Vorige week sloeg het noodlot toe, de alarmlampjes knipperde niet meer van mijn A8 (D3/4E/2003) en na het openen met de sleutel bleek dat er water vanuit de binnen verlichtingsunit na beneden kwam. Middenconsole/MMI bedieningspaneel nat en veel spetters op de stoelen. Auto kon wel starten/rijden maar MMI kwam niet meer omhoog en er knipperde regelmatig een paar toetsen op het bedieningspaneel. Omdat ik toen nog niet wist hoe ik dit paneel los moest maken, kon ik pas 's avonds de boel los halen. De hele unit uit elkaar gehaald, droog gemaakt en schoongemaakt met contact spray. Toen ik de volgende dag de unit aansloot ging direct de radio spelen, display kwam omhoog, maar radio ging ook weer uit na ca. 10 seconden en het paneel klapt ook weer dicht. Dit gebeurt nu na elke keer starten, ook wanneer het paneel niet staat aangesloten. Uitlezen van radio/navi/telefoon is dan ook niet mogelijk. Heel soms blijft de radio overigens wel spelen, uitlezen kan dan ook en is het navischerm te zien in de display. In alle gevallen blijft het bedieningspaneel geheel dood. Geen enkele knop werkt en ook geen enkel lampje brand. Zover ik kan nagaan zijn de zekeringen in orde.
Nu is mijn vraag zou de radio zonder bedieningspaneel in principe gewoon moeten werken? Ik wil namelijk er best een ander paneel in zetten ( heb deze ook al ergens gevonden) maar lost dit het probleem dan ook daadwerkelijk op? Anders geef ik straks honderden euro's voor niets uit. Nou komen lekkende zonnedaken wel meer voor dus er zal vast wel iemand ervaring mee hebben, ik hoop dat je dit wil delen.