Resultaten 1 tot 14 van de 14

Onderwerp: Accu loopt "af-en-toe" leeg.. ??

  1. #1

    Standaard Accu loopt "af-en-toe" leeg.. ??

    Hallo audi-rijders,

    Ik ben sinds Maart de trotse bezitter van een rode Audi coupe 2.0 uit 1990.

    De vorige eigenaar heeft er enorm veel aan geknutselt waarschijnlijk, en heeft voor de verkoop alles er maar weer "uit het zicht" geknipt! Ben al redelijk wat loze draden tegen gekomen. Van onder andere Alarm, Audio installatie, centrale deurvergrendeling, Neon, originele aansluitingen van mn radio.. doorgeknipt ook!

    Nu is het al een aantal keer (3x) voorgekomen dat mijn accu na een aantal uur (min 8 ofzo) geheel leeg was! Opeens zonder duidelijke aanleiding..

    Ik hoor wel eens als ik het contact aan/uit zet er een motortje/pomp begint te zoemen. Heel af en toe hoor ik het ook als ik s'ochtens instap. Ik zelf denk dat die misschien mn accu leegtrekt!

    Heeft er iemand enig idee wat voor pomp/motor dit zou kunnen zijn? Het geluid komt achter bij mijn bezine tank vandaan. Als je erin zit rechts echterin..
    Dacht eerst aan mijn bezine pomp (zou toch niet moeten gaan draaien als ik contact uit zet) of misschien een vacuumpomp van centrale deurvergrendeling..

    Wie heeft er een helder idee?
    Alvast bedankt!

    Gr. Ben

  2. #2
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.809
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Met die laatste zit je goed. De CV-pomp zit inderdaad bij je vulopening. Brandstofpomp hangt onder het rechter achterwiel, maar het lijkt me sterk dat die draait met het contact uit.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  3. #3

    Standaard

    Dat is nog een snel! Super, thx.

    Ik ga vanavond gelijk maar eens kijken of het helpt als ik deze loskopel.
    Dat moet toch mogelijk zijn? Mijn CV is toch al geheel (de slangetjes dan) uit mijn auto gehaald..

    Bestaat er eigenlijk iets om je accu in 1x los tekoppelen, zodat deze geen stroom meer kan verliezen/lekken?

  4. #4

    Standaard

    Jazeker! Een hoofdschakelaar. Dan heb je meteen je geheugen van de radio gewist en zo.


    Kijk eerst eens naar het lampje van de kofferbak anders?

    Je bent niet de eerste die daardoor mag duwen... ;-)
    Appie :cool:

    Een schizofreen is nooit alleen...

  5. #5

    Standaard

    Lampje is er al uit daar! Dus die zal het niet zijn!

    haha.. maar niet doen dan die hoofdschakelaar! :-? Radio inbouwen wordt al een hele onderneming ben ik bang, ik mis wat duidelijk aansluitingen (de vorige deed het wel, maar is al overleden). Maar dat is weer een volgend probleem.


  6. #6

    Standaard

    ik heb al een paar keer gehoord dat bij coupe's vaak de accu wordt leeggetrokken.

    maar het kan ook je accu zijn die niet meer optimaal is.
    meet hem eens door.

  7. #7

    Standaard

    Ik neem aan dat hij nog wel hoed zal zijn.. Hij is er nieuw ingezet toen ik de auto kocht...

    Maar ik ga hem toch maar doormeten! Bedankt voor de tip!

  8. Ad
  9. #8

    Standaard

    Ja, maar het is af en toe volgens mij, en dat is vreemd. Het kan idd zijn dat een accu, als die een keer goed leeg getrokken is, naar z'n grootje is, maar dan wel altijd.
    Appie :cool:

    Een schizofreen is nooit alleen...

  10. #9

    Standaard

    Alsof mn accu begrepen had dat ik niet blij met hm was! Om thuis te komen was er weer een vriendelijke collega nodig! :-? Grrr..

    Ik ga hem zeker door (laten) meten nu! Wordt dr helemaal ghek van!

    Toen ik de motorkap open had, viel me op dat er daar links voor( rechtsvoor als je dr in zit) iets "sisst".... alsof er lucht ontsnapt.. Maar dat zal ik dan wel op het "Motorisch" forum zetten.

  11. #10
    Sjakie's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2006
    Posts
    65
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard

    Ik zou je dynamo voor de zekerheid ook maar ff controleren.

  12. #11
    2.3
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sjakie
    Ik zou je dynamo voor de zekerheid ook maar ff controleren.
    En met name dan de spaningsregelaar die erop zit.

  13. #12
    miTchel's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2006
    Leeftijd
    42
    Posts
    3.184
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard

    als je je + kabel van de accu haalt en dan je voltmeter er tussen zet en dan je sleutel uit het contact haalt ,deur dicht(ff wachten op het interieur lampje) doet dan mag er nagenoeg geen stroom verbruikt worden

    suc6 :idea: michel
    Audi A4 2.4 v6 '03 Nu ; Audi A4 1.8T limited S '14

  14. #13
    2.3
    Guest

    Standaard

    Zit er trouwens een alarm in,die willen ook nog wel eens je accu leegtrekken namelijk.

  15. #14

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2005
    Posts
    45
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 80
    Land
    Land

    Standaard cv pomp

    Hi,
    ben vandaag nog achtergekomen naar de oorzaak van mijn CV die telkens werd geactiveerd als ik de kofferdeksel dichtdeed,of als ik de versnellingpook uit zijn achteruit haalde.

    Breuk in de kabelboom die naar de kofferdeksel toe gaat,kabels een beetje met tape gerepareerd,en hij doet het niet meer.

    Door een of ander manier veroorzaak jou kontaktslot ergens storing,kabelboom nakijken.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •