100
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Accu versleten?

    De dip in de verlichting tijdens het rijden zou niet moeten gebeuren als de accu voldoende capaciteit / lading heeft. Hij is er mede voor om de boordspanning uit de dynamo stabiel te maken/houden.
    Een enigszins slechte accu krijgt het in de winter in de kou nog zwaarder voor z'n kiezen. (Dikkere olie bij starten, ontwaseming aan, stoelverwarming en/of achterruitverwarming aan)

    Een beetje garage heeft ook wel een capaciteitstester voor accu's.
    Audi A4 2.0TFSI | S-line exterieur | S4 grille | lipspoiler | Cupra lip | RS4 rollbar achter | B5 schotels | 19" x 8,5J | RS4 elementen | LED's | RNS-E met SDS en RVC

  3. #3

    Standaard Re: Accu versleten?

    Dat hij tijdens het starten zo ver zakt is heel normaal.
    Een starter vraag immers heel veel stroom!

    Overigens je spanning uitmeten heeft weinig zin.
    Zonder draaiende motor kan je accu inderdaad 12V geven maar dat zegt niks over de amperage die het nog kan leveren.
    Met draaiende motor ben je niet je accu aan het meten maar de geleverde spanning van de alternator.

    Laat je garage je accu eens uitmeten met een speciaal toestel, dan pas ken je de toestand van je accu.


    Overigens denk ik niet dat het aan je accu zal liggen, je hebt het immers voor tijdens een draaiende motor. Kan altijd natuurlijk, daarom dat je hem eerst moet uitmeten ;-)
    Dan zorgt de alternator voor de spanning en ondertussen wordt de accu bij geladen.

    Je zal dus even moeten verder zoeken naar eventueel lekverliezen?

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •