Resultaten 1 tot 6 van de 6

Onderwerp: Rare rammel blok 2.0 TDI 2006 (filmpjes)

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2016
    Leeftijd
    39
    Posts
    24
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Rare rammel blok 2.0 TDI 2006 (filmpjes)

    Hallo allemaal,

    alvorens ik mijn vraag stel zal ik beginnen mezelf voor te stellen. Mijn naam is Jeffrey, 32 jaar en woonachtig in het mooie Groningen Sinds een jaar of 5 ben ik een tevreden Audi rijder. Begonnen met een A4 avant uit 2003 en daarna overgestapt naar een zwarte A6 2.0 TDI Pro line buisiness uit 2006. Ik heb de auto 2 jaar geleden gekocht met 140.000km op de teller en ondertussen al weer 85.000 kilometers gemaakt, de teller staat nu op 225.000

    Bij 230.000km zou de distributieriem vervangen moeten worden en ik heb de auto eerst naar de garage gebracht voor een check-up van de algehele staat en te verwachten kosten. Tijdens deze controle viel het op dat er een ongewoon geluid uit de motor komt in de vorm van een tikkend of rammelend geluid. Het geluid is het beste te beschrijven als metaal wat heel snel op elkaar tikt. Net als wanneer de kleppen gesteld dienen te worden. Dit geluid is mij nooit eerder opgevallen. De garage kan het geluid niet precies plaatsen. De rollen van de dynamo ed zijn gecontroleerd en uitgesloten. Het geluid lijkt onder het kleppendeksel weg te komen. De bovenliggende nokkenassen? vertonen wel wat (hele) lichte sporen in de vorm van krasjes. Olieniveau is op peil. Heeft iemand hier nog een idee of suggestie? Het geluid is vaag te horen op de achtergrond in de filmpjes.

    stationair: https://youtu.be/0eUJ3hkunaU

    stationair en op toeren: https://youtu.be/vvkH4IVFwvE

    bedankt voor het meedenken!

    groet,

    Jeffrey.
    Laatst gewijzigd door Jeffreyh1984; 21-10-16 om 15:44.

  2. #2

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2016
    Leeftijd
    39
    Posts
    24
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Rare rammel blok 2.0 TDI 2006 (filmpjes)

    Zal dit de bekende oliepomp zijn? Het geluid klinkt verdacht veel als het filmpje in de sticky...
    Laatst gewijzigd door Jeffreyh1984; 22-10-16 om 10:38.

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2016
    Leeftijd
    39
    Posts
    24
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Rare rammel blok 2.0 TDI 2006 (filmpjes)

    Jammer, ik had op (meer) reacties gehoopt. Heeft iemand dan misschien een goed adres in de buurt van Groningen voor de ombouw balansaspomp -> conventionele oliepomp? RD techniek is helaas niet in de gelegenheid...

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2016
    Leeftijd
    36
    Posts
    187
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Rare rammel blok 2.0 TDI 2006 (filmpjes)

    Je hebt er meerdere. Oa: hartog tuning, audiparts in Veghel, jd engineering en nog wel meer uiteraard

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2016
    Leeftijd
    39
    Posts
    24
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Rare rammel blok 2.0 TDI 2006 (filmpjes)

    Thanks. Hij gaat morgen op de auto ambulance naar ECU-Tronic in Groningen. Wil het risico niet meer lopen om er mee te gaan rijden.


  6. #6

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2016
    Leeftijd
    39
    Posts
    24
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Rare rammel blok 2.0 TDI 2006 (filmpjes)

    Vandaag de auto weer opgehaald. Ombouw oliepomp, vervangen distributieset en een krukaskeerring vervangen. De rare rammel is nu weg (of ik verbeeld het me ) Kettingspanner was versleten waardoor de ketting slap hing.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •