Pagina 1 van 5 12345 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 89

Onderwerp: Montage trekhaak A4 Avant 2002

  1. #1

    Standaard Montage trekhaak A4 Avant 2002

    Vandaag heb ik een trekhaak onder onze A4 gemaakt, het is er 1 met afneembare kogel en hij komt van Coen Donkers.
    Ik had de haak al een paar weken geleden bij hem gekocht, ik zocht eigenlijk een 2de hands maar het is toch maar een nieuwe geworden.

    Er moet behoorlijk wat gedemonteerd worden bij een A4 dus kwam het electrisch gedeelte vandaag niet aan bod, ik had nog nooit aan een A4 gewerkt en het is toch allemaal wel wat anders als een jaren '80 Audi
    Een maatje van me die 20 jaar Audi/VW ervaring heeft gaf me wat handige tips en toen was het karwei goed te doen.
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen
    Mario.
    Audi A3 Sportback 1.9TDI 140pk 320Nm 2008 BLS
    Audi Coupe'Quattro 20V 170pk 1988 7A

  2. #2

    Standaard

    Vervolg
    De volgende weken heb ik helaas geen tijd voor het electrische gedeelte maar wanneer ik er aan begin zal ik natuurlijk een vervolg verslag maken
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen
    Mario.
    Audi A3 Sportback 1.9TDI 140pk 320Nm 2008 BLS
    Audi Coupe'Quattro 20V 170pk 1988 7A

  3. #3

    Standaard

    Vandaag heb ik de verlichting aangesloten, wat een werk ook zeg :shock:
    Ondanks de matige kijkcijfers van dit topic heb ik toch wat plaatjes gemaakt en hier geplaatst
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen
    Mario.
    Audi A3 Sportback 1.9TDI 140pk 320Nm 2008 BLS
    Audi Coupe'Quattro 20V 170pk 1988 7A

  4. #4

    Standaard

    Voor het onderbouwen van zo'n haak staat bij de dealer 8 uur schijnbaar maar ik heb er denk ik wel het dubbele over gedaan
    Wanneer je dit meer doet en een brug erbij hebt gaat dat natuurlijk sneller :-?

    Conclusie: heel veel werk voor een leek als ik en wanneer je nooit aan Audi's werkt kun je het karwei beter uitbesteden.... :-?
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen
    Mario.
    Audi A3 Sportback 1.9TDI 140pk 320Nm 2008 BLS
    Audi Coupe'Quattro 20V 170pk 1988 7A

  5. #5
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.809
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Mooi werk!

    Best complex bij een nieuwere Audi- bij een 80 type 89 kun je de haak er in een uurtje onder hebben zitten. De aansluiting voor de kabelboom zit daar bij de achterlichtunit...
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure


  6. #6

    Standaard

    Gelijk heb je Tom, het was gewoon een bak werk, zeker ook omdat ik totaal geen ervaring had met deze nieuwere generatie audi. :-?

    Ik moet ook eerlijk bekennen dat ik met minder plezier doe werken aan deze auto dan als aan mijn Coupe
    Mario.
    Audi A3 Sportback 1.9TDI 140pk 320Nm 2008 BLS
    Audi Coupe'Quattro 20V 170pk 1988 7A

  7. #7

    Standaard

    Hoi Mario,

    Heb nog wat vragen aan jou. Heb je een 13-polige jaeger gemonteerd? Zo ja, er zit aan de binnenkant nog een schakelaartje in het stopcontact? Heeft dit te maken met het aansturen van het bestuurders informatiesysteem? Dit moet dan herkennen dat er een aanhanger achter hangt. Bij onze audi A4 avant zat al een afneembare trekhaak onder toen wij hem kochten. Ook zit er een constante 12V op maar ik wil deze aansluiting veranderen door er een dikkere draad op aan te sluiten. Dit i.v.m. het spanningsverlies als we de caravan er achter hangen. En kan ik de zijpanelen er zo aftrekken? Ik ben er mee gestopt want ik was bang dat ik het een en ander stuk zou trekken. Ik moet de linkerzijde loshebben want ik vermoed dat daar de kabelboom van de trekhaak loopt. De 12V wil ik rechtstreeks met een zweefzekering op de accu aansluiten.

  8. Ad
  9. #8

    Standaard

    he, mario,

    Super verslag, wilde er vanavond aan beginnen, maar zie dat het iets meer tijd kost. dus wacht ik wel tot volgend weekend.

    jacco
    Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

  10. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door W. Peters
    Hoi Mario,

    Heb nog wat vragen aan jou. Heb je een 13-polige jaeger gemonteerd? Zo ja, er zit aan de binnenkant nog een schakelaartje in het stopcontact? Heeft dit te maken met het aansturen van het bestuurders informatiesysteem? Dit moet dan herkennen dat er een aanhanger achter hangt. Bij onze audi A4 avant zat al een afneembare trekhaak onder toen wij hem kochten. Ook zit er een constante 12V op maar ik wil deze aansluiting veranderen door er een dikkere draad op aan te sluiten. Dit i.v.m. het spanningsverlies als we de caravan er achter hangen. En kan ik de zijpanelen er zo aftrekken? Ik ben er mee gestopt want ik was bang dat ik het een en ander stuk zou trekken. Ik moet de linkerzijde loshebben want ik vermoed dat daar de kabelboom van de trekhaak loopt. De 12V wil ik rechtstreeks met een zweefzekering op de accu aansluiten.
    Pffff, ik heb niet zo heel veel verstand van stroomdingetjes hoor Er zijn 2 types bekabeling en die ik heb is het meeste werk om aan te sluiten en het schijnt dezelfde te zijn als dat de dealer gebruikt, het andere type bekabeling heeft te maken met de can-bus en dat zou een plug and play moeten zijn, over de storingsgevoeligheid zijn de meningen verdeeld.
    Het is een 13 polige stekker maar er zit idd een schakelaartje in, wist ik niet .

    Aan de linkerzijde(wanneer je achter de auto staat) zit idd de bekabeling van je trekhaak, wanneer je alle benodigde schroefjes eruit hebt en ook het zijdeel van je achterbank los hebt(hoeft er niet helemaal uit)kun je met een flinke ruk je zijpaneel lostrekken, niet te flauw zijn want het zit goed vast.
    Gewoon in je auto gaan zitten en het paneel in 1 ruk naar je toe halen, pak hem ongeveer bij het opbergvak.
    Bij het terugmonteren kun je de clipjes wat inspuiten met sillicone ofzo, dan gaan ze wat makkelijker terug, let bij terug monteren er goed op dat je geen krassen maakt op de witte afdekking thv je achterbank(C-stijl?) Als je een beetje wringt zitten er al krassen op
    De Caravan draad heb ik overigens niet aangesloten maar dat is toch ook een behoorlijk dikke draad toch?

    Jhu: Bij de dealer staat 8 uur voor de montage van z''n haak incl. aansluiten van de bekabeling, ik weet niet hoeveel ervaring jij hebt natuurlijk met Audi maar ik zou er maar ruim tijd voor uittrekken
    Mario.
    Audi A3 Sportback 1.9TDI 140pk 320Nm 2008 BLS
    Audi Coupe'Quattro 20V 170pk 1988 7A

  11. #10

    Standaard

    Hoi Hoi wat een super verhaal, wil er zelf ook een gaan monteren.
    Dus dit is super handig bij de montage.
    Mag ik vragen wat je betaald hebt bij Coen?
    (je mag het ook even in een pb zetten)
    Zat alles erbij bij de set, montagehandleiding etc...

    Alvast dank voor je reactie.
    Ron

  12. #11

    Standaard

    Op de site van Coen staat de haak voor 318 euro maar ik hem hem voor iets minder gekregen, de stekker met bekabeling is rond de 140 euro dacht ik.
    Ik heb even gezocht naar de rekening maar die kan ik zo snel niet vinden :oops:
    Ik zal er iig. niet ver naast zitten, gewoon even bellen met Coen en dan kan hij het je precies vertellen.

    Er zit zowel bij de haak als bij de bekabeling een hele duidelijke beschrijving, gewoon vantevoren binnen op de bank het boekje even doornemen en dan is het niet moeilijk.
    Mario.
    Audi A3 Sportback 1.9TDI 140pk 320Nm 2008 BLS
    Audi Coupe'Quattro 20V 170pk 1988 7A

  13. #12
    miTchel's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2006
    Leeftijd
    42
    Posts
    3.184
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard

    dat schakelaartje is om de mistlamp van de auto uiteschakelen als je er een caravan er achter hebt zitten , om schittering in de spiegel te voorkomen.

    @ bleuq20v wat is het merk van de haak ?
    En hoe heb het op gelost met de park distens controle ?

    michel
    Audi A4 2.4 v6 '03 Nu ; Audi A4 1.8T limited S '14

  14. #13

    Standaard

    Het merk van de haak?.... weet ik niet :oops:
    Het is iig. hetzelfde merk als origineel alleen zijn ze origineel van aluminium, precies hetzelfde van model schijnbaar alleen wat zwaarder van gewicht vemoed ik.

    De parkdistance control piept gewoon constant bij het achteruit rijden
    Mario.
    Audi A3 Sportback 1.9TDI 140pk 320Nm 2008 BLS
    Audi Coupe'Quattro 20V 170pk 1988 7A

  15. #14

    Standaard

    Westfalia, ik had de montagehandleiding nog liggen
    Mario.
    Audi A3 Sportback 1.9TDI 140pk 320Nm 2008 BLS
    Audi Coupe'Quattro 20V 170pk 1988 7A

  16. #15

    Standaard

    Hmm... Ik wilde ook een trekhaak op m'n A4B5 Avant bouwen, maar als dat net zo veel werk is dan stel ik het maar even uit... Voor het geld hoef je het niet te laten, maar er gaat toch wel erg veel werk in zitten. Daar ben ik niet bang van, maar ik heb er de tijd nu even niet voor.

  17. #16
    miTchel's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2006
    Leeftijd
    42
    Posts
    3.184
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard

    A4 b5 is makkelijker mbt de elektrische aansluiting want deze hoeft niet naar de zekeringkast .
    Audi A4 2.4 v6 '03 Nu ; Audi A4 1.8T limited S '14

  18. #17
    urquattropower's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2006
    Leeftijd
    40
    Posts
    3.849
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door miTchel
    A4 b5 is makkelijker mbt de elektrische aansluiting want deze hoeft niet naar de zekeringkast .
    Wel als je er een caravan achter wil heb er toevallig vorige week nog 1 gemonteerd op een a4 avant.
    Audi A2
    Audi quattro '84
    Audi 80 quattro 5E `83

  19. #18

    Standaard

    Vandaag een verloop stekkertje gekocht zodat ik de verlichting eens kon proberen, dat had ik dus nog steeds niet gedaan :oops:
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen
    Mario.
    Audi A3 Sportback 1.9TDI 140pk 320Nm 2008 BLS
    Audi Coupe'Quattro 20V 170pk 1988 7A

  20. #19

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2008
    Leeftijd
    54
    Posts
    1.237
    Kudos
    16
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard

    Als het "goed" is werkt je mistlamp nu dus ook niet als je fietsendrager gemonteerd is ?

    Freek123

  21. #20

    Standaard

    Da's een goeie :-?
    Volgende keer probeer ik dat
    Mario.
    Audi A3 Sportback 1.9TDI 140pk 320Nm 2008 BLS
    Audi Coupe'Quattro 20V 170pk 1988 7A

Pagina 1 van 5 12345 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •