• Resultaten 1 tot 10 van de 10

Standaard Lekkend ruitenvloeistof reservoir

Beste,

Sinds kort is mijn ruitenvloeistof reservoir leeg, dus nieuw vloeistof gekocht, erin gegoten en even later kwam het onder de auto uit.
      De hele tank weer leeg.... Hoe kan ik deze vervangen of checken waar de lekkage zit en zelf repareren?

Mvg,
      Brambino

Audiwereld.nl Leon's Avatar
      Algemeen Auto Social
      Sinds
      11 2003
      Kudos
      577
      Auto
      Audi A4
      Land
      Land

Standaard

Nieuw tankje halen, desnoods een gebruikte op de sloop, repareren zou ik niet doen..
      Je kan wel even checken of de slang niet los ligt, of poreus is voordat je gaat vervangen.

Welke Audi praten we over? S8?
      Laatst gewijzigd door Leon; 20-11-09 om 15:17.
      A4/8E (B6) 1.9TDI Avant
      Ebony black pearl|Black optic|S-line bumpers en dakspoiler|S4 doorblades|19" BBS CK|Goodyear Eagle F1 ASY 235-35-19|OEM S4 Avus 17"|Michelin pilot Alpin 225/45/17|3.0 uitlaat|4.2 (A6 4F) 80mm eindstukken|HT-mapping|S-line onderstel|Supersport federtellers|312x25 Zimmerman Sport|ATE ceramic|Black optic S4 grille|B7 DTM alcantara multifunctioneel stuurwiel|B7 DTM alcantara pook|Carbon sierlijsten in dashboard, deuren en middenconsole, custom alu logo|RS4 pedalen en voetsteun|Raam en spiegel schakelaars MY2012 (alu accenten)|Leder/alcantara (verwarmde) sportstoelen|BNS 4.2 navigatie|A4 B8 dak antenne|Gecleande achterruit (geen ruitenwisser)|Funkuhr|Radio Concert|Bose soundsystem|Fiscon Bluetooth|OEM Audi IPOD interface|Smarty HD driving camera|Full-Led interieur verlichting|Led voetverlichting in rood|Koelkast in dashboardkastje|Middenarmsteun met cupholder voor en achter|S4 Bi-xenon koplampen|Led instapverlichting|Electrisch inklapbare en dimmende buitenspiegels|Automatisch dimmende binnenspiegel met kompas en regensensor|Led omgevingsverlichting in buitenspiegels|Led stadslicht|Led mistlampen|Smoke achterlichten|Coming home/Leaving home.

Standaard

een audi A3 uit `97 en hoe krijg ik dat reservoir het beste eruit, wat zijn de stappen die ik moet nemen.....

Meeting crew coupé's Avatar
      Algemeen Auto Social
      Sinds
      01 2004
      Leeftijd
      35
      Kudos
      155
      Auto
      Audi A4
      Land
      Land

Standaard

kan ook het rubber van je pompje zijn of de pomp zit niet helemaal goed meer in het res. gedrukt.
      [B][I]Volkswagen Touran TSI

Algemeen Auto Social
      Sinds
      01 2005
      Leeftijd
      44
      Kudos
      3
      Auto
      Audi A8

Standaard

zit dat ding niet links voor (als je ervoor staat)
      en volgens mij kan je de pomp zo aan (correct me if i am wrong)

Standaard

Reservoir gevonden! maar hier kan ik alleen aan de bovenkant bij...... ik heb op een duitse site gezien dat het reservoir doorloopt naar de onderkant van de auto en dat deze alleen te zien is als je de voorbumper eraf haalt..... ik ga vandaag proberen om te lokaliseren waar het lek vandaan komt zonder de bumper te moeten demonteren, maar als dat niet lukt denk ik toch dat ik eraan moet geloven. Maar waar moet ik beginnen en hoe kan ik dat zorgvuldig doen....

rolf's Avatar
      Algemeen Auto Social
      Sinds
      11 2004
      Leeftijd
      50
      Kudos
      110
      Auto
      Audi A2

Standaard

Meestal kan je er wel bij als je de plastic binnenkap van de wielkuip eruit haalt, dus laat je bumper nog maar even zitten.
      Pompje zal wel lek zijn, 99% van de gevallen.
      Ik: VW Passat 3C Variant Sportline 2.0TDI 4-Motion, Vrouw: A2 1.4 ColourStorm Open Sky.

Standaard Re: Lekkend ruitenvloeistof reservoir

Gevonden en opglost! bij mijn audi a3 TDI uit 97 zit deze in een stalen kuip gemonteerd, heb de wielkuip eruit gehaald maar dit was nutteloos. Via de motor kap 2 schroefjes losgedraaid (links aan de carroserie, en helemaal onderin rechts naast het reservoir) en het reservoir kon eruit (wel de pomp even los maken). Heb het reservoir nagekeken en deze was in orde. Echter 1 van de 2 slangen die de vloeistof naar de voor en achterruit sturen was los, dus het liep zo het reservoir uit. Slangetje vast gezet en reservoir terug gemonteerd. Klus van kleine 2 uur.
      Laatst gewijzigd door Brambino; 12-01-10 om 23:28.

Y0®iZz
      Guest

Nou daar heb ik ook last van. Laat dat ook precies gebeuren op de dag waarop je op wintersport gaat (lees: 2x1000 km besneeuwde / bepekelde (auto)weg rijden). Gelukkig reed een maat voor me met zijn volvo C30 en kon die zo nu en dan even extra sprayen als ik achter 'm reed haha, zodat ik het ook op mijn ruit kreeg. Moet ook maar op zoek naar waar het fout zit. Een van de slangetjes bleek los te zijn, maar na die vast gemaakt te hebben komt er nog altijd geen druppel uit.

ja idd ik stopte langs de weg, gooide sneeuw op de voorruit en kon weer door
      het kan ook zijn dat je sproeiers verstopt zijn, ze hebben ze een keer bij de garage doorgeblazen, weet niet hoe maar het is mogelijk.
      En je pomp effe schoonmaken, aan de onderkant zit een lange buis, die kan ook verstopt zitten.

Forum Rechten