Resultaten 1 tot 4 van de 4

Onderwerp: Airco voert geen condenswater af

  1. #1
    Audi Quattro 2.3E 20V's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2006
    Leeftijd
    49
    Posts
    521
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Airco voert geen condenswater af

    Geachte heren Audi liefhebbers,

    Heb het volgende probleem. Als de airco uitgaat omdat het kouder is dan 5 graden (erg irritant van audi die beveiliging!, kan dat niet uit?) beslaan me alle ramen. En als de airco een tijdje heeft gedraait en ik zet de auto weg en pak hem na ee half uur weer dan ruikt de airco vochtig. Wat daarbij opvalt is dat ik geen plas water onder mijn auto heb liggen wat wel zo hoort.

    En is het ook mogelijk om die beveiliging van 5 graden uit te zetten/ te omzijlen/aan te passen?

    Dus ik vermoed dat de afvoer van het condens water van de verdamper niet wegloopt en dus verstopt zit. Ik heb geen water in de auto gelukkig.

    Kan iemand mij vertellen waar die afvoer zit bij een A3 1.8T van 1998. Dan kan ik hem doorprikken. Ik weet dat ie bij sommige audi's achter een hitteschild van de uitlaat zit maar is dat bij de mijne ook zo?
    4 ringen, 4 cylinders, 20 kleppen, een turbo en....... een Pedro chippie

  2. #2

    Standaard

    Je zou ook eens kunnen kijken of je interieurfilter niet erg vies en/of vochtig is, en of je klep voor de recirculatiestand niet vastzit. Die klep kun je zien zitten onder je interieurfilter. Beiden kunnen de oorzaak zijn van beslagen ramen als de compressor niet loopt. Ook kun je kijken of de bak onder de ruitenwissers, waar de airco zijn lucht vandaan haalt, niet vol zit met (vochtige) bladeren of andere zooi.

    De <5-graden beveiliging zou ik niet proberen te omzeilen, die zit er niet voor niks op. Onder de 5 graden kan je systeem dan gaan bevriezen.

    Waar de condenswaterafvoer zit zou ik niet weten... :oops:

  3. #3
    Audi Quattro 2.3E 20V's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2006
    Leeftijd
    49
    Posts
    521
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard

    Het interieur filter heb ik reeds vervangen en de oude was mooi droog. De klep van de recirculatie stand werkt ook goed, deze heb ik reeds gecontroleerd. Verder is alles mooi droog en schoon.

    Het vreemde is dat bij de nieuwere audi's die beveiliging er niet op zit of pas bij een veel lagere temperatuur inschakeld.

    Das jammer, ik vermoed dat ie idd achter dat hitte schildje zit...
    4 ringen, 4 cylinders, 20 kleppen, een turbo en....... een Pedro chippie

  4. #4

    Standaard re: Airco voert geen condenswater af

    Kan iemand advies geven. Ik heb het probleem dat er geen condens water uit het tuitje komt. Ik dacht eerst aan een verstopte afvoer. Deze schoon geblazen. Door gespoten en water. Loopt als een gek. Maar als ik de airco aanzet komt er geen condens water uit het tuitje die de afvoer in gaat. Airco koelt zeer goed. Gr murat
    Audi a6 2002

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •