Resultaten 1 tot 7 van de 7

Onderwerp: Liqui Moly olie additief

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2017
    Leeftijd
    29
    Posts
    6
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Liqui Moly olie additief

    Beste mensen,

    Ik heb even zitten kijken naar de Liqui Moly olie additief met mos2. Deze zou een flinterdunne laagje rondom alle bewegende onderdelen in de motor vormen. Op deze manier helpt het de motor om soepeler te draaien, slijtage tegen te gaan (ongv 35% minder) en de levensloop van de motor te verlengen. Heb aardig wat reviews gelezen op Amazon en dergelijke sites, en men is er tamelijk positief over. Je doet het bij de nieuwe olie, na de verversing dus. Heb binnenkort een grote onderhoud gepland, en ben van plan om dit additief te gebruiken. Heeft iemand hier ervaring mee?

    Product in kwestie: http://www.liqui-moly.eu/liquimoly/p...oiladb=web.nsf

  2. #2
    SQ5R8's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2012
    Posts
    1.783
    Kudos
    57
    Auto
    Audi SQ5
    Land
    Land

    Standaard re: Liqui Moly olie additief

    De vraag is eerder, wat is er van waar? Iedereen kan wel tamelijk positief zijn, maar hoe dan? Niemand kan in de motor kijken en zover ik weet zorgt normale olie al voor die laag. Veel van die additieven zijn het allemaal niet waard imo. Het is veelal uit de zakken geklopt geld.
    2008 R8 V8 - 2010 RS5 V8 - 2018 SQ5 ABT

    Originele VCDS omgeving Nijmegen

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2017
    Leeftijd
    29
    Posts
    6
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard re: Liqui Moly olie additief

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RS5V8 Bekijk Berichten
    De vraag is eerder, wat is er van waar? Iedereen kan wel tamelijk positief zijn, maar hoe dan? Niemand kan in de motor kijken en zover ik weet zorgt normale olie al voor die laag. Veel van die additieven zijn het allemaal niet waard imo. Het is veelal uit de zakken geklopt geld.
    Op Amazon staan er veel reacties waar mensen het gewoon voelden dat de motor beter en soepeler liep. Sommige mensen hebben zelfs een verbetering gezien in het brandstofverbruik. Waarom zouden die mensen daarover liegen.

  4. #4
    SQ5R8's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2012
    Posts
    1.783
    Kudos
    57
    Auto
    Audi SQ5
    Land
    Land

    Standaard re: Liqui Moly olie additief

    Ik zeg ook helemaal niet dat ze liegen. Het kan ook placebo zijn natuurlijk. Als ik geld uitgeef aan iets wil ik ook dat het werkt. Laten we eerlijk wezen, je kan er gewoon niet achter komen of het waar is, toch? En ik zeg ook niet dat je het niet moet nemen. Ik zeg alleen dat het veelal uit de zakken geklopt geld is.
    2008 R8 V8 - 2010 RS5 V8 - 2018 SQ5 ABT

    Originele VCDS omgeving Nijmegen

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2017
    Leeftijd
    29
    Posts
    6
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard re: Liqui Moly olie additief

    Ja oke. Dat is een manier om er naar te kijken. Ik weet ook wel dat 90% van deze zogenoemde additieven helemaal niet werken, maar ik hoop toch dat deze deel uitmaakt van die 10%.


  6. #6
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.809
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Liqui Moly olie additief

    Als het zo goed werkte en zo'n verbetering in het verbruik gaf, waarom zouden fabrikanten het dan niet zelf voorschrijven? Een laag verbruik, op welke manier dan ook, is een sterk verkoopargument.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  7. #7

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2014
    Posts
    73
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6 Allroad
    Land
    Land

    Standaard Re: Liqui Moly olie additief


  8. Ad

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •