Resultaten 1 tot 4 van de 4

Onderwerp: voorportieren ramen tinten

  1. #1
    Madoow's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2011
    Posts
    602
    Kudos
    19
    Auto
    Audi A5 SB
    Land
    Land

    Standaard voorportieren ramen tinten

    Hallo,

    Ik ben aan het kijken om de voorportieren van mijn A3 8P te tinten met Suntek Carbon 70 folie.
    Officieel zou dit mogen. De grens ligt volgensmij op 70%?
    Maar blokkeren ruiten van zichzelf niet al wat licht?
    Er zijn bedrijven die deze folie plakken met certificaat erbij, maar goed ik wil het gewoon zelf doen..
    Iemand ervaring? Zijn er bedrijven die de lichtdoorlaatbaarheid kunnen meten?

    EDIT: de Suntek Carbon 70 folie laat 70% van het licht door. Ik lees op de site van het OM dat pas bij een lichtdoorlaatbaarheid van minder dan 55% proces verbaal op wordt gemaakt. Nu moet ik dus nog weten hoeveel licht een normale ruit blokkeert..
    Laatst gewijzigd door Madoow; 28-04-17 om 21:17.
    Audi A7 4G Sportback 3.0 TFSI quattro

  2. #2

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2013
    Posts
    9
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 Coupé
    Land
    Land

    Standaard Re: voorportieren ramen tinten

    hey,

    de voorportieren incl de voorruit moet een doorlaatbaarheid hebben van 70%, dus de carbon 70 folie van suntek kun je prima plaatsen.
    het plaatsen is heel lastig als je het nog nooit gedaan hebt, overal op internet zijn filmpjes te vinden maar toch raad ik aan om het samen met iemand te doen die het al vaker gedaan heeft, en probeer een zo stof vrije ruimte te pakken.
    even een tip: om de folie er super strak op te krijgen raad ik aan toch de folie erop te fohnen, het kan zonder maar dan heb je meer kan op ,,vingers'' zoals ze dat noemen. je krijgt deze wel weg gestreken maar dat duurt ff en je moet er heel vaak met je rakel overheen en dat geeft altijd krassen. en als je de folie op maat snijd aan de buitenkant van je raam en dan met een fohn aan de buiten kant vormt dan kun je deze aan de binnen kant probleemloos installeren en zonder vingers. dus hoef je niet oneindig veel met je rakel aan de slag en komt de folie super strak erop.

    als je vragen hebt dan kun je me een berichtje sturen

  3. #3
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.809
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: voorportieren ramen tinten

    Nee, je moet zoals gezegd eerst controleren hoeveel tint er al standaard op de ruiten zit.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  4. #4
    Madoow's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2011
    Posts
    602
    Kudos
    19
    Auto
    Audi A5 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: voorportieren ramen tinten

    Het is inmiddels gelukt, de gok genomen en carbon 70 folie beplakt. Toen langs het politiebureau in mijn dorp gereden en vriendelijk gevraagd of iemand mijn ruiten kon opmeten.
    Dit hebben ze toen gedaan, limiet is dus in principe 55%, maar er gaat 5% correctie vanaf. Dit zou dus betekenen dat je vanaf 50% een boete kunt krijgen.
    Mijn ruiten zijn gemeten op 53%, op het randje dus..
    Audi A7 4G Sportback 3.0 TFSI quattro

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •