Resultaten 1 tot 4 van de 4

Onderwerp: thermostaat vervangen a4 b5

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2013
    Posts
    7
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard thermostaat vervangen a4 b5

    na lange tijd toch besloten zelf de thermostaat te vervangen. zoals bekend bij de meesten is het geen fijne klus bij een a4 b5 v6je.
    uiteraard heb ook ik alle how to's op dit forum erover wel gelezen, maar toch miste ik de illustraties erbij.
    na enig zoeken op internet kwam ik tegen wat ik zocht, PLAATJES van welk onderdeel ik nu exact moest hebben en hoe daar te geraken.
    dus voor iedereen die zijn thermostaat wilt vervangen en zich afvraagt wat die zoekt, bekijk deze link even
    http://www.happywrenching.com/a4/aud...tallation.html

    bij de garage vragen ze 100 euro voor enkel de thermostaat vervangen, heb het zelf in een kleine 2 uur gedaan.
    heb de thermostaat vervangen zonder de distrubitie riem te verwijderen, het meeste werk van de 2 uur was alles losmaken om er bij te komen.
    uiteindelijk bleek de vorige eigenaar ''handige harry'' de thermostaat verwijderd te hebben en zat er dus helemaal niks.
    nu zit er weer eentje in en de auto werd lekker snel 90 graden, achteraf gezien voel het allemaal erg mee en stelde de klus eigenlijk weinig voor.
    mocht iemand vragen of hulp nodig hebben bij de thermostaat, geef maar een gil.

  2. #2
    FalleN's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2011
    Leeftijd
    33
    Posts
    3.124
    Kudos
    197
    Auto
    Audi S4
    Land
    Land

    Standaard Re: thermostaat vervangen a4 b5

    Mooi dat het gelukt is, maar hoe kan je erbij komen zonder de riem te verwijderen? Heb je deze een stuk over de nokkenas poelie geschoven om voldoende ruimte te krijgen?
    Jammer dat je zelf geen foto's heb van het vervangen zonder aan de distributie te zitten, hier was je zelf zo naar op zoek

    100,- euro voor enkel de thermostaat vervangen door een garage is echt super goedkoop, ze wisten vast niet dat deze achter de distributieriem zat of wouden het ook op de manier doen zoals het eigenlijk NIET hoort.

    Bedankt voor de link overigens, mooi how-to van het vervangen van de distributieriem bij een V6 zoals het hoort, met al het gereedschap. Ik ga dit binnenkort ook zelf doen bij mijn S4.

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2013
    Posts
    7
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: thermostaat vervangen a4 b5

    de riem kan je een stukje draaien, dit was in mijn geval voldoende om het er tussen te pielen.
    de riem iets afschuiven kan ook, je hebt maar paar mm nodig maar dit wilde ik liever niet doen.
    fotos had wel gekunt idd, maar dacht zelf dat de gevonden how to al alles liet zien.

    heb de garage verteld waar de thermostaat zit en de verschillende opties.
    ze wilden het proberen op de niet gangbare manier en dan zou het zo een 2 uur kosten, mocht dat niet lukken zouden ze alsnog alles vervangen.

    nu na ruim een jaar auto binnen 10 minuten op 90 graden, als ik had geweten dat het zo makkelijk ging ttttssss.
    als je in het noorden van het land zit wil ik nog wel helpen erbij.


    ohjah wel even voldoende koelvloeistof klaarzetten, liep bij mij 4 liter uit toen ik het thermostaat huis verwijderde.......oeps......niet leuk op zaterdag avond want kon maandags pas nieuwe halen.
    Laatst gewijzigd door vlindertje; 19-02-15 om 15:07.

  4. #4
    FalleN's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2011
    Leeftijd
    33
    Posts
    3.124
    Kudos
    197
    Auto
    Audi S4
    Land
    Land

    Standaard Re: thermostaat vervangen a4 b5

    Ik heb dit weekend de distributieriem gedaan inclusief bijbehorende onderdelen zoals de thermostaat. Wel op de officiële manier gedaan, de koelvloeistof vloedgolven zijn altijd leuk haha.

    http://www.audiforum.nl/forum/audifo...ml#post1638101

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •