Pagina 3 van 3 EersteEerste 123
Resultaten 41 tot 50 van de 50

Onderwerp: How to, verlagen Audi A4 b5 Avant

  1. #41

    Standaard

    Yep,....

    Want alle draagarmen komen in een andere positie te staan en moet je ze allemaal bijstellen.
    Mijn andere hobby www.barbeel.eu

  2. #42

    Standaard

    fck..... moet ik dus nog ff doen.

  3. #43

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2007
    Posts
    31
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: How to, verlagen Audi A4 b5 Avant

    kan dit topic geupdate worden? zou heel graag de foto,s zien.
    hee hallo!

  4. #44

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2009
    Leeftijd
    44
    Posts
    105
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: How to, verlagen Audi A4 b5 Avant

    Om toch nog even in te haken;

    Ik haal helemaal niet 1 draagarm los.

    Motorkap open, paraffaan afdekplaat verwijderen en hier de twee kunststof carrosserie doppen verwijderen (boven de schokbrekers uiteraard).
    Onder deze dop zit een moer waarmee de bovenste veerschotel vast zit, als je deze twee moeren losdraait is de schokbreker boven al los.
    Tip; draai ze niet geheel los, laat ze er nog een gang of 3 op zitten om de nodige bewegingsruimte te creeeren.
    Daarna auto opkrikken en wiel demonteren, onderste bout van de schokbreker loshalen en hierna de onderkant van de schokbreker zo van de onderste draagarm
    wegnemen. Soms dien je de onderste draagarm nog iets naar beneden te drukken mbv een grote bandenlichter of stalen pijp om meer ruimte te krijgen.
    Oja, zorg dat beide voorwielen van de grond zijn, hierdoor heb je zo min mogelijk last van de stabilisatorstang die anders tegen je werkt in de zin van minder ruimte.
    Schokbreker blijven ondersteunen (met 1 hand) en de bovenste twee moeren, die eerder al een stuk gelost waren geheel verwijderen.
    En voila je hebt de schokbreker los.

    Ik weet dat dit topic al redelijk oud is, maar toch.
    Ik heb het verschillende malen op deze manier gedaan, en enkel de voorzijde verlagen kun je zo in 2 uurtjes klaar zijn.

    Doe er je voordeel mee!
    Laatst gewijzigd door Dnny; 13-04-12 om 14:08.

  5. #45
    Kevin1980's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2012
    Leeftijd
    44
    Posts
    5.903
    Kudos
    95
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: How to, verlagen Audi A4 b5 Avant en de B5 limo

    Aangezien ik @ferri heb belooft om een "How to " te maken voor het verlagen van een B5 Limo hier mijn bijdrage

    Ik heb deze topic door gelezen en ik moet zeggen ik heb er weinig aan toe te voegen
    Ja de schokdempers achter zitten op een iets andere plek dan in een avant
    Maar dat kan nooit zo moeilijk te vinden zijn bij een Limo

    Bij de Limo moet je de achterbank neerklappen en dan de bekleding links en rechts bij de achterdeuren weghalen
    Hier vindt je een stuk foam/schuimrubber
    Trek deze eruit en je vindt de bouten van de achter schokdemper

    20130629_101355.jpg 20130629_101431.jpg

    Vervolgens zorg je dat je achterwielen van de grond staan en draai je je wiel eraf
    Aan de achterzijde van je remschijf vindt je de bout van de onderkant van de schokdemper
    deze draai je los
    Nu zit de schokdemper los in je auto.......draai de schokdemper een kwart slag en de schokdemper zakt naar beneden
    20130629_102736.jpg 20130629_102803.jpg 20130629_102751.jpg 20130629_103108.jpg
    20130629_101431.jpg

    Als je de schokdemper uit je B5 hebt gehaald kom het meest linke werk ( vindt ik persoonlijk)
    Om veilig je schokdemper met veer uit elkaar te kunnen halen heb je een verenklem nodig
    De gene die ik gebruikt heb is wat aan de lompe kant maar je kunt zo wel goed zien wat het nut is van een klem

    Voor dat je de bovenste moer van de schokdemper los kunt draaien moet je eerst een plastic schijf/dop los halen
    Deze wip je los met een plate schroevendraaier
    Vervolgens zet je de verenklem op de veren en draai de klem zo ver aan dat de veer los om de schokdemper komt te zitten
    Ga alsjeblieft geen gekke dingen doen als je geen verenklem hebt regel er 1 en anders laat het doen

    20130629_110822.jpg 20130629_110825.jpg

    Als je de veer op spanning in de verenklem hebt en los om de schokdemper hebt zitten
    Dan kun je de bovenste bout die onder het plastic schijf/kapje zit losdraaien
    Ik heb hier voor een griptang en een luchtsleutel gebruikt..........de luchtsleutel kun je ook gewoon vervangen voor een ratel met dop
    De griptang gebruik je om de as uit de demper vast te houden anders draait deze mee
    Als je dit gedaan hebt valt de schokdemper en veer vanzelf verder uit elkaar

    20130629_104500.jpg20130629_110513.jpg

    20130629_104443.jpg20130629_104447.jpg

    let wel op dat je de onderdelen die van de veer en de schokdemper eraf komen goed bewaart en zo neer legt dat ze in de zelfde volgorde weer op de nieuwe schokdemper/veer komen als je ze eraf hebt gehaald

    Het in elkaar zetten van de nieuwe schokdemper met veer gaat precies omgekeerd als hoe je het gedemonteerd hebt
    Controleer tijdens het in elkaar zetten van de schokdemper en de veer dat de veer vrij ligt van de veerschotels
    Bij mij zat namelijk de Eibach veer tegen de veerschotel van de H&R schokdemper
    Dit geeft tijdens het rijden een nare ping/kling door de auto heen
    Ik heb dit opgelost door de onderste veerschotel iets uit te buigen zodat de veer vrij komt te liggen van de veerschotel

    Om een handje vrij te krijgen tijdens het monteren heb ik een krik onder de naaf gezet zodat de achteras naar boven gedrukt wordt als je deze omhoog krikt

    Eind resultaat
    20130629_113732.jpg

    Voor de voorste schokdempers met veren geldt eigenlijks het zelfde verhaaltje
    Alleen zitten de bouten op een andere plek en moet je wat meer losdraaien dan bij de achterkant

    Ik ben hier weer begonnen met de boven kant
    Onder de paravan zitten 2 of 3 bouten en net voorbij het schutbord zit er 1 of 2 ( in totaal 4 bouten)
    Draai deze los
    Aan de onder zijde van de wielkast in de veerschotel van je schokdemper vindt je een boutje met een borgveertje dit borgveertje moet je loshalen
    Waarschijnlijk gebruiken ze deze in de fabriek op de schokdemper om z`n plek te houden tijdens het in elkaar zetten van je auto
    Ook zitten er 2 bouten in de stabilisatiestangen deze draai je ook los
    Tik voorzichtig de bouten uit de stabilisatiestangen en je schokdemper zit/ligt los
    Pas op met WD40 en remreiniger het heeft mij namelijk een ABS sensor gekost en die zijn niet goedkoop kan ik je vertellen
    Mochten de bouten en moeren zo vast zitten dat je ze niet los krijgt kun je de boel verhitten
    Echter moet je wel weer oppassen dat je de rubbers van de stabilisatiestangen niet verbrand
    En pak de bout ook niet zo maar vast als deze eruit is.......hij is warm/heet namelijk

    Vervolgens kun je op de zelfde wijze als de achterzijde de schokdemper uit elkaar halen
    Het viel mij op dat de voorste schokdempers onder meer spanning stonden dan de achterste dus let daar bij op

    20130629_130954.jpg 20130629_130838.jpg 20130629_131014.jpg

    Als je dit eenmaal hebt gedaan dan ben je klaar met verlagen cq vervangen van je schokdempers of veren
    Het is echter wel verstandig om je auto uit te laten lijnen aangezien je voor en achter alles los hebt gehad en je niet wilt dat je banden scheef afslijten en de auto alle kanten op trekt tijdens het rijden ( aldus mijn garagehouder/kameraad)

    Voor die tijd
    IMG-20130411-WA0000.jpg

    En na die tijd met 3cm verlaging
    20130629_164904.jpg
    Laatst gewijzigd door Kevin1980; 02-08-13 om 18:26.
    Gr Kevin
    A4 B6 1.8T Avant `03 Moro Blue/Pearleffect
    A4 B5 1.6 advance `99 Santorin Blue/Pearleffect 18" fat five`s


  6. #46
    Remi66's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2011
    Posts
    14.244
    Kudos
    460
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: How to, verlagen Audi A4 b5 Avant

    Mooi verslag.
    Netjes

    Verstuurd van mijn GT-I9300 met Tapatalk
    1e Audi A3 1.9 TDI 90 pk 1997- 2013
    2e Audi A3 2.0 TDI 150 pk 2013 - 2023 Hartog tuned.
    3e
    Audi A4 2.0 TFSI 204 pk Avant Quattro + Performance plus + S line 2023 -
    In bezit van originele Vagcom en VagCan Pro kabel
    ,
    regio Apeldoorn, remi4x at gmail.com

  7. #47
    Kevin1980's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2012
    Leeftijd
    44
    Posts
    5.903
    Kudos
    95
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: How to, verlagen Audi A4 b5 Avant

    @Sander

    Is het misschien mogelijk om in de titel van dit topic ook de limo toe tevoegen en met pagina 3 erbij
    Dit vergemakkelijkt het zoeken
    Gr Kevin
    A4 B6 1.8T Avant `03 Moro Blue/Pearleffect
    A4 B5 1.6 advance `99 Santorin Blue/Pearleffect 18" fat five`s

  8. Ad
  9. #48

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2015
    Leeftijd
    40
    Posts
    10
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: How to, verlagen Audi A4 b5 Avant

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dnny Bekijk Berichten
    Om toch nog even in te haken;

    Ik haal helemaal niet 1 draagarm los.

    Motorkap open, paraffaan afdekplaat verwijderen en hier de twee kunststof carrosserie doppen verwijderen (boven de schokbrekers uiteraard).
    Onder deze dop zit een moer waarmee de bovenste veerschotel vast zit, als je deze twee moeren losdraait is de schokbreker boven al los.
    Tip; draai ze niet geheel los, laat ze er nog een gang of 3 op zitten om de nodige bewegingsruimte te creeeren.
    Daarna auto opkrikken en wiel demonteren, onderste bout van de schokbreker loshalen en hierna de onderkant van de schokbreker zo van de onderste draagarm
    wegnemen. Soms dien je de onderste draagarm nog iets naar beneden te drukken mbv een grote bandenlichter of stalen pijp om meer ruimte te krijgen.
    Oja, zorg dat beide voorwielen van de grond zijn, hierdoor heb je zo min mogelijk last van de stabilisatorstang die anders tegen je werkt in de zin van minder ruimte.
    Schokbreker blijven ondersteunen (met 1 hand) en de bovenste twee moeren, die eerder al een stuk gelost waren geheel verwijderen.
    En voila je hebt de schokbreker los.

    Ik weet dat dit topic al redelijk oud is, maar toch.
    Ik heb het verschillende malen op deze manier gedaan, en enkel de voorzijde verlagen kun je zo in 2 uurtjes klaar zijn.

    Doe er je voordeel mee!
    Hoi Danny,

    Zou dit ook werken bij een B7 (1.9tdi) ?
    Ik ben van plan binnenkort zelf verlagings veren te plaatsen.
    Lees alleen maar horror verhalen over die lange bout bij de bovenste draagarmen.

  10. #49

    Standaard Re: How to, verlagen Audi A4 b5 Avant

    Bij de 8E moet de hele driehoekige plaat waar de schokbreker en bovenste draagarmen aan vast zitten eruit. Bij de B5 zit er nog een gat in de body boven de centrale schokdempermoer, maar bij de B6/7 is dat helaas dicht. Je moet dus de hele poot eruit halen.

    Je hoeft NIET de lange rekbout los te nemen; je kan de hele poot *net* genoeg naar buiten draaien. Zo heb ik de mijne ook gedaan. Let er wel op dat je (als je naar -40mm gaat door -30mm + -10mm schotels te monteren) de draagarmen in de nieuwe ruststand laat komen, door de bouten daarvan wat los te draaien (op de driehoekige plaat), en daarna onder load vast zet.

    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

  11. #50

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2015
    Leeftijd
    40
    Posts
    10
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: How to, verlagen Audi A4 b5 Avant

    Bedankt voor de tip & uitleg!

Pagina 3 van 3 EersteEerste 123

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •