Resultaten 1 tot 8 van de 8

Onderwerp: APK Controle

  1. #1

    Standaard APK Controle

    Even een vraagje aan alle Audi80 (type89) rijders,gezien het feit dat ik alle onderhoud van mijn auto's al jaren zelf doe,wou ik eens weten wat de (zwakke)punten zijn waar ik op moet letten.
    Ik vraag dit ,omdat dit mijn eerste Audi is,en nog geen APK ervaring met de auto hebt,hij moet immers pas in Augustus naar de APK.
    Ik bedoel met zwakke-punten de dingen die bij een Audi veel slijtage kunnen gaan vertonen,wat ik b.v. een zwak punt van mijn auto vind zijn de remmen,ik heb het idee dat die een beetje onderbemeten zijn(Zijn gewone enkele schijfjes!!!) voor zo'n "grote" auto.

    Ik hoor graag van jullie waar ik op moet letten,alvast bedankt!!,

    Ray.
    It's just me,myself,and my Ford

  2. #2
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.809
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Hoeft niet, hoor... mijn vorige Audi 80 (1.8 non-S, maar 75 pk) remde echt super. Maar dat heeft voornamelijk te maken met je keuze van remblokken (Textars zijn mijn favoriet voor huis-, tuin- en keukengebruik).

    Zwakke punten op APK-gebied van de type 89 zijn voornamelijk de rubbers van draagarmen en subframe. Wees maar blij dat je geen quattro hebt, die heeft ook achter flik wat rubbers.
    Verder wil de remkrachtverdeler wel eens vast gaan zitten, de achterremcilinders lekken en de remslangen voor scheuren of zwellen intern op. Dan heb je nog de toplagers van de schokbrekers voor, die gaan nog wel eens stuk maar vervangen door die van een Urquattro levert een strakkere auto op en deze lagers gaan ook langer mee.

    Da's even alles wat ik kan bedenken, na een jaar of 8 met deze auto's te hebben gereden.

    Tom

  3. #3

    Standaard

    Oke'Dat klinkt allemaal niet slecht,als het weer wat beter is of een vriend van mij zijn garage heeft op geruimd zal ik al die punten ff nakijken,zeker de rem-slangen,waarvan ik het vermoeden heb dat er een lekt(rechtsvoor)

    tom,bedankt voor je antwoord,en nog een vraagje bij welke shop of auto-onderdelenzaak kan ik die remblokken krijgen???

    Groeten,Ray.
    It's just me,myself,and my Ford

  4. #4
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.809
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Bij elke behoorlijke automaterialenzaak, ik ga altijd naar de plaatselijke rem- en frictiehandel hier.

    Tom

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tom
    Bij elke behoorlijke automaterialenzaak, ik ga altijd naar de plaatselijke rem- en frictiehandel hier.

    Tom
    # Off topic:
    Ah, iemand met ervaring van remmen.
    Weet je toevallig wat de afstand tussen de bevestigingsgaten voor de bevestiging van een zwevend zadel (schwimmsattel) aan de caliper bracket/bremssattelträger (weet niet hoe het op z'n Hollands heet :oops: ) is? Of anders zijn hier verschillen?
    Misschien iemand die afmeting heeft van voor- en achterklauwen van Audi...
    | The International System of Units (SI) |
    Freie Fahrt für freie Bürger.


  6. #6
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.809
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Nee, mijn 80 en 90 hebben gewoon standaard-klauwen. De zwevende zadels zitten alleen op de grotere en snellere Audi's.

    En ik weet wel dat er verschil is tussen de typen remzadels onderling, daarover wordt regelmatig gediscusieerd op de quattro list van
    http://www.audifans.com

    Als je technisch Engels goed is (of je het wilt bijspijkeren) dan raad ik je een bezoekje aan de archieven van die site aan.

    Tom

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tom
    Nee, mijn 80 en 90 hebben gewoon standaard-klauwen. De zwevende zadels zitten alleen op de grotere en snellere Audi's. :(

    En ik weet wel dat er verschil is tussen de typen remzadels onderling, daarover wordt regelmatig gediscusieerd op de quattro list van
    http://www.audifans.com

    Als je technisch Engels goed is (of je het wilt bijspijkeren) dan raad ik je een bezoekje aan de archieven van die site aan.

    Tom
    Zal daar eens kijken (en ik heb meer problemen met het Nederlands dan het Engels of het Duits :wink: )...
    | The International System of Units (SI) |
    Freie Fahrt für freie Bürger.

  8. Ad
  9. #8
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.809
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Dat idee had ik al een beetje...

    Overigens is een abonnement op de quattro list alleen aan te bevelen als je per dag tenminste een uur extra kunt besteden aan het lezen van mail. Beetje veel volume.
    Er zijn wel sublijsten voor de verschillende modellen, iets minder actief maar wel allemaal enthousiaste abonnees die erg veel kennis van zaken hebben.

    Tom

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •