Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 40 van de 52

Onderwerp: How-to: Kilometerteller vervangen Audi 80

  1. #21

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lee
    Dingen perongeluk kapot buigen ben ik erg goed in :?
    en je bent niet de enige

  2. #22

    Standaard

    hoe je het ook doet wees wel voorzichtig want ik hem m zojuist vakkndig gemold :-? geeft niet het ding was al stuk maar wees dus wel voorzichtig

    aan de naald zit een klein asje en die moet in dat gaatje geduwd worden lijkt mij, en de positie van de tellernaald is net niet tegen het dagtelleropnulzetstokje aan

  3. #23

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door herman 100quattro
    hoe je het ook doet wees wel voorzichtig want ik hem m zojuist vakkndig gemold :-? geeft niet het ding was al stuk maar wees dus wel voorzichtig

    aan de naald zit een klein asje en die moet in dat gaatje geduwd worden lijkt mij, en de positie van de tellernaald is net niet tegen het dagtelleropnulzetstokje aan
    Ik heb alles terug in elkaar, en de km-teller aanduiding heeft nu (net zoals voorheen) bij 90 km/u een afwijking van 4 km/u op de GPS, dus dat zit wel snor 8)

    De aanslag voor de naald aan 20km/u heb ik niet durven loshalen (ik ken mezelf en van dat soort fragiele dingetjes) maar het is toch gelukt

    Enige probleempje dat ik wèl had, was dat de dashboard verlichting aan de km-teller het niet meer deed Alles er weer uit (had het er gelukkig alleen maar los ingegooid :oops: en alleen de stekkers vast) dus dat ging wel redelijk vlot.

    Niets te zien aan de printplaat, en aangezien de toerenteller wèl verlicht was, maar snel effe een draaidje van links naar rechts gesoldeerd. Nu brandt het dus wèl (ook al is dit een voorlopige oplossing, tot ik m'n LED's heb)


    Nog iemand tips ivm de verlichting van de digitale klok? Want die deed het ook al niet, en daar heb ik niets aan kunnen veranderen :?

    Ondertussen doet de verlichting aan m'n 3 extra metertjes nog steeds niets :?

  4. #24

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Monster900
    Nog iemand tips ivm de verlichting van de digitale klok? Want die deed het ook al niet, en daar heb ik niets aan kunnen veranderen :?
    De digitale klok wordt ook verlicht door een klein lampje, dezelfde als de rest van de verlichtng. Je moet even goed kijken waar de lamp zit voor het klokje, het licht van het lampje wordt doormiddel van transparant kunststof "getransporteerd" naar je klokje.

  5. #25

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Anwocross
    De digitale klok wordt ook verlicht door een klein lampje, dezelfde als de rest van de verlichtng. Je moet even goed kijken waar de lamp zit voor het klokje, het licht van het lampje wordt doormiddel van transparant kunststof "getransporteerd" naar je klokje.
    Dan maar es uitmeten welke lampjes er stuk zijn!
    Volvo 5 pitter RULZ


  6. #26
    Lee's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2005
    Leeftijd
    41
    Posts
    6.178
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door herman 100quattro
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lee
    Dingen perongeluk kapot buigen ben ik erg goed in :?
    en je bent niet de enige

    Na mijn reparatie doet de mijne het nog steeds!

  7. #27

    Standaard

    Op dit moment doet alles achter het stuur het weer zoals het af fabriek was... Van de week es een paar LED's halen en dan gaan we dat es fixen 8)

    De 3 extra tellers zijn nog steeds pikzwart

    Iemand die me de uitleg kan geven om die 3 tellers uit m'n dashboard te krijgen?
    Laatst gewijzigd door tom; 14-09-09 om 12:36.
    Volvo 5 pitter RULZ

  8. Ad
  9. #28

    Standaard

    Laat maar, alles is bijna in orde 8)

    Dit zijn de 3 tellers in de middenconsole, nu verlicht door witte LED's:



    Dit zijn de andere tellers, nu verlicht door blauwe LED's:

    Volvo 5 pitter RULZ

  10. #29
    Lee's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2005
    Leeftijd
    41
    Posts
    6.178
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard

    Mooi resultaat! 8)

  11. #30

    Standaard

    Mooi mooi Maar hoe komt het dat je trteller bereik van 2-3000/min niet verlicht is? :-|
    Groetjes Elie (België)

    Herbie The Audi Driver

  12. #31

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Elie
    Mooi mooi Maar hoe komt het dat je trteller bereik van 2-3000/min niet verlicht is? :-|
    Daar ga ik straks nog es naar kijken, ik vermoed dat de LED omgekeerd zit (+ en - weet je :oops
    Volvo 5 pitter RULZ

  13. #32

  14. #33
    Lee's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2005
    Leeftijd
    41
    Posts
    6.178
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard

    Kijk! :-) Zo is ie af! 8)
    Nog steeds erg mooi!

  15. #34

    Standaard

    check, de mijne is kapot!

  16. #35

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Edward Melgers
    check, de mijne is kapot!
    Een andere halen? Op een afbraak of zo?
    Volvo 5 pitter RULZ

  17. #36

    Standaard

    marktplaats, ebay mij om het even waar, die andere komt er wel.

  18. #37

    Standaard

    weet iemand al hoe je de drie meters in het dashbord kan loshalen om daar de verlichting te vervangen?

  19. #38

    Standaard

    Ja, de 3 knoppen voor de verwarming lostrekken, de schroeven die daarachter verstopt zitten losdraaien, dat plaatje er af, en dan de schroeven voor die 3 tellers er uit!
    Volvo 5 pitter RULZ

  20. #39
    Lee's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2005
    Leeftijd
    41
    Posts
    6.178
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard

    @jajanssen,
    In dit topic wordt alles uitgelegd. ;-)

  21. #40

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Monster900
    Een beetje late reactie....... maar is het monteren van leds in het instrumentenpanel en kwestie van gewoon de lampjes vervangen, of moet er wat omgebouwd worden? En wat voor leds heb ik nodig en waar kan je ze koepen?
    Het is voor mijn Cabrio van 92, ik vind het heel mooi staan in jouw voiture.

Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •