Resultaten 1 tot 13 van de 13

Onderwerp: 4 velgen waarvan 1 velg een andere ET waarde heeft, kan dit?

  1. #1

    Standaard 4 velgen waarvan 1 velg een andere ET waarde heeft, kan dit?

    Hey beste forum-ers,

    Een paar dagen geleden heb ik 2e hands velgen incl. banden aangekocht via internet (particulier), nou zijn deze zojuist binnen gekomen en tot mijn grote verbazing bleek dat er 1 velg bij zit met een andere ET-waarde en een andere merk imitatie. Ja ik heb de persoon in kwestie proberen te bereiken maar natuurlijk -> niet meer bereikbaar........ Heel vervelend maargoed ik heb het al geaccepteerd en het is niet anders (risico van het particulier kopen).

    Nou vraag ik mij alleen hetvolgende af, kan ik hier gewoon op rijden of kan dat verschil in ET waarde kwaad?

    Specificaties velgen:
    3 x 18" rotor velgen
    8,0 J
    5x112
    ET48
    Merk: "made in italy"?

    1 x 18" rotor velgen
    8,0J
    5x112
    ET45
    Merk: TAM

    Jammer genoeg zit er ook een licht kleur verschilletje in die TAM velg tov. de andere velgen maar dit is minimaal, ik wil hier nog even tijdelijk op rijden tot ik andere heb gevonden. Het kan misschien een simpele vraag zijn maar ik ben echt een zware "noob" als het op auto's aankomt.

    Ik hoor graag jullie reacties.

    Gr.
    Lorenzo

    EDIT:
    Ik rijd trouwens een Audi A3 8P Sportback uit 2011 (S-line), mocht dit uitmaken.
    Laatst gewijzigd door harryhead; 13-04-17 om 16:27.

  2. #2

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2009
    Posts
    867
    Kudos
    0
    Auto
    Audi E-Tron
    Land
    Land

    Standaard Re: 4 velgen waarvan 1 velg een andere ET waarde heeft, kan dit?

    Ik zou 1 houden als reservewiel, de andere 3 os verkopen als zijnde reservewiel en vervolgens 4 gelijke opzoeken.
    Audi e-tron Sportback 55 quattro S edition

  3. #3

    Standaard Re: 4 velgen waarvan 1 velg een andere ET waarde heeft, kan dit?

    Ja dat ben ik op termijn ook van plan maar ik heb binnenkort APK en mijn huidge bandjes zijn op... ik vraag me alleen af of het mag (wettelijk ivm APK) en of het kan (niet gevaarlijk of iets dergelijks)? Bedankt voor je reactie iig.

  4. #4
    Reggy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2010
    Leeftijd
    47
    Posts
    15.475
    Kudos
    354
    Auto
    Audi S3
    Land
    Land

    Standaard Re: 4 velgen waarvan 1 velg een andere ET waarde heeft, kan dit?

    Ik had geen van beide gedaan, maar was die oplichter op gaan sporen en hem zn troep via de ramen terug te gooien.




    Verzonden vanaf mijn iPhone met Benzine
    S3 8V Limousine IbisWhite I Audi cabrio 2.6 V6 ming BLUEI Audi A3 8V Limousine S-Line 1.0 daytona GRAYI Audi A6 C6/4F L 3.0 TFSI V6 213kw 290 pk quattro BLACK I Audi S4 B6 Avant 4.2 V8 253kw 344pk quattro BLACK I Audi S4 B5 Avant 2.7 V6 195kw 320pk quattro BLACK ABT tuned I Audi A4 B6 Avant 1.9TDI 96kw H5 BLACK Hartog tuned

  5. #5
    Golfer's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2009
    Leeftijd
    56
    Posts
    3.785
    Kudos
    4
    Auto
    Audi A6 Allroad

    Standaard Re: 4 velgen waarvan 1 velg een andere ET waarde heeft, kan dit?

    "made in Italy" is wel origineel Audi? Met het logo dus? Dan zou ik zo een erbij zoeken op Ebay en die andere reserve houden.
    Of drie 5 mm spacers pakken en een 8 mm laten freezen maar dat heeft niet mijn voorkeur.
    Allroad 2.7T biturbo H6 LR MY2003 Atlasgrijs,
    verkocht: A6 Allroad 2007 3.0 tdi, kobaltblauwe Allroad Quattro 2.7T MY2003, A6 4B avant 2.5TDI MY2002 H6 Hartog tuned, A3 SB 2.0 tdi Ambition MY2008.


  6. #6

    Standaard Re: 4 velgen waarvan 1 velg een andere ET waarde heeft, kan dit?

    hahaha geloof me dat zou ik graaggg doen maarja hij woont aan de andere kan van NL voor mij & weet haast niks van dit ventje... maarja........

  7. #7

    Standaard Re: 4 velgen waarvan 1 velg een andere ET waarde heeft, kan dit?

    Hey Golfer, nee er staat geen audi logo op. Er staat wel op "Not Original Equipment". Ik heb deze velgen ook proberen op te zoeken maar kan er eigenlijk niks over vinden... Ja freezen en dingen aanpassen doe ik inderdaad liever ook niet... Ik hoop alleen dat ik dit setje tijdelijk kan plaatsen ivm. de APK keuring die ik binnenkort heb..

  8. Ad
  9. #8
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.809
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: 4 velgen waarvan 1 velg een andere ET waarde heeft, kan dit?

    Voor een kort ritje van en naar het keuringsstation moet het kunnen, en ik heb nog nooit een keurmeester gezien die naar de ET van elke velg kijkt. Ik zou er niet permanent op gaan rijden.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  10. #9

    Standaard Re: 4 velgen waarvan 1 velg een andere ET waarde heeft, kan dit?

    Ik wou er eigenlijk op blijven rijden tot dat ik nieuwe gevonden heb maar dit is dus af te raden? En zou ik dan een compleet nieuw set moeten aanschaffen of zou ik bijvoorbeeld vanachter et 48 en van voor et 45 kunnen leggen? Mocht ik dit doen zou ik namelijk enkel nog op zoek moeten gaan naar 1 zon zelfde tam velg met et 45.

  11. #10

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2009
    Leeftijd
    57
    Posts
    104
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 SB

    Standaard Re: 4 velgen waarvan 1 velg een andere ET waarde heeft, kan dit?

    Gewoon een paar spacers van 3 mm ertussen en rijden. ET waarde 45 past net volgens mij. Maar dat kan je even proberen door de 45 zowel voor als achter even te proberen.

  12. #11
    Golfer's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2009
    Leeftijd
    56
    Posts
    3.785
    Kudos
    4
    Auto
    Audi A6 Allroad

    Standaard Re: 4 velgen waarvan 1 velg een andere ET waarde heeft, kan dit?

    minimalistisch: de ET-waarde op één as gelijkhouden is het doel, kan met slechts één spacer van 3 mm. Voor ET 48 en achter dan ET 45
    Allroad 2.7T biturbo H6 LR MY2003 Atlasgrijs,
    verkocht: A6 Allroad 2007 3.0 tdi, kobaltblauwe Allroad Quattro 2.7T MY2003, A6 4B avant 2.5TDI MY2002 H6 Hartog tuned, A3 SB 2.0 tdi Ambition MY2008.

  13. #12

    Standaard Re: 4 velgen waarvan 1 velg een andere ET waarde heeft, kan dit?

    Hey mensen bedankt voor de response. Ik ga morgen naar de plaatselijke bandendealer en ga jullie voorstel laten toepassen. Dus op 1 van de 3 velgen een spacer van 3mm zodat deze et48 -> et45 word en dan deze velg samen met de andere et45 velg achteren laten plaatsen en de 2 x et48 velgen voor laten plaatsen? Klopt dit zo of begrijp ik het verkeerd? En klopt het dat zon spacer +-€30,- kost? Of komt er meer bij kijken? Alvast bedankt he

  14. #13

    Standaard Re: 4 velgen waarvan 1 velg een andere ET waarde heeft, kan dit?

    Allemaal gelukt hoor! Bedankt voor de info

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •