Resultaten 1 tot 3 van de 3

Onderwerp: Audi A4 1.9TDI B6 (2004) - Centrale vergrendeling aansluiting; afstandsbediening; coming home lights

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2011
    Posts
    2
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Audi A4 1.9TDI B6 (2004) - Centrale vergrendeling aansluiting; afstandsbediening; coming home lights

    Hallo Iedereen!
    Ik ben net nieuw op dit forum en ik heb al even gezocht achter een mogelijke oplossing van mijn probleem maar ik heb helaas nog niets (bruikbaar) gevonden.

    Doel:
    Ik ben bezig met de bouw van coming home lights op mijn audi A4 B6 1,9TDI. Hiervoor maak ik gebruik van wat externe elektronica en een microcontroller.

    Probleem:
    Ik ben al een tijdje opzoek naar een plaats waar ik eenvoudig kan detecteren of mijn centrale vergrendeling open/dicht gaat.
    Ik ben dus opzoek achter een kabeltje connector waar ik gemakkelijk bij kan om te detecteren of ik de auto met de afstandsbediening open of dicht doe.
    Heeft iemand van jullie een idee, schema op welke connector of draad het signaal toekomt. Ik heb me al geamuseerd met enkele uren te zoeken maar ik kan niets vinden. Een oplossing was de interieur verlichting gebruiken, nadeel is wanneer ik deze normaal gebruik deze ook aangaat, wat uiteraard niet de bedoeling is!

    Bedankt,
    Digi

  2. #2

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2003
    Posts
    101
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A4 Cabrio
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi A4 1.9TDI B6 (2004) - Centrale vergrendeling aansluiting; afstandsbediening; coming home lights

    Misschien kan je gebruik maken van plusdraad bij richtingaanwijzerschakelaar die spanning krijgt als contact wordt uitgezet en sleutel verwijderd. Ik gebruikte deze draad bij oudere audis tot b5. Deze draad wordt gebruikt voor zijdelingse parkeerlichten.

    Groetjes dirk

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2011
    Posts
    2
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Audi A4 1.9TDI B6 (2004) - Centrale vergrendeling aansluiting; afstandsbediening; coming home lights

    Bedankt voor de reactie! Maar ik zou liever aan de draden van een deurcontact of aan iets van de ontvanger geraken!
    Weet iemand iets van de bekabeling?
    Laatst gewijzigd door digi128pci; 03-11-11 om 18:53.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •