Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 44

Onderwerp: Nieuwe injectoren voor de 7A

  1. #1

    Standaard Nieuwe injectoren voor de 7A

    Al een hele tijd geleden heb ik eens ergens een setje Bosch injectoren gekocht voor mijn Coupé, "men" zegt dat wanneer je overgaat van oude originele Hitachi injectoren naar nieuwe Bosch ,je de auto niet meer terug kent.
    Ik ben benieuwd.....

    Aan alleen de injectoren heb je niet genoeg omdat er nog een paar dingen aangepast moeten worden, zo werken de Hitachi's met voorweerstanden en moet er bovenaan de Bosch injectoren een verloop busje tussen zodat ze passen op de injectorrail van de 7A.

    De voorweerstanden kun je er gewoon tussenuit knippen en de bedrading doorverbinden schijnbaar maar netter is het om er dmv originele stekkertjes en bedrading een kabelboompje voor te maken, op deze manier is het ook mogelijk om alles weer origineel te maken, stekkertjes ed. gewoon besteld bij de dealer en daarna aan elkaar gesoldeert, hoe dit zo kan werken is me niet helemaal duidelijk maar het schijnt zo te moeten.
    De verloopbusjes heb ik na laten maken bij onze matrijzenmaker van mijn werk.

    Alles ligt bijna klaar voor montage, ik mis alleen nog de goeie maat o-ringen, ik wil 15x3mm gaan gebruiken maar die hebben we op het werk niet liggen in Viton uitvoering, Viton ringen zijn eigenlijk bedoeld voor hogere temperaturen maar ze kunnen schijnbaar ook tegen benzine.

    Ik wou de injectoren eigenlijk bewaren voor het nieuwe blok maar ik ga ze toch eerst even testen op het oude en dan zet ik ze straks gewoon over, nu alvast wat plaatjes en wanneer ik ze ga monteren kom ik er weer uitgebreid op terug ,uiteraard met meer plaatjes
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen
    Mario.
    Audi A3 Sportback 1.9TDI 140pk 320Nm 2008 BLS
    Audi Coupe'Quattro 20V 170pk 1988 7A

  2. #2
    quattro84
    Guest

    Standaard Re: Nieuwe injectoren voor de 7A

    Netjes, injectoren aansturen met voorschakelweerstanden is niks inderdaad, dit ga je zeker merken.
    Wat was je nog kwijt voor die stekkertjes als ik vragen mag?

  3. #3

    Smile Re: Nieuwe injectoren voor de 7A

    Ik kan de rekening zo snel niet vinden maar volgens mij een euro of 6 per stuk ofzo, zo'n kabelboompje kost de wereld niet.
    Mario.
    Audi A3 Sportback 1.9TDI 140pk 320Nm 2008 BLS
    Audi Coupe'Quattro 20V 170pk 1988 7A

  4. #4

    Smile Re: Nieuwe injectoren voor de 7A

    Vanmorgen ben ik begonnen met het plaatsen van de injectoren, eerst zekering 13 eruit van de brandstofpomp en daarna de startmotor een paar keer rond laten gaan in de hoop dat alle benzine eruit zou gaan, de druk is er wel af maar toch loopt er nog wel benzine uit de rail als je de oude injector eruit trekt.

    Ik heb ook heel de rail vrij gemaakt van kabels ed. omdat je dan wat meer bewegings vrijheid hebt, voor montage eerst de injectorgaatjes van het spruitstuk goed schoongemaakt en de injectoren even erin gepast, passen doen ze niet zo lekker eigenlijk, de rubber ring van de injector zit niet helemaal in het gat, het ringetje steekt er nog net een beetje bovenuit, het lekt niet maar bij mijn andere blok ga ik toch proberen dit aan te passen.
    Als alle injectoren in de rail zitten kan heel het spel in het spruitstuk gedrukt en met de 3 boutjes vastgezet worden.

    Het door mij gemaakte kabelboompje is gewoon klikken natuurlijk maar ik begreep nog steeds niet hoe het kan werken met alle draden aan elkaar gesoldeerd, ik heb nog maar eens het schema bestudeerd en volgens mij zijn het 6 plus draden en het schakelen van de injectoren zal dan door de min gebeuren denk ik, iedere injector spuit op het juiste moment in en dus niet continu, modern voor die tijd?
    Wie er wat meer duidelijkheid over kan brengen nodig graag ik uit om dat hier in dit topic te doen.

    Ik heb nog geen proefrit gemaakt maar de auto startte iig. goed en de stationair loop is al beter, normaal als ik de auto start in de garage hangt er ook gelijk een vieze soort benzine lucht, dat was ook niet meer dus mijn eerste conclusie is dat het vernieuwen van de injectoren hard nodig was.

    Zodra het zout van de weg af is ga ik een proefrit maken..........
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen
    Mario.
    Audi A3 Sportback 1.9TDI 140pk 320Nm 2008 BLS
    Audi Coupe'Quattro 20V 170pk 1988 7A

  5. #5
    theeuwke's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2006
    Posts
    3.888
    Kudos
    1
    Auto
    Audi 80
    Land
    Land

    Standaard Re: Nieuwe injectoren voor de 7A

    Ziet er goed uit mario, ga je het verbruik ook nog onder de loep nemen?
    Koos Audiloos, want mijn Audi heeft Koos. Nog altijd op zoek naar een Audi Ur-Quattro of Ur-80 Quattro.


  6. #6

    Smile Re: Nieuwe injectoren voor de 7A

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door theeuwke Bekijk Berichten
    Ziet er goed uit mario, ga je het verbruik ook nog onder de loep nemen?
    Jazeker, nou reed ik al wel 1 op 9 a' 9,5 dus dat was al niet slecht, ik wil ook een Co meting gaan doen, ook die was heel goed maar alleen als je eerst een flinke spuit gas deed geven en dan snel meten, ik heb altijd de indruk gehad dat de motor verzoop stationair.
    Mario.
    Audi A3 Sportback 1.9TDI 140pk 320Nm 2008 BLS
    Audi Coupe'Quattro 20V 170pk 1988 7A

  7. #7
    quattro84
    Guest

    Standaard Re: Nieuwe injectoren voor de 7A

    Injectoren worden inderdaad naar massa geschakeld.

  8. Ad
  9. #8

    Smile Re: Nieuwe injectoren voor de 7A

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door quattro84 Bekijk Berichten
    Injectoren worden inderdaad naar massa geschakeld.
    Hoe zit dat nu met dat per cilinder injecteren, was dat in 1988 al gebruikelijke techniek of al vrij modern?
    Mario.
    Audi A3 Sportback 1.9TDI 140pk 320Nm 2008 BLS
    Audi Coupe'Quattro 20V 170pk 1988 7A

  10. #9
    quattro84
    Guest

    Standaard Re: Nieuwe injectoren voor de 7A

    Moet je ff op je ECU kijken welke versie je hebt, ik weet niet waar de 7A destijds op draaide.
    Vanaf '88 kwam de M2.5 die iig seq. injectie had, de 2.8 versie kreeg zelfs DIS onsteking, en dat heeft de 7A niet.
    Denkt hard op: seq injectie -> cilinderherkenning en klopdetectie voor nodig, -> hall gever op rotor en dubbele klopsensoren op 7A?

    Ff simpel: Batch injectie; serie injectoren aansturen, dus meerdere per keer, 2x per omwenteling (motor 'weet' niet in welke slag hij staat)
    Seq injectie: Injectie per cilinder in de juiste arbeidsslag. Heeft elke injector een eigen ECU uitgang? Dan is het sequentiele injectie.
    Overigens injecteert hij op deze manier wel meerdere keren bij koudstart en opwarming.

    Wat betreft modern: De hele redenatie achter deze serie ECU's is puur emissies. Bosch moest dit ontwikkelen voor alle fabrikanten om aan de wetgeving te kunnen voldoen. Zelfde systemen vind je dus ook op andere (Duitse) merken.

    Edit: de 7A heeft een Hitachi ECU.!? Daar kan ik niks over vertellen
    Laatst gewijzigd door quattro84; 18-02-10 om 00:23.

  11. #10

    Smile Re: Nieuwe injectoren voor de 7A

    In mijn boek staat "sequentieel" en er zitten idd. 2 klopsensoren op.
    Mario.
    Audi A3 Sportback 1.9TDI 140pk 320Nm 2008 BLS
    Audi Coupe'Quattro 20V 170pk 1988 7A

  12. #11

    Smile Re: Nieuwe injectoren voor de 7A

    Net terug van een proefritje, ik kon het toch niet laten
    Hier in Brabant zeggen we vaak: "dat scheelt een jas!"
    Om nou te zeggen dat ik de auto niet terug ken gaat me wat te ver maar het is echt heel goed te voelen, over het hele toerengebied loopt de motor soepeler en mooier rond, er zaten hier en daar een paar kleine "bokmomentjes" in en dat is bijna allemaal verdwenen.
    Het enige wat er nog inzit is een beetje schokken als de motor in de opwarmfase is bij ongeveer 2700rpm, dat is gebleven dus dat zal dan niets met de injectoren te maken hebben, verder is de stationairloop beter maar het meest opvallende is het gestink in de garage, bij het buiten en binnerijden van de auto ging je echt altijd kapot van de vieze gassen die bleven hangen, dat is echt heel veel minder en dus het meest opvallend.

    Conclusie:
    Bosch injectoren in een 7A zijn een aanrader!
    Mario.
    Audi A3 Sportback 1.9TDI 140pk 320Nm 2008 BLS
    Audi Coupe'Quattro 20V 170pk 1988 7A

  13. #12

    Smile Re: Nieuwe injectoren voor de 7A

    Kleine update:

    Vandaag naar een sleuteldag geweest en nu heb ik het verbruik eens uitgerekend bij een voor mij gebruikelijke rijstijl, ik kwam eerst niet zuiniger dan 1 op 9,8 maar meestal was het dan 1 op 9,5.
    Met de nieuwe Bosch injectoren reed ik vandaag 1 op 10,5, ga er maar vanuit dat het 1 km per liter scheelt!
    Mario.
    Audi A3 Sportback 1.9TDI 140pk 320Nm 2008 BLS
    Audi Coupe'Quattro 20V 170pk 1988 7A

  14. #13

    Standaard Re: Nieuwe injectoren voor de 7A

    netjes Mario
    my first quattro was a wilkinson

  15. #14

    Standaard Re: Nieuwe injectoren voor de 7A

    mario, wil dit eigenlijk ook doen bij mijn 7a, heb jij de injectoren bij 034 besteld ?
    '03 Audi S4 avant H6

  16. #15

    Smile Re: Nieuwe injectoren voor de 7A

    Die van mij komen indd. van 034, de adapters bieden ze tegenwoordig aan op Ebay voor bijna de helft van de prijs van 034 dus vergelijk dat even.
    Die injectoren is de beste up-grade die ik aan de auto gedaan heb.
    Mario.
    Audi A3 Sportback 1.9TDI 140pk 320Nm 2008 BLS
    Audi Coupe'Quattro 20V 170pk 1988 7A

  17. #16

    Standaard Re: Nieuwe injectoren voor de 7A

    Ik laat net een paar van die adapters draaien, kan er wel wat meer laten maken...
    Audi 80 B4 2.3 NG
    Audi 90 B3 2.3 7A
    Audi 100 C3 2.2 KU

  18. #17

    Smile Re: Nieuwe injectoren voor de 7A

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bleuq20v Bekijk Berichten
    voor montage eerst de injectorgaatjes van het spruitstuk goed schoongemaakt en de injectoren even erin gepast, passen doen ze niet zo lekker eigenlijk, de rubber ring van de injector zit niet helemaal in het gat, het ringetje steekt er nog net een beetje bovenuit, het lekt niet maar bij mijn andere blok ga ik toch proberen dit aan te passen.
    En daar ben ik dan vanmorgen ook mee aan de slag gegaan, eerst een boorfreesje besteld van 14mm maar die was natuurlijk te kort om bij de gaatjes te komen.
    Van een stukje assenstaal heb ik daarom een verlengstuk gemaakt en daarna kon ik beginnen met het freeswerk.

    Wat was precies de bedoeling?
    De bestaande injectorgaatjes zijn eigenlijk nét niet diep genoeg voor de Bosch injectoren en ik wou ze 2mm dieper frezen, met een gewone boor van 14mm gaat dit niet omdat de gaatjes onderin vlak zijn.

    Het opspannen van het spruitstuk is eigenlijk het moeilijkste van dit karweitje, je kunt het ding eigenlijk niet fatsoenlijk vast en vlak zetten maar na allerlei posities geprobeerd te hebben lukte dat toch wel redelijk goed.
    Alle gaatjes zijn nu 2mm dieper en de bevestigingnokken van de injectorrail heb ik ook 2mm afgefreesd zodat alles dus gewoon 2mm naar beneden gaat straks.
    Het is alleen jammer dat ik geen Bosch injector over heb om eens te passen maar ik denk dat straks goed gaat komen.
    Het was weer een leuk werkje iig. en daar gaat het om natuurlijk.
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen
    Mario.
    Audi A3 Sportback 1.9TDI 140pk 320Nm 2008 BLS
    Audi Coupe'Quattro 20V 170pk 1988 7A

  19. #18

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2008
    Posts
    657
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Nieuwe injectoren voor de 7A

    leuk om te lezen, petje af.
    Wel eng om even 2mm ergens af te halen ;-)
    A6, 2000 2.7 BiTurbo ~360pk(257kW)/490Nm Hartog tuned, Hartog repaired, Hartog maintained ;-)

  20. #19

    Standaard Re: Nieuwe injectoren voor de 7A

    weet iemand toevallig waar je deze injectoren in nederland kunt bestellen ? onderdeelnummer 0280150945
    Laatst gewijzigd door herman1988; 06-12-10 om 19:11.
    '03 Audi S4 avant H6

  21. #20

    Smile Re: Nieuwe injectoren voor de 7A

    Forumlid "Stragenmitsuko" heeft me ook weleens injectoren aangeboden maar dat waren gebruikte, ik weet eigenlijk niet of hij ook aan nieuwe kan komen.
    Stuur hem eens een PB zou ik zeggen.
    Mario.
    Audi A3 Sportback 1.9TDI 140pk 320Nm 2008 BLS
    Audi Coupe'Quattro 20V 170pk 1988 7A

Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •