Pagina 2 van 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 40 van de 89

Onderwerp: Montage trekhaak A4 Avant 2002

  1. #21

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2007
    Posts
    110
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A4

    Standaard waar haal je dat speciale "prik-dingetje" vandaan

    Mario,

    in je rapportage over de trekhaak(bekabeling) zie ik dat je een speciaal apparaatje hebt om de "oude" draadjes uit de stekkers te halen. Zat die bij de set bijgeleverd?

  2. #22

    Standaard

    Nee, die zit er niet bij, ik heb dat dingetje even geleend maar dat zal bij een automaterialenhandel best wel te koop zijn, het is gewoon een soort prikkertje waarmee je de weerhaakjes plat duwt zeg maar.
    Mario.
    Audi A3 Sportback 1.9TDI 140pk 320Nm 2008 BLS
    Audi Coupe'Quattro 20V 170pk 1988 7A

  3. #23

    Standaard electr.schema terekhaak A4 2003

    Hallo, een vraag weet iemand misschien of ik ergens een electrische aansluitschema van mijn a4 uit 2003 kan downloaden.

    Ik heb een gebruikte trekhaak gemonteerd en hierbij zat ook de bekabeling alleen geen schema en het is mij te link om het :oops: zo te proberen.

    Ik hoop iets van jullie te horen, alvast bedankt.

  4. #24

    Standaard

    Heb je dezelfde kabelboom als ik? Ik heb mijn schema nog wel alleen doet mijn scanner het niet, kijk even of het hetzelfde is dan kun je die van mij gebruiken
    Mario.
    Audi A3 Sportback 1.9TDI 140pk 320Nm 2008 BLS
    Audi Coupe'Quattro 20V 170pk 1988 7A

  5. #25

    Standaard

    Misschien off topic en overbodig. Als je A4 B5 over "check control" beschikt moeten er wel degelijk draden naar voren omdat je anders constant meldingen krijgt over defecte lampen. Het prikkertje om de draden uit de connectors los te maken is onmisbaar omdat je anders de boel kapot maakt.
    S4 stage 3 tuned by Hartog. 403pk 580Nm


  6. #26

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door S4Erik
    Misschien off topic en overbodig. Als je A4 B5 over "check control" beschikt moeten er wel degelijk draden naar voren omdat je anders constant meldingen krijgt over defecte lampen. Het prikkertje om de draden uit de connectors los te maken is onmisbaar omdat je anders de boel kapot maakt.
    Dat is me allemaal veel te technisch maar het prikkertje is goud waard
    Mario.
    Audi A3 Sportback 1.9TDI 140pk 320Nm 2008 BLS
    Audi Coupe'Quattro 20V 170pk 1988 7A

  7. #27
    drag's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2005
    Leeftijd
    69
    Posts
    1.205
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: waar haal je dat speciale "prik-dingetje" vand

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jmouwen
    Mario,

    in je rapportage over de trekhaak(bekabeling) zie ik dat je een speciaal apparaatje hebt om de "oude" draadjes uit de stekkers te halen. Zat die bij de set bijgeleverd?
    Kuffatec
    Groeten Jonny

  8. Ad
  9. #28
    drag's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2005
    Leeftijd
    69
    Posts
    1.205
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door miTchel
    En hoe heb het op gelost met de park distens controle ?

    michel
    Daar bestaat een oplossing voor. Ik weet niet meer of dit programmeerbaar is via de VAG of een andere manier. (geheugen begint mij soms in de steek te laten). Neem eens contact met een dealer of Coen.
    Groeten Jonny

  10. #29

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door urquattropower
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door miTchel
    A4 b5 is makkelijker mbt de elektrische aansluiting want deze hoeft niet naar de zekeringkast .
    Wel als je er een caravan achter wil heb er toevallig vorige week nog 1 gemonteerd op een a4 avant.
    Betekend dit dat als ik een trekhaak met 7 polige stekker (enkel voor twinny load) wil monteren dat ik de draden eenvoudig kan doorlussen van mijn achterlichten? Levert dit bij een A4b5 sedan '99 (facelift) geen storingen/ foutmeldingen? Ik weet niet eens of mijn auto dat uberhaupt kan, ik heb hem namelijk net... Ik heb in ieder geval geen parkeersensoren, dus dat scheelt
    On the other hand....
    you've got different fingers!

  11. #30
    Diederik's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2008
    Leeftijd
    55
    Posts
    9
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard

    Erg boeiend verslag was dit, gefeliciteerd met het resultaat. Ik was zelf van plan er een te gaan monteren, maar ik ga het niet eens proberen... Volgende week maar eens vragen bij de meeting bij Coen Donkers of zij ook de montage kunnen doen en wat dit dan kost. Of weet iemand dit misschien?

  12. #31
    Diederik's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2008
    Leeftijd
    55
    Posts
    9
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard

    Erg boeiend verslag was dit, gefeliciteerd met het resultaat. Ik was zelf van plan er een te gaan monteren, maar ik ga het niet eens proberen... Volgende week maar eens vragen bij de meeting bij Coen Donkers of zij ook de montage kunnen doen en wat dit dan kost. Of weet iemand dit misschien?

  13. #32

    Standaard

    Bij de Audi dealer staat er 8 uur voor dus misschien kun je het uitrekenen, ik weet zelf niet hoeveel uurtarieven zijn bij Coen of bij dealers maar het zal niet weinig zijn.
    Mario.
    Audi A3 Sportback 1.9TDI 140pk 320Nm 2008 BLS
    Audi Coupe'Quattro 20V 170pk 1988 7A

  14. #33

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Diederik Bekijk Berichten
    Erg boeiend verslag was dit, gefeliciteerd met het resultaat. Ik was zelf van plan er een te gaan monteren, maar ik ga het niet eens proberen... Volgende week maar eens vragen bij de meeting bij Coen Donkers of zij ook de montage kunnen doen en wat dit dan kost. Of weet iemand dit misschien?
    ik heb het ook toch maar zelf gedaan, via MP trekhaak gekocht en een nieuwere versie kabelboom dus voor de B7 erop aangesloten.
    trekhaak monteren stelt niet zoveel voor en het aansluiten ook niet, 1 voeding en 3 aansluitingen op de canbus en klaar is klara.

    ongeveer 5 uur over gedaan, en alles werkt in 1 keer.
    Dus als je beetje handig bent kun je het heel goed zelf doen, ben nu klaar in totaal voor 150 euro.

  15. #34

    Thumbs up Re: Montage trekhaak A4 Avant 2002

    Mooi verslag. Ik heb vorige week ook een A4 Avant uit okt 2001 gekocht en wil er nu zelf de trekhaak onder 'knutselen'. Kun je mij je foto's sturen?

  16. #35

    Smile Re: Montage trekhaak A4 Avant 2002

    Gefeliciteerd met je aankoop, stel je gelijk even voor in de showroom, we zijn hier gek op foto,s.

    Wat is er trouwens mis met de foto's die ik hier heb geplaatst? Ik kan ze wel sturen maar het zijn gewoon dezelfde.
    Mario.
    Audi A3 Sportback 1.9TDI 140pk 320Nm 2008 BLS
    Audi Coupe'Quattro 20V 170pk 1988 7A

  17. #36

    Talking Re: Montage trekhaak A4 Avant 2002

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bleuq20v Bekijk Berichten
    Gefeliciteerd met je aankoop, stel je gelijk even voor in de showroom, we zijn hier gek op foto,s.

    Wat is er trouwens mis met de foto's die ik hier heb geplaatst? Ik kan ze wel sturen maar het zijn gewoon dezelfde.
    Morgen maak ik even foto's en zal ze uploaden.
    Niets mis mee met die foto's, alleen kan ik ze niet opslaan op m'n computer als naslagwerk. of kun jij me vertellen hoe ik dat moet doen?
    groet.

  18. #37

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2010
    Posts
    15
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4 Allroad
    Land
    Land

    Standaard Re: Montage trekhaak A4 Avant 2002

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bleuq20v Bekijk Berichten
    Da's een goeie :-?
    Volgende keer probeer ik dat
    Hallo bleuq20
    Je zou kijken of je mist achterlicht zou werken?
    Nou heb ik alles aangesloten volgens schema alleen ik heb gekozen voor aansluitschema boordnetstuurapparaat-low maar sluit ik nu met een verloop stekker de twinny-load aan (deze bezit een 7 polige stekker) en ik zet de auto in de R dan zegt het systeem geen mistachterlicht aanwezig?
    Komt dit jou bekent voor of je kennis?
    Peter

  19. #38

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2011
    Leeftijd
    42
    Posts
    2
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Montage trekhaak A4 Avant 2002

    hey zeer goed gemaakt verslag zo,maar ik heb een zelf de trekhaak gemonteerd
    maar bij mij blijft het esp lampje branden,uitgelezen,fout gewist maar het lampje blijft branden
    weet iemand hier meer van ?

    mvg maurice

  20. #39

    Smile Re: Montage trekhaak A4 Avant 2002

    Dank voor het compliment, het verslag heb ik gemaakt in de tijd dat je bij de foto's een tekst kon plaatsen maar bij het vernieuwen van het Forum een tijdje geleden zijn alle teksten verdwenen en dat is eigenlijk heel jammer.

    Hoe het kan dat je ESP lampje blijft branden zou ik niet weten.
    Mario.
    Audi A3 Sportback 1.9TDI 140pk 320Nm 2008 BLS
    Audi Coupe'Quattro 20V 170pk 1988 7A

  21. #40
    sorrento's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2006
    Leeftijd
    43
    Posts
    13
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Montage trekhaak A4 Avant 2002

    Allereerst nog even een dikke duim voor deze duidelijke "how to"! Ik wil binnenkort mijn net gekochte, z.g.a.n. westfalia trekhaak gaan monteren onder mijn a4 avant van 2002. Na de trekhaak eens goed bekeken te hebben vind ik de boutgaten voor de 4 M10 bouten aan de ruime kant. Hoort dit zo en wordt de beugel op een andere manier nog "geborgd"? Bij mijn gebruikte trekhaak missen de 2 adapterplaten die aan de onderzijde vastgepopnageld worden, deze "adapterplaten" lijken 2 stukjes staalplaat met een M10 moer erop gelast, klopt dit of zit hier nog een centreerring op die in de boutgaten steekt?

    Ik wacht jullie reactie even af....

Pagina 2 van 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •