Resultaten 1 tot 3 van de 3

Onderwerp: Alu geborstelde lijsten voor een schijntje!

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    7
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Alu geborstelde lijsten voor een schijntje!

    Net als velen waarschijnlijk, waren de aluminium interieurlijsten(met het wafelpatroon) in mijn B7 op plekken wat beschadigd, kleine krasjes erin. Ik vond het vreselijk storend en ben vanmiddag gaan klooien en verdomd!

    Ik heb de lijsten gedemonteerd(hoe dat hoef ik niet meer uit te leggen denk ik)en ben met een fijne staalwol en aceton gaan schrobben, hiermee haal je het wafelpatroon helemaal weg en krijg je een bijna chromen afwerking. Vervolgens ben ik met datzelfde staalwol maar dan met water gaan schrobben, hiermee haal je de glans weg en krijg je al een soort van fijn geborsteld aluminium te zien'Ik heb even overwogen om het zo te laten maar aangezien ik de lijsten nog wilde afwerken met blanke lak was het mijn vrees dat het dan veel te glanzend zou gaan worden...
    Vervolgens heb ik de lijsten met grof staalwol steeds in dezelfde richting geschuurd waardoor je het geborsteld aluminium krijgt waar je naar zoekt!Nog afgewerkt met een paar lagen blanke lak en je gelooft je ogen niet! Voor twee tientjes aan lak heb je hagelnieuwe aluminium geborstelde lijsten die normaal een klein vermogen kosten!

    Als ik zou weten hoe ik pic's moet posten......

  2. #2
    grollie's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2008
    Posts
    4.025
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Alu geborstelde lijsten voor een schijntje!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door BennoA4 Bekijk Berichten
    Als ik zou weten hoe ik pic's moet posten......
    Niet moeilijk, doe maar! Gewoon uploaden via geavanceerd.

    Goed gedaan . Ik wil de tip eigenlijk wel onthouden, geborsteld alu zou me ook beter bevallen dan het (op zich nette) wafelpatroon. Durf het misschien nog niet meteen aan, maar wie weet een keer met een setje tweedehands lijsten. Weet je of het met elk type lijst zou lukken? Wat doet een stock saaie donkere lijst na je behandeling?
    ‘98 TerraLiner oval midnight zwart metallic
    '06 B7 avant 1.8tq moroblauw
    '97 C4 avant 2.6 mingblauw

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    7
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Thumbs up Re: Alu geborstelde lijsten voor een schijntje!

    Ik weet niet wat de ondergrond van de donkere lijst is, ik vermoed dat die lijsten volledig kunststof zijn(iemand?). De wafelstructuur lijkt gedrukt te zijn, de ondergrond is in ieder geval een dun aluminium plaatje.En je kunt haast niet fout met deze methode. Ik raad je aan om alle delen in een sessie te bewerken, dat wil zeggen eerst alles met aceton(of nagellak-remover, is hetzelfde alleen met wat ollie als toevoeging) waarbij de delen een chroom afwerking krijgen. Als je de volgende stap, de fijne schuurwol met water gaat toepassen dan krijg je een soort semi-matte, gestraald aluminium afwerking. Ik moet zeggen dat dat ook wel een hele mooie afwerking is, helemaal als je 'm voorziet van een aantal lagen blanke lak(Action, €1,99http://www.audiforum.nl/forum/static/images/icons/icon14.png)
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen
    Laatst gewijzigd door BennoA4; 26-01-16 om 19:00.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •