Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 28

Onderwerp: Gaspedaal kapot

  1. #1

    Standaard Gaspedaal kapot

    Nee, het is minder erg als het klinkt, maar wel irritant. Het probleem is als volgt:

    Het pedaal gedeelte van het gaspedaal van mijn 80 B4 Avant is een tijdje geleden van de stang afgebroken. Nu heb ik dus een los plastic voetpedaal gedeelte in mijn auto liggen, en een stompje met een restje plastic als gaspedaal. Nu maakte ik me daar niet zo druk om, want het gaat zo ook wel, maar toen ik laatst een heel eind moest rijden, had ik mijn schoenen uitgedaan, en dan is het toch wel lastig.

    Nu heb ik eens naar dat stukje plastic gekeken, en het zit ook maar met een klein reepje plastic vast op het stukje plastic op de stang, en daar kantelt ie ook op. Het plastic is dus gewoon "moe" geworden en is afgebroken.

    Mijn vraag: Kun je die pedaaltjes ook gewoon los bestellen? Of is het zinvol om maar iets van Pattex superlijm te kopen en zelf aan de slag te gaan? Dat laastste lijkt me best lastig, omdat ie op dat punt ook moet kantelen zeg maar. Ideas anyone?
    I'd give an arm to be ambidextrous!

  2. #2
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.845
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Volgens mij moet je metaal en plastic samen bestellen. Het is inderdaad een gammele constructie, vroeg of laat breekt het in elke auto wel af (gelukkig zit het niet in mijn auto's).

    Er zit vrees ik niets anders op dan gewoon nieuw bestellen en vervangen, en wachten tot het weer stukgaat. Of vergelijken met een type 89 en kijken of dat pedaal op de een of andere manier aan te passen is... is wellicht een slooptripje waard.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  3. #3

    Standaard

    Ik ben net even langs de Audi dealer hier om de hoek geweest, en ik heb het gelijk even gevraagd, en je hebt gelijk: Het complete pedaal moet vervangen worden. Materiaalkosten 72 Euro voor een nieuw pedaal. Het pedaal schijnt specifiek voor de 1Z motor te zijn, want het is een of andere ingewikkelde constructie met drukschakelaars en weet ik veel wat, in tegenstelling tot een benzine uitvoering die met een kabeltje werkt. Ik betwijfel dus of ik dit ga vinden op de sloop.

    Ik ga vanavond toch even iets proberen met secondelijm. Wie weet krijg ik het op die manier nog een beetje fatsoenlijk.
    I'd give an arm to be ambidextrous!

  4. #4
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.845
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Ik weet niet precies hoe het zit (kun je er misschien een close-up foto van maken? maar het lijkt me mogelijk om op het bestaande metaalwerk een conventioneel pedaal te lassen (je hebt nu een donor!) zodat je hier vanaf bent...
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  5. #5

    Standaard

    heb sinds afgelopen weekend het zelfde probleem. Maar ik heb een audi 100 2.6E LPG, dus dat zit waarschijnlijk anders als bij een diesel.

    Is het veel werk om een kompleet pedaal te vervangen?
    Heb ook nog niet gekeken op de sloop. Laatst zocht ik iets van m'n 100 en tot mijn verbazing staan er maar heel weinig op de sloop.

    Ik zie de reacties graag tegemoet.
    Groente


  6. #6
    Jeroen GT's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    51
    Posts
    7.943
    Kudos
    1
    Auto
    Audi Coupe
    Land
    Land

    Standaard

    Ik heb het bij de 90 ook gehad. het is simpel te repareren, als je het "voetje" netjes op zijn plaats zet, kun je met een boortje 4.5 netjes een gaatje door het geheel boren. Dan ff naar de DHZ shop een boutje M4 x 60 halen. Fluitje van een cent, en nog degelijker dan orgineel
    4 Ringen, 5 cilinders...
    '86 Coupe quattro, '87 90 quattro.

  7. #7

    Standaard

    ik heb precies hetzelfde probleem!!

    het veertje zit er nog vast, maar het plasticgedoe waar je op trapt is kapot gegaan, het heb al 2 keer gehad, 1 keer bij m´n vorige 100 waar ik em brak, en nu heeft mijn vader hem gebroken in de A6

    laat ff horen als je het hebt opgelost

    groeten
    Audi V8 Fan!

  8. Ad
  9. #8
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.845
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Op de sloop halen is zinloos, want het plastic deel breekt heel snel af. Als je een auto op de sloop met nog een compleet pedaal vindt, breekt het bij het demonteren of het monteren af. Gaat dat goed, dan breekt het een week later af en kun je alsnog de boel vervangen.

    Maar het moet inderdaad goed te verbeteren zijn. Van dat plastic pedaal heb ik nooit iets begrepen. Waardeloze constructie.
    Jeroen, heb jij dat in je 90 zitten? De mijne heeft het gewone onverslijtbare metalen pedaal...
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  10. #9

    Standaard

    Mensen bedankt voor de tips.
    Als ik dit weekend tijd heb ga ik het uitproberen. Als ik de klus geklaard heb, kom ik er mee terug op het forum.
    Groente

  11. #10
    Jeroen GT's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    51
    Posts
    7.943
    Kudos
    1
    Auto
    Audi Coupe
    Land
    Land

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tom
    Maar het moet inderdaad goed te verbeteren zijn. Van dat plastic pedaal heb ik nooit iets begrepen. Waardeloze constructie.
    Jeroen, heb jij dat in je 90 zitten? De mijne heeft het gewone onverslijtbare metalen pedaal...
    Yup, er zit een plastic gevalletje in. toen ik de auto kocht vond ik het pedaaltje terug onder de stoel. Als je het hele pedaal om wil zetten heb je veel werk..
    4 Ringen, 5 cilinders...
    '86 Coupe quattro, '87 90 quattro.

  12. #11
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.845
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    ...maar nooit meer een gebroken pedaal.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  13. #12

    Standaard

    Nou ik had gisteren al met al 5 minuten nodig om het pedaal te repareren. Gat geboord, boutje en moertje er doorheen en het pedaal zit weer in z'n oude staat. En zit zoals jullie al schreven, nog degelijker in elkaar als voorheen.
    Dus kliko ga ervoor.
    Bedankt voor jullie reacties, ik kan weer met maat 45 gas geven.
    Groente

  14. #13
    Steven's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2004
    Leeftijd
    51
    Posts
    12.453
    Kudos
    4
    Auto
    Audi 200

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jackjong2001
    heb sinds afgelopen weekend het zelfde probleem. Maar ik heb een audi 100 2.6E LPG, dus dat zit waarschijnlijk anders als bij een diesel.
    In de Audi 100 2.8E C4 van een maat van me is het plastic pedaal ook afgebroken.
    Hij zit nu dus op het stompje te trappen...
    Audi Cabriolet 2.8L V6, Modeljaar 2000
    Audi 200 quattro Turbo 20V, Modeljaar 1990
    Tesla Model X met vleugeldeuren en orgaan vernietigende acceleraties

  15. #14

    Standaard

    Dus dat is de truck! Mooi, want ik zit ook met dit probleem (al rij ik al sinds ik 'em heb zonder plastic kapje). Hopelijk kom ik erbij met de boormachine

    @jackjong2001: op sloperij De Ooyevaar in Blokker (NH) staan nog wel eens Audi 100 C4's. Een maand geleden iig nog twee stuks...

  16. #15

    Standaard

    Hij heeft 'm al 13 maanden geleden gerepareerd...
    Appie :cool:

    Een schizofreen is nooit alleen...

  17. #16

    Standaard

    Een kl*te constructie, hierbij is duidelijk bezuinigd op een robuust ontwerp! Ik heb bij een B4 het kreng er al eens afgetrapt, bij mijn huidige C4 is ie ook allang foetsie. 72 euro is 70 euro teveel voor zo'n pedaal, dan blijf ik wel op het plastic overblijfsel trappen
    quattro addict

    8,4 liter 776 pk aan quattro GmbH power

  18. #17
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.845
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Het wordt tijd dat ze voor die 72 euro eens een definitieve oplossing bedenken, het is inderdaad een beroerd gemaakt ding.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  19. #18

    Standaard

    ik trap ook al een lange tijd op het plastic hoor, werkt net zo goed. Heb er lang geen last meer van, niemand die het ziet/voelt of wat dan ook.....
    Hij blijft maar gaan !

    Maar het is echt triest gewoon, mijn vorige Audi(100) had ik em ook al kapot....
    Audi V8 Fan!

  20. #19

    Standaard

    Gaspedalen die nog intakt zijn mogen onderhand ingelijst worden :wink:

  21. #20

    Standaard

    Heb ik er twee voor je voor in te lijsten. Beide 89's hebben nergens last van! .
    Alleen heeft de 80 een uitgelubberde gaskabel (beetje te lang). Wilde 'm bij de carburator op spanning brengen lukt niet zo 1,2,3...dus laat ik het nog ff voor wat het is.
    Audi 80 1.8 S (1988) Audi 80 1.6 CC (1985) Audi Coupé 2.3 E (1989) Audi 80 1.8 S (1986) Audi 80 1.6 SC (1984) Jensen Healey 2.0 (1975) Audi 80 1.6 CL (1983)
    Triumph Spitfire 4 MKII (1966) Audi 80 1.6 SC (1984) http://franxmits.jouwweb.nl/

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •