Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 50

Onderwerp: How to, verlagen Audi A4 b5 Avant

  1. #1

    Standaard How to, verlagen Audi A4 b5 Avant

    Ben druk bezig geweest mijn Audi A4 b5 Avant te verlagen.

    Allereerst had ik de mogelijkheid om de garage te gebruiken van een kameraad, dus dat gaf een beetje een gerust gevoel.
    Dus begon ik om 8:00 met het verwijderen van het 1e wiel.

    Even goed gekeken hoe alles vast zit en begon ik met het loshalen van de bovenste draagarmen, dat was 1 lange bout die de kogels vast houd, éénmaal er uit kon ik met een grote schroevendraaier de klemmen van de kogels wat open wrikken en kwamen ze heel makkelijk los.
    Om de bout los te maken heb ik een steeksleutel 16 en 17 gebruikt.



    Vervolgens de bout waarmee de schokbreker vast zit op de onderste draagarm.



    Toen heb ik de drie bouten bovenop de veerpoot onder de motorkap losgedraaid, en aan de binnenzijde van de veerpoot zit dan een klemring die er voor zorgt dat de veerpoot niet meteen naar beneden valt.



    Daarna de veerpoot in de bankschroef gezet en kon ik met behulp van een verenklem de veer indraaien en met een luchtsleutel de moer losdraaien van de schokbreker.







    Toen de nieuwe verlagingsveer er op geplaatst en de boel weer terug monteren.






    De achterschokbrekers waren wat lastiger te bereiken, want ik moest binnen in de kofferbak eerst de kofferbakbekleding er uit halen om bij de bouten bovenop de schokbrekerplaat te komen, aan de bestuurderszijde kon ik er zo bij komen, maar aan de bijrijderskant moest ik ook de rol van de gordel demonteren, maar dat was maar 1 bout, dus simpel.

    Toen de onderste bout van de schokbreker losgedraaid en vervolgens de veerpoot weer in de bankschroef en hetzelfde ritueel als bij de voorpoten uitgevoerd.

    Alles weer teruggemonteerd en voila ,.....de Audi staat 3cm dichter bij de grond en goed gevulde wielkasten.



    Ben tot 15:00u bezig geweest, want ik heb ook meteen de achterste remblokken vervangen en een remklauw weer gangbaar gemaakt.
    Nu lag de boel toch los en kon ik er goed bij.

    GreetZ 8)
    Ronald

  2. #2

    Standaard

    Ow enneh zo zag hij voor de transformatie er uit, ....het leek wel een 4x4, ha ha



    Maar nu staat hij superstrak boven het wegdek.

  3. #3

    Standaard

    ziet er perfect uit.
    Bij mijn a4 b5 quattro heb ik het afgelopen weekend LATEN doen.
    Grootste probleem waren de bovenste lange bouten van de draagarmen
    Die gast is 5 uur bezig geweest en dat voor 120 euro(= 'n vast bedrag)
    Hij heeft maar weinig verdient dat weekend.
    Maar het resultaat is net als bij jou,
    Stuurt een stuk beter zo en ziet er nu gewoon gelikt uit.
    Car: Honda
    Bike: Honda CB600F Hornet '09

  4. #4

    Standaard

    Zo, ....., 5 uur bezig geweest, dan heeft 'ie inderdaad niet veel over gehouden, ha ha.


    Ik ben blij dat ze er bij mij makkelijk uit kwamen.

    De vorige monteur heeft de bouten in ieder geval goed in het vet gezet (waarschijnlijk ook errug lang bezig geweest), daar heb ik nu profijt van.

    Bij het terug monteren heb ik ook goed veel vet gebruikt.
    Mijn motto is altijd al geweest : "het kan beter knarsen van het vet, dan kraken van de roest"

    Als ik een volgende keer draagarmen moet vervangen o.i.d. gaan de bouten zo los.

    En de auto stuurt echt superstrak, en het hellen bij optrekken en remmen is nu tenminste ook weg.
    Mijn andere hobby www.barbeel.eu

  5. #5
    Registered Abuser Bwlian's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2006
    Leeftijd
    33
    Posts
    8.259
    Kudos
    10
    Land
    Land

    Standaard

    Feuteus? :-D


  6. #6

    Standaard

    Foto 8)



    Heb eerst nog even de auto gewassen voordat hij op de gevoelige SD kaart ging.

    GreetZ
    Ronald

  7. #7
    muizenissen
    Guest

    Standaard

    Ziet er weer goed uit!

  8. Ad
  9. #8
    Erik Brouwers's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2007
    Leeftijd
    45
    Posts
    815
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Cabrio
    Land
    Land

    Standaard

    Hij ziet er inderdaad veel beter uit! Zo,n auto heeft dat echt nodig! ik heb er een schroefset onder! Met 18 inch wielen rijd dat ook nog eens super! Ik vind dat ik nog best met comfort kan rijden! Goed gedaan!
    Vijf in lijn blijft zeer fijn 2.3NG Cabriolet

  10. #9

    Standaard

    Binnenkort wil ik ook andere veren gaan plaatsen op mijn A4B5 Avant. Hoe moet je de bekleding in de kofferbak losmaken eigenlijk? Ik heb al zitten kijken maar kon niet zien hoe het er nu in zit, laat staan hoe het er uit moet. :-?

  11. #10

    Standaard

    Eerst de vloermat er uit, deze zit vast in de vloer met de sjor ogen.
    Dan in de gaten waar het afdekzeil in zit, zitten schroeven in en helemaal bij de achterklep in het kunstof zitten ook nog eens 2 schroeven.
    Dan kun je van onderaf de bekleding lostrekken.
    Oh enneh aan de bijrijderskant moet je ook de gordel rol loshalen, dat komt door de vulpijp van de brandstoftank.
    daar zit het iets anders gemonteerd waardoor je er niet bij kunt komen.

    Suc6.
    Mijn andere hobby www.barbeel.eu

  12. #11

    Standaard

    Ah bedankt! Die schroeven had ik al gemist bijvoorbeeld.

  13. #12

    Standaard

    Bij mijn (vorige) Passat zijn de ook uren bezig geweest met de lange bouten in de voorwieldraagarmen. Mijn tip: aan de voorzijde alles losmaken en die lange bouten verzuipen in de WD40. Dan als eerste de achterveren aanpakken. Tussendoor af en toe meer WD40 op die bouten en voorzichtig beetje bij beetje die bouten proberen te draaien.
    De monteur had trouwens die lange bouten op voorraad, want hij kreeg ze er zelden heel uit.... Ik moet wel zeggen dat hij redelijk veel geweld gebruikte en nauwelijks kruipolie......
    Als ik mijn A6 ga verlagen doe ik het dus zelf...op bovengenoemde manier.

  14. #13

    Standaard

    gelijk ff een tip er bij ,....

    als je de originele bouten los hebt gehad, of je plaatst nieuwe bouten, smeer ze gelijk helemaal in met keramisch of kopervet.

    Mijn motto is "het kan beter knarsen van het vet, dan kraken van de roest".
    Dit heb ik nog overgehouden uit de bromfietsentijd, de steekas van de wielen en achterbrug zaten ook wel eens lekker vast, na invetten kon ik ze zo weer los maken en er uit trekken, zonder geweld.

    Ik heb het nu ook gedaan met de lange bouten, die zitten zo dik in het vet dat over een jaar of 2 de bouten zo los komen.

    GreetZ
    Ron
    Mijn andere hobby www.barbeel.eu

  15. #14
    Steven's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2004
    Leeftijd
    51
    Posts
    12.387
    Kudos
    4
    Auto
    Audi 200

    Standaard

    Heb je de draagarmen een klein beetje losgemaakt en ze dan, terwijl de auto op de grond stond met z'n nieuwe kortere veren, pas weer vastgedraaid ?
    Audi Cabriolet 2.8L V6, Modeljaar 2000
    Audi 200 quattro Turbo 20V, Modeljaar 1990
    Tesla Model X met vleugeldeuren en orgaan vernietigende acceleraties

  16. #15

    Standaard

    Ne we het er toch over hebben: Weet iemand hier of er verschil zit tussen de achter schokdempers van de avant en de sedan? En zo ja: zit dit alleen in het gewicht of ook in de lengte/bevestiging?
    Audi A4 B7 1.9 tdi l 19" New RS6 wielen l 45/30 mm verlaging

  17. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Steven
    Heb je de draagarmen een klein beetje losgemaakt en ze dan, terwijl de auto op de grond stond met z'n nieuwe kortere veren, pas weer vastgedraaid ?
    Nee, in de brug zit een hefapparaat met uitschuifbare stempels, die heb ik onder de ophanging gezet en de vering ingedrukt en toen pas de bouten van de draagarmen aangedraaid.
    Doe je dat niet, dan creeer je een voorspanning in de rubber bussen.

  18. #17
    Steven's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2004
    Leeftijd
    51
    Posts
    12.387
    Kudos
    4
    Auto
    Audi 200

    Standaard

    Okay dan is het goed
    Is inderdaad ook een manier. Ik laat een auto dan onder de nieuwe hoek op de draagarmen of wielen rusten maar zoals jij het doet werkt het ook inderdaad. Als de hoek maar klopt.

    Ik miste het "onder de nieuwe hoek vastzetten van de bussen" in je artikel dus vandaar ;-)


    Misschien kun je het er nog even bij (laten) zetten. Deze zéér belangrijke stap mag niet ontbreken.
    Audi Cabriolet 2.8L V6, Modeljaar 2000
    Audi 200 quattro Turbo 20V, Modeljaar 1990
    Tesla Model X met vleugeldeuren en orgaan vernietigende acceleraties

  19. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Steven
    Okay dan is het goed
    Ik laat een auto dan onder de nieuwe hoek op de draagarmen of wielen rusten...
    Ff vraagje, hoe kun je als je de auto op de wielen laat rusten die moeren aandraaien?

    Ben zelf ook van plan om mijn huidige of volgende a4 b5 te verlagen, maar vat deze stap nog niet helemaal.
    Audi A4 B7 1.9 tdi l 19" New RS6 wielen l 45/30 mm verlaging

  20. #19

    Standaard

    Je moet als je de draagarmen vast gaat zetten er voor zorgen dat het net is of de auto gewoon op zijn wielen staat.

    doe je dit niet, dan komt er een voorspanning op de rubbers in je draagarmen te staan en gaan de draagarmrubbers eerder stuk (dan normaal) en ze zijn toch al zo gevoelig.

    Dat kan door blokken onder de draagarmen of de auto op de wielen neer te zetten op de brug en dan vanaf de onderzijde de moeren vast zetten.
    Mijn andere hobby www.barbeel.eu

  21. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Steven
    Heb je de draagarmen een klein beetje losgemaakt en ze dan, terwijl de auto op de grond stond met z'n nieuwe kortere veren, pas weer vastgedraaid ?
    :oops: Nope! Klinkt logisch, aankomende week even regelen.

Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •