Resultaten 1 tot 7 van de 7

Onderwerp: Handrem tijdens Drive (S-tronic)

  1. #1
    AudiRS5's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2014
    Posts
    259
    Kudos
    0
    Auto
    Audi RS5

    Standaard Handrem tijdens Drive (S-tronic)

    Hallo allemaal,

    Vanochtend zette ik de auto op de handrem. Daarbij had ik per ongeluk de S-tronic bak in de drive laten staan. Ik hoorde een gekraak uit de auto komen en heb de S-tronic bak gelijk in de parkeerstand gezet. De auto rijdt nog prima en hoor geen bijgeluiden. Ik vraag me af of dit kwaad kan?

  2. #2
    Kees B's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2010
    Leeftijd
    73
    Posts
    2.649
    Kudos
    3
    Auto
    Audi Q5
    Land
    Land

    Standaard Re: Handrem tijdens Drive (S-tronic)

    Niets aan de hand! Gekraak komt van de blokken/schijven omdat de auto vooruit wil en de blokken tegen de schijven werden gedrukt. Kan ook geen kwaad, het klinkt alleen wat akelig.....
    Hetzelfde geluid kun je horen als je de voetrem zachtjes ingedrukt houdt in Drive, net los genoeg om de auto ietsje te laten kruipen.
    Laatst gewijzigd door Kees B; 18-04-17 om 13:06.
    Q5 2.0 TFSI S-Tronic 2010
    A6 Avant 2.4 Multitronic 2001

  3. #3
    AudiRS5's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2014
    Posts
    259
    Kudos
    0
    Auto
    Audi RS5

    Standaard Re: Handrem tijdens Drive (S-tronic)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kees B Bekijk Berichten
    Niets aan de hand! Gekraak komt van de blokken/schijven omdat de auto vooruit wil en de blokken tegen de schijven werden gedrukt. Kan ook geen kwaad, het klinkt alleen wat akelig.....
    Hetzelfde geluid kun je horen als je de voetrem zachtjes ingedrukt houdt in Drive, net los genoeg om de auto ietsje te laten kruipen.
    Ah, dank! Komt de spanning niet ook bij de versnellingsbak te liggen? Waardoor de tandwielen het even zwaar hebben?

  4. #4
    Kees B's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2010
    Leeftijd
    73
    Posts
    2.649
    Kudos
    3
    Auto
    Audi Q5
    Land
    Land

    Standaard Re: Handrem tijdens Drive (S-tronic)

    Nee, bij (weg)rijden komen er nog wel grotere krachten op de bak!

    Ter info: als je (optie) Hold Assist geactiveerd hebt, dan gebeurt er hetzelfde elke keer als je tot stilstand komt. Dan blijft automatisch de (voet)rem geactiveerd zodat er geen kruipen plaatsvindt. Als dat te lang duurt (paar minuten dacht ik) dan schakelt automatisch de parkeerrem in en wordt de voetrem gelost. De bak blijft daarbij gewoon in Drive staan. Dan heb je dus precies dezelfde situatie als die jij vanochtend had.
    Q5 2.0 TFSI S-Tronic 2010
    A6 Avant 2.4 Multitronic 2001

  5. #5
    AudiRS5's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2014
    Posts
    259
    Kudos
    0
    Auto
    Audi RS5

    Standaard Re: Handrem tijdens Drive (S-tronic)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kees B Bekijk Berichten
    Nee, bij (weg)rijden komen er nog wel grotere krachten op de bak!

    Ter info: als je (optie) Hold Assist geactiveerd hebt, dan gebeurt er hetzelfde elke keer als je tot stilstand komt. Dan blijft automatisch de (voet)rem geactiveerd zodat er geen kruipen plaatsvindt. Als dat te lang duurt (paar minuten dacht ik) dan schakelt automatisch de parkeerrem in en wordt de voetrem gelost. De bak blijft daarbij gewoon in Drive staan. Dan heb je dus precies dezelfde situatie als die jij vanochtend had.
    Super, bedankt voor de (snelle) hulp!

    Als Hold Assist geactiveerd is hoor ik echter geen kraak uit de auto komen?
    Laatst gewijzigd door AudiRS5; 18-04-17 om 16:01.


  6. #6
    Kees B's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2010
    Leeftijd
    73
    Posts
    2.649
    Kudos
    3
    Auto
    Audi Q5
    Land
    Land

    Standaard Re: Handrem tijdens Drive (S-tronic)

    Dat komt omdat de auto al vast (stil) staat (aanvankelijk op de voetrem door de chauffeur, dan automatisch op de voetrem door Hold Assist, en dan -na enige tijd- op de parkeerrem waarbij de voetrem wordt gelost).

    Het gekraak krijg je alleen als de auto nog een heel klein beetje kan bewegen, dus b.v. als de parkeerrem nog bezig is om de druk op de remblokken op te bouwen terwijl de bak in Drive de auto wil laten kruipen.
    Laatst gewijzigd door Kees B; 18-04-17 om 16:36.
    Q5 2.0 TFSI S-Tronic 2010
    A6 Avant 2.4 Multitronic 2001

  7. #7
    AudiRS5's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2014
    Posts
    259
    Kudos
    0
    Auto
    Audi RS5

    Standaard Re: Handrem tijdens Drive (S-tronic)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kees B Bekijk Berichten
    Dat komt omdat de auto al vast (stil) staat (aanvankelijk op de voetrem door de chauffeur, dan automatisch op de voetrem door Hold Assist, en dan -na enige tijd- op de parkeerrem waarbij de voetrem wordt gelost).

    Het gekraak krijg je alleen als de auto nog een heel klein beetje kan bewegen, dus b.v. als de parkeerrem nog bezig is om de druk op de remblokken op te bouwen terwijl de bak in Drive de auto wil laten kruipen.
    Mijn dank is groots Kees!

  8. Ad

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •