Verder lees ik dat mogelijke accu falen, of spanning te laag, ook eea veroorzaakt kunnen hebben. Iemand die hier wat nuttigs over kan zeggen?
Over de term Intermittend lees ik het onderstaande op gerritspreekt.
Letterlijke vertaling van intermittent is: 'met tussenpozend verschijnend'. De VAS testkast bij de dealer noemt dat 'sporadisch'.
De fout komt dus slechts af en toe voor. Je hoeft je dus geen zorgen te maken dat er iets ernstigs met de auto aan de hand is.
Oplossing: autoscan saven, foutcode(s) wissen, een paar dagen rijden en dan opnieuw foutcode(s) scannen om te zien of ie is teruggekomen.
En als je geen klachten (functieverlies) hebt, en het storingslampje brandt niet, en de foutcode komt niet terug, dan niet meer over nadenken.
Achtergrond-info:
Het fout-geheugen slaat alle permanente en sporadische foutmeldingen op. Als een foutmelding voorkomt en blijft bestaan voor tenminste twee seconden, dan wordt hij geclassificeerd als een permanente foutmelding (foutmelding buiten-temperatuur tenminste 60 seconden, koelvloeistoftemperatuur tenminste 30 minuten bij draaiende motor). Als een foutmelding niet nogmaals optreedt, dan wordt hij geregistreerd als intermittent. Als het kontakt wordt aangezet dan worden alle bestaande foutmeldingen automatisch opnieuw ingedeeld als 'sporadisch' en zullen alleen dan als 'permanent' genoteerd worden als ze opnieuw verschijnen na het testen.
Sporadische fouten welke na 50x rijden (kontakt aan gedurende min. 5 minuten en voertuigsnelheid minimaal 30 kmh) niet meer voorkomen, worden automatisch gewist (behalve het falen van een Regelmodule).