Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Resultaten 21 tot 24 van de 24

Onderwerp: Power inverter / omvormer 12 Volt -> 220 Volt

  1. #21

    Standaard

    aangezien m'n vraag kadert in 't twijfelen tussen een laptop of een portable DVD-player in de auto toch even laten weten dat ik niet langer op zoek ben naar zo'n power inverter oplossing... heb me onlangs zo'n draagbare dvd speler aangeschaft (die je aan de hoofdsteun kan bevestigen). Is wel geinig zo'n ding... eerder een hebbedingetje voor de papa (ipv voor de kleine) hehe
    Don't drive faster than your guardian angel can fly

  2. #22

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2010
    Posts
    232
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Power inverter / omvormer 12 Volt -> 220 Volt

    Ik heb met mijn 12V laptop-oplader de 20A zekering van de auto gesmolten... Misschien heb ik de handleiding niet goed gelezen, hierboven zei iemand dat hij zijn laptop niet mocht gebruiken tijdens het laden met zo'n ding. Dat deed ik dus wel, op dat moment. Ik rook het ook wel, dat er iets mis ging. Lichte brandlucht, maar geen zichtbare rook of zo.

    Nu heb ik mij een (duurdere) 220V inverter gekocht, die rechtstreeks + en - nodig heeft van de auto (niet via de normale 12V aansluiting dus). Ik moet nog wel kijken waar ik dat beest ga aansluiten. De inverter komt van de Audi accessoire cataloog, dus ik ga ervanuit dat het "goeie marchandies" (=goed spul) is.

    gr., T.

  3. #23

    Standaard Re: Power inverter / omvormer 12 Volt -> 220 Volt

    20A zekering door? Dan heb je gewoon kortsluiting gehad.

    De dunne bedrading kan wel een punt van aandacht zijn, maar een goede omvormer zal niet veel meer trekken dan het door je apparaat opgenomen vermogen. Nu kan een laptopvoeding wel 100W trekken, dus als je even grof kijkt, mag je voor de omvormer een opgenomen vermogen aannemen van 120W, ofwel 10A (bij 12V; die spanning is in elk geval bij draaiende motor wel hoger, maar het is maar een grove benadering).

    Of de bedrading 10A continu leuk vindt, is moeilijk te zeggen (je zou de dikte van de draden eens kunnen controleren of een goede monteur vragen), maar ik zou er persoonlijk niet op *gokken* dat de bedrading toereikend is voor de stroom waarbij de zekering doorslaat. Ik zou er rekening mee houden dat de zekering echt is voor het beveiligen tegen echte kortsluitingen; daarbij loopt de stroom natuurljik veel verder op dan die 20A en dan vliegt je bedrading natuurljik niet meteen in de fix.

    In woonhuizen is het gelukkig goed geregeld: als je aansluiting gezekerd is met 16A kan de bedrading die 16A ook met gemak continu verdragen. Of dat in auto's ook zo is?
    Laatst gewijzigd door remcomb; 02-09-10 om 12:09. Reden: typo eruit gehaald.

  4. #24

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2010
    Posts
    232
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Power inverter / omvormer 12 Volt -> 220 Volt

    Wanneer de PerfectPower PP602 geinstalleerd is in m'n A6 laat ik weten hoe die het doet :-)
    Laatst gewijzigd door twijfel; 01-09-10 om 08:13.

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •