Resultaten 1 tot 3 van de 3

Onderwerp: Waarom kan het start/stop-systeem de auto veel sneller starten?

  1. #1
    Fatih's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2009
    Leeftijd
    31
    Posts
    1.115
    Kudos
    72
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Waarom kan het start/stop-systeem de auto veel sneller starten?

    Misschien een domme vraag, maar vraag het me toch een tijdje af,

    Als ik in me auto stap en de motor start duurt het ongeveer 2 seconden voor ie start,
    Terwijl je voor een stoplicht staat de start/stop systeem er een half seconde om doet om weer te starten..

    Is dit omdat alles dan op druk staat oid? Of hebben jullie dezelfde start snelheid met start/stop en gewoon met de sleutel.
    Laatst gewijzigd door Fatih; 11-02-17 om 01:59.

  2. #2
    Quest's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2007
    Posts
    12.293
    Kudos
    2120
    Auto
    Audi A5 SB
    Land
    Land

    Standaard re: Waarom kan het start/stop-systeem de auto veel sneller starten?

    Leuke vraag
    Ik neem aan dat iedereen dat heeft en dat jouw veronderstelde antwoord klopt.
    A5 (2017) 2.0 TFSI 190 PK 320 NM - Sportback // Launch Edition - S-Line // Moonlightblue // B&O // MMI+ // More details -> SHOWROOM

  3. #3

    Standaard Re: Waarom kan het start/stop-systeem de auto veel sneller starten?

    Voor het start/stop systeem moet je wagen aan verschillende eisen voldoen zoals een warme motor.

    Een warme motor start ook veel gemakkelijker dan een koude (je hoeft niet voor te gloeien of extra brandstof in te spuiten).
    Hierdoor heeft de motor maar een heel kleine aanzet nodig om terug te starten.

    Probeer het zelf maar eens uit door zelf je wagen uit te leggen en terug te starten door maar een fractie van een seconde je starter te laten draaien.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •