Pagina 2 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 40 van de 80

Onderwerp: Standkachel + Open dak: Webasto aftermarket of Audi origineel?

  1. #21
    A6SurveillanceDriver Raza's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2009
    Leeftijd
    38
    Posts
    1.255
    Kudos
    46
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Standkachel + Open dak: Webasto aftermarket of Audi origineel?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tijgert Bekijk Berichten
    Holy mother of fudge! Z..z..zo veel?
    En da's het open dak dan, wat het goedkoopste leek.. Eerst maar eens zelf langs gaan dan.

    Maar, eerst morgen de auto ophalen! (ik heb hem nog niet...)
    Yep daar schrok ik dus ook eff van, vooral omdat op de site/boekjes een hele andere prijzen staan.
    volgens hem zijn dat prijzen van Webasto zelf. Maar de Webasto dealers(inbouwpunten) mogen nog boven de prijs gaan zitten.
    Audi A6 3.0TDI quattro Hartog Tuned

  2. #22
    ketelapper's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    49
    Posts
    11.161
    Kudos
    749
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard Re: Standkachel + Open dak: Webasto aftermarket of Audi origineel?

    Mogelijk antwoord op de meerprijs van € 1.000 die Raza noemt Ik weet uit eigen zoektochtje nog, dat de "mooie" inbouw beduidend duurder was dan standaard:
    - standaard: gat in dak, afdichten met rubber en borsteltje (duidelijk zichtbaar achteraf inbouw)
    - mooie inbouw: kleiner gat in dak, randen 'omgeflenst', afdichten met rubber (look-a-like helemaal van af-fabriek)

    De mooie inbouw is veel meer werk en vergt ook dat het dak opnieuw wordt gespoten. Dan zit je al snel aan die € 1.000 meerprijs t.o.v. de standaard-inbouw die als prijs op de site staat.
    8 ringen, 2 vleugels | 22 cilinders | 1.310pk | 1.700Nm in Dagelijks: A8 (D5/4N) Limousine 60 TFSI-e, Ultrablauw (03/2022) - Mrs.: A3 (8V) Sportback e-tron, Daytonagrau (12/2017) - Hobby: 🧡 Orange Flame (04/2022)

  3. #23
    tijgert's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2012
    Leeftijd
    51
    Posts
    77
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Standkachel + Open dak: Webasto aftermarket of Audi origineel?

    Dure poep zo'n dak... En die standkachel, zal ik de 'normale' of de + versie nemen?

  4. #24

    Standaard Re: Standkachel + Open dak: Webasto aftermarket of Audi origineel?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ketelapper Bekijk Berichten
    Mogelijk antwoord op de meerprijs van € 1.000 die Raza noemt Ik weet uit eigen zoektochtje nog, dat de "mooie" inbouw beduidend duurder was dan standaard:
    - standaard: gat in dak, afdichten met rubber en borsteltje (duidelijk zichtbaar achteraf inbouw)
    - mooie inbouw: kleiner gat in dak, randen 'omgeflenst', afdichten met rubber (look-a-like helemaal van af-fabriek)

    De mooie inbouw is veel meer werk en vergt ook dat het dak opnieuw wordt gespoten. Dan zit je al snel aan die € 1.000
    meerprijs t.o.v. de standaard-inbouw die als prijs op de site staat.
    En het dak spuiten, is mijn ervaring
    Nu ik het teruglees dat staat er dus ook bij, sorry
    Laatst gewijzigd door azesje; 09-06-12 om 08:29.
    3 keer links is ook rechts

  5. #25
    tijgert's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2012
    Leeftijd
    51
    Posts
    77
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Standkachel + Open dak: Webasto aftermarket of Audi origineel?

    Ik laat dat dak wel zitten dan, gaat te veel kosten voor te weinig voordeel.
    Die standkachel echter... Ik heb nu een aanbieding voor de Evo5+ met telefoonafstandsbediening (heb ik liever dan de remote omdat mijn auto wel eens ver weg staat) voor 1900 incl.
    Lijkt me geen hele gekke deal denk ik zo?


  6. #26

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2010
    Posts
    2
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Standkachel + Open dak: Webasto aftermarket of Audi origineel?

    Je kunt ook eens kijken op www.standkachels.com die gast doet hobbymatig met standkachels van alles.
    Benzine en diesel kachels van meerdere merken.

  7. #27

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    376
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5

    Standaard Re: Standkachel + Open dak: Webasto aftermarket of Audi origineel?

    Ik laat nu zowel een Webasto thermatop met thermo call bediening inbouwen en een schuif/kantelraam van Webasto. (Hollandia 700). Het laatste wordt zo ingebouwd, dat je geen rubberen rand ziet (vind ik op een A5 nl spuuglelijk staan)

    Het is een vrij forse verbouwing, aangezien ik hem as maandag heb gebracht en volgende week donderdag naar alle waarschijnlijkheid weer kan komen ophalen. (Het dak wordt nadien opnieuw gespoten)

    Eerlijk gezegd heb ik nog wel wat nachtzweet gehad als je beseft dat er gewoon een gat in mijn coupé wordt gezaagd.

    Maar goed: een open dak is wel erg lekker en nadien inbouwen geeft toch een forse vermindering tav bijtelling. (Over 4 jaar uitgesmeerd)

    Ik houd jullie op de hoogte! (Ook met foto's tzt)
    Laatst gewijzigd door Remyh; 26-10-12 om 07:25.

  8. Ad
  9. #28
    ketelapper's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    49
    Posts
    11.161
    Kudos
    749
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard Re: Standkachel + Open dak: Webasto aftermarket of Audi origineel?

    Spannend! Ben erg benieuwd naar eindresultaat. En durf je kostenplaatje hier te openbaren?
    8 ringen, 2 vleugels | 22 cilinders | 1.310pk | 1.700Nm in Dagelijks: A8 (D5/4N) Limousine 60 TFSI-e, Ultrablauw (03/2022) - Mrs.: A3 (8V) Sportback e-tron, Daytonagrau (12/2017) - Hobby: 🧡 Orange Flame (04/2022)

  10. #29

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    376
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5

    Standaard Re: Standkachel + Open dak: Webasto aftermarket of Audi origineel?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ketelapper Bekijk Berichten
    Spannend! Ben erg benieuwd naar eindresultaat. En durf je kostenplaatje hier te openbaren?
    We tikken de 5k nog niet aan. Na wat kortingen over en weer

    Installatie standkachel in Quattro uitvoering is moeilijker (zegt Webasto Roosendaal) en duurder. Normaliter 2700 met TC3 module (duurste bedieningsoptie, wel handig ivm app ipv losse bediening) ipv klok of T91 afstandbediening. Dak is met zwart hemelbedekking (duurder) normaliter 2650, geflensd en gespoten.

    Een hele investering, maar ik was toch van plan deze auto nu eens langer te rijden. Want we willen ook los van de zaak gaan wonen. (althans: als dat van Mark en Didi nog mag; na verlaging hypocriet aftrek en zorgkosten/premie verhogingen)

    Deze kosten zijn voor mij eerlijk gezegd aftrekbaar, ik moest nog wat kosten maken in '12 en de bijtelling valt er buiten. Wat ik hiermee zeggen wil: privé zou ik het niet snel doen

    Maar nu dus wachten tot do of vr. Ben razend benieuwd en vreselijk ongeduldig.
    Laatst gewijzigd door Remyh; 27-10-12 om 07:11.

  11. #30
    A6SurveillanceDriver Raza's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2009
    Leeftijd
    38
    Posts
    1.255
    Kudos
    46
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard

    Netjes! Ben benieuwd naar t resultaat. En idd zwarte hemel uitvoering was duurder. Je hebt neem ik aan ook met regensensor genomen? Schijnt dat je die apart erbij moest bestellen. Ben erg benieuwd. En sowieso met felsrand (omgeflensd) is veel beter en meer OEM.

    Sent from my iPhone using Forum Runner
    Audi A6 3.0TDI quattro Hartog Tuned

  12. #31

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    376
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5

    Standaard Re: Standkachel + Open dak: Webasto aftermarket of Audi origineel?

    Ik kan helaas nu nog geen foto's etc plaatsen (morgen!), maar kan alvast mededelen dat het er zeer puik uit ziet!

    - De standkachel is op een handige plaats gemonteerd. Normaliter dichtbij de bumper, maar tijdens schade is dan vaak de damage extra groot. De standkachel ligt bijna tegen het frame aan, onder/achter de motor.

    De TC3 module werkt super. Het is gewoon sms-en naar je auto (start) en dan gaat ie. je krijgt dan ook meteen een terugmelding mbt binnentemperatuur.

    Daarnaast ook erg handig is in het geval van alarm een optie beschikbaar en geactiveerd mij via dit systeem op de hoogte te stellen.

    - het open dak is super, super en nog eens super. Heel netjes weggewerkt, het lijkt gewoon af fabriek. Geen rubber te zien, het glas loopt in de zelfde curvatuur met de rest v/h dak, het schuifdak kan geheel open of gekanteld worden, de bedienknop is in VW/audi stijl (zelfde kleur, zwarte knop met metaalrand (hoort bij hollandia 700 type II, niet de goedkoop ogende knoppen van type I)

    De auto kan gewoon nog steeds de wasstraat in.


    Hulde voor Webasto Roosendaal (Dhr Hagenaars en zijn collegae)

  13. #32

    Standaard Re: Standkachel + Open dak: Webasto aftermarket of Audi origineel?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Remyh Bekijk Berichten
    Ik kan helaas nu nog geen foto's etc plaatsen (morgen!), maar kan alvast mededelen dat het er zeer puik uit ziet!

    - De standkachel is op een handige plaats gemonteerd. Normaliter dichtbij de bumper, maar tijdens schade is dan vaak de damage extra groot. De standkachel ligt bijna tegen het frame aan, onder/achter de motor.

    De TC3 module werkt super. Het is gewoon sms-en naar je auto (start) en dan gaat ie. je krijgt dan ook meteen een terugmelding mbt binnentemperatuur.

    Daarnaast ook erg handig is in het geval van alarm een optie beschikbaar en geactiveerd mij via dit systeem op de hoogte te stellen.

    - het open dak is super, super en nog eens super. Heel netjes weggewerkt, het lijkt gewoon af fabriek. Geen rubber te zien, het glas loopt in de zelfde curvatuur met de rest v/h dak, het schuifdak kan geheel open of gekanteld worden, de bedienknop is in VW/audi stijl (zelfde kleur, zwarte knop met metaalrand (hoort bij hollandia 700 type II, niet de goedkoop ogende knoppen van type I)

    De auto kan gewoon nog steeds de wasstraat in.


    Hulde voor Webasto Roosendaal (Dhr Hagenaars en zijn collegae)
    fotos ! fotos! ben vooral benieuwd naar het bedieningspaneel webasto, heb me hier altijd aan gestoord
    3 keer links is ook rechts

  14. #33

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    376
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5

    Standaard Re: Standkachel + Open dak: Webasto aftermarket of Audi origineel?

    Zoals beloofd de foto's. Excuses voor de vertraging, maar door het weer, extreme drukte bij mijn bedrijf en meer smoesjes eea uitgesteld. Hier zijn de foto's

    - Gesloten dak (zoals je ziet geen rubberen rand, maar netjes geflensd.)
    - Gesloten, van achteren, zie daklijn, zeer netjes
    - Kanteldak maximaal open
    - Kanteldak maximaal open van achteren
    - Kanteldak tussenstand
    - Dak geopend naar achteren
    - Bedienpaneel (Comfort module, Hollandia 700 type II), met Audi kleur rood
    - Standkachel in de verte ingebouwd (zie je 'm zitten? )
    - GSM module antenne netjes weggewerkt. Vanuit binnen bijna niet zichtbaar. Buiten valt deze ook vrijwel niet op
    - Lichtschuif dicht (bij mij nutteloze optie, maar netjes)
    - Zijaanzicht; netjes weggewerkt
    - SMS jes naar standkachel met terugkoppeling
    - Webasto app: nutteloos voor mij. Ik vind smsjes sturen handiger. Overigens stuurt deze app onzichtbaar smsjes via android maar zichtbaar via iphone. (ivm veiligheid)


    En geen lekkages hoor
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen
    Laatst gewijzigd door Remyh; 09-11-12 om 17:04.

  15. #34
    Quest's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2007
    Posts
    12.293
    Kudos
    2120
    Auto
    Audi A5 SB
    Land
    Land

    Standaard

    Man, man, man! Jij hebt precies gedaan wat ik nog graag zou willen
    Ziet er goed uit. Laat de winter en daarna de zomer maar komen!
    A5 (2017) 2.0 TFSI 190 PK 320 NM - Sportback // Launch Edition - S-Line // Moonlightblue // B&O // MMI+ // More details -> SHOWROOM

  16. #35
    Remi66's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2011
    Posts
    14.312
    Kudos
    460
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Standkachel + Open dak: Webasto aftermarket of Audi origineel?

    Zit er goed strak uit het dakje, het lijkt wel de zelfde die ze eerst vanaf de fabriek inbouwde.
    Veel plezier ermee.

  17. #36
    A6SurveillanceDriver Raza's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2009
    Leeftijd
    38
    Posts
    1.255
    Kudos
    46
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Standkachel + Open dak: Webasto aftermarket of Audi origineel?

    Ziet er erg dik uit!
    Audi A6 3.0TDI quattro Hartog Tuned

  18. #37
    Jurgh's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2008
    Leeftijd
    48
    Posts
    5.956
    Kudos
    620
    Auto
    Audi S6
    Land
    Land

    Standaard Re: Standkachel + Open dak: Webasto aftermarket of Audi origineel?

    Netjes gedaan zeg!!
    Audi S6 2012 4.0 TFSI CoD ABT tuned -540p / 650Nm-
    Audi A1 2014 1.4 TFSI CoD Sport Edition Daytona Grey
    Jurgh Car Detailing / Glascoating / High-end Detailing www.detailing.nl -

  19. #38
    A4FSI
    Guest

    Standaard

    Jezus man. Wat gaaf dit.

  20. #39
    ketelapper's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    49
    Posts
    11.161
    Kudos
    749
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard Re: Standkachel + Open dak: Webasto aftermarket of Audi origineel?

    Mooi
    Goede reclame voor zo'n bedrijf als ze zulk netjes werk afleveren aan een liefhebber!
    8 ringen, 2 vleugels | 22 cilinders | 1.310pk | 1.700Nm in Dagelijks: A8 (D5/4N) Limousine 60 TFSI-e, Ultrablauw (03/2022) - Mrs.: A3 (8V) Sportback e-tron, Daytonagrau (12/2017) - Hobby: 🧡 Orange Flame (04/2022)

  21. #40

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    376
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5

    Standaard

    Dank voor de reacties Ik zal m iig de complimenten doorgeven

Pagina 2 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •