• Resultaten 1 tot 14 van de 14

Onderwerp: Draadjes welke

Standaard Draadjes welke

De luidsprekers in de linker deur van mijn A4 doen het niet meer, ff zoeken en ja hoor slechte verbinding in de stekker.
      Wat doe ik - trek eraan en oeps los alle twee en nu komt welke is de + voor de radio en welke de -

De draden hebben de kleur blaauw-bruin en blaauw wit.

Bedankt voor de info alvast

Ronnie

SLIM
      Guest

Standaard

Dan kijk je toch even aan de andere kant? En anders probeer je het gewoon. Je kunt geen kortsluiting krijgen dus veel zal er niet gebeuren.

Standaard

Idd. de ene keer heb je een mooi vol geluid, de andere keer zal het niet echt denderend klinken. Kan niet veel kwaad ff te probben. Ik zou echter zeggen dat blauw bruin + is...
      Onder invloed kun je alles, zonder invloed nix!
      Columns

Standaard

ik probeer ook altijd gewoon wat (zolang het maar niet teveel draadjes zijn kom ik er wel uit)

ben niet echt "elektronisch" aangelegd 8)
      mvg,
      Marcel

Think of the RS6 as Clark kent with all of Superman's powers but without the red pants

Standaard

De andere kant heeft andere kleurtjes.
      Idd heb ik wat geprobeert, maar hoor niet echt verschil.

Anders moet ik de deurpaneel demonteren, en daar heb ik op het moment geen zin in.

Ronnie

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MarcelW
      ik probeer ook altijd gewoon wat (zolang het maar niet teveel draadjes zijn kom ik er wel uit)

ben niet echt "elektronisch" aangelegd 8)
      Neuh ik kom ook nie uit een japanse fabriek. 1 brok hollandse kwaliteit
      Tenminste geloof dat ons melkboer de nederlandse nationaliteit had.. 8)
      Onder invloed kun je alles, zonder invloed nix!
      Columns

Standaard

In 9 van de 10 gevallen maakt het niet uit welke draad je op welke plek aansluit. Dit maakt vaak alleen verschil bij composets, of speakersystemen waar gebruik wordt gemaakt van scheidingsfilters.

Ik zal proberen uit te leggen wat er gebeurt:

In de speaker zit een spoel, die bepaalde stroompulsen krijgt,met verschillende sterktes. Bij een stroompuls zal de spoel zich afstoten van de magneet achterop de speaker, zodat de conus heen en weer gaat (net zo snel als dat hij pulsen krijgt). Bij bepaalde sets maakt de plus en de min verschil. Als je die dan zou omdraaien, dan zou de spoel in plaats van zich af te stoten, zich aantrekken tot de magneet. Je krijgt dan een heel ander geluid, die vooral bij de lage (bas) tonen te horen is. De speaker zal ook veel sneller oversturen en minder volume kunnen geven. Dit is verder absoluut niet schadelijk op korte termijn, dus gewoon proberen. Als het wel verschil maakt, zijn er vaak ook verschillende maten aansluitingen op de speaker gemonteerd, zodat het maar op 1 manier past, en je zeker weet dat het goed zit. Ga er dus maar van uit dat het in jouw geval niets uit maakt.

Succes!

audi en oldie viermaal's Avatar
      Algemeen Auto Social
      Sinds
      11 2003
      Leeftijd
      48
      Kudos
      14
      Auto
      Audi 100
      Land
      Land

Standaard

Ik zou zeggen kijk ff bij de radio aansluiting naar de kleuren.
      Naar mijn beschijde mening zou ik denken dat bruin de massa cq min - is
      Deze kleur is gebruikelijker dan wit wat dan inpliceerd dat dit plus + is

kijk anders hier ff

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bertje
      Die info staat ook op mijn andere (nieuwe) car audio site http://www.12vhifi.nl
      Heeft iemand meer info over Audi en car audio, vooral ook de OEM radios en de aansluitingen ervan, dan wil ik die er graag aan toevoegen.
      Rob.
      quattro kent geen tijd; maar op aardgas CNG kun je ook rijden.
      09'MB Sprinter CNG. 78' Honda CBX1000
      89' Audi 100tq 86' bmw K100RT

Graudi's Avatar
      Algemeen Auto Social
      Sinds
      12 2003
      Leeftijd
      48
      Kudos
      0
      Auto
      Audi A6
      Land
      Land

Standaard

In het elektrisch schema van de Kluwer CD staat er geen plus of min bij vermeld dus maakt het volgens mij niet uit.
      Doe wel een luisterproef door de balans naar links en rechts te wisselen.

Standaard

Kan dus ook nergens info vinden welke kleuren waar horen.
      Heb dus maar een gokje gedaan wel het meest logisch leek.

Bedankt voor alle info

Ronnie

Audiwereld.nl Leon's Avatar
      Algemeen Auto Social
      Sinds
      11 2003
      Kudos
      577
      Auto
      Audi A4
      Land
      Land

Standaard

deurpaneel verwijderen is 5min werk, en hoe ben je nu dan bij de snoeren gekomen??
      A4/8E (B6) 1.9TDI Avant
      Ebony black pearl|Black optic|S-line bumpers en dakspoiler|S4 doorblades|19" BBS CK|Goodyear Eagle F1 ASY 235-35-19|OEM S4 Avus 17"|Michelin pilot Alpin 225/45/17|3.0 uitlaat|4.2 (A6 4F) 80mm eindstukken|HT-mapping|S-line onderstel|Supersport federtellers|312x25 Zimmerman Sport|ATE ceramic|Black optic S4 grille|B7 DTM alcantara multifunctioneel stuurwiel|B7 DTM alcantara pook|Carbon sierlijsten in dashboard, deuren en middenconsole, custom alu logo|RS4 pedalen en voetsteun|Raam en spiegel schakelaars MY2012 (alu accenten)|Leder/alcantara (verwarmde) sportstoelen|BNS 4.2 navigatie|A4 B8 dak antenne|Gecleande achterruit (geen ruitenwisser)|Funkuhr|Radio Concert|Bose soundsystem|Fiscon Bluetooth|OEM Audi IPOD interface|Smarty HD driving camera|Full-Led interieur verlichting|Led voetverlichting in rood|Koelkast in dashboardkastje|Middenarmsteun met cupholder voor en achter|S4 Bi-xenon koplampen|Led instapverlichting|Electrisch inklapbare en dimmende buitenspiegels|Automatisch dimmende binnenspiegel met kompas en regensensor|Led omgevingsverlichting in buitenspiegels|Led stadslicht|Led mistlampen|Smoke achterlichten|Coming home/Leaving home.

Kees's Avatar
      Algemeen Auto Social
      Sinds
      11 2003
      Kudos
      1
      Auto
      Audi A6
      Land
      Land

Standaard

heb je hier iets aan?
      Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen

Kees's Avatar
      Algemeen Auto Social
      Sinds
      11 2003
      Kudos
      1
      Auto
      Audi A6
      Land
      Land

Standaard

bl/br=blauw/bruin is de min
      bl/gr=blauw/grijs is de plus.

Alstublieft/dank u wel.

Deze scan had ik onlangs al geplaats in een andere car hifi topic.

Standaard

Bedankt Kees.

Ene Leon die 2 kabeltjes gingen los uit de stekker.
      ( voorbereiding )

Ronnie

Forum Rechten