Resultaten 1 tot 5 van de 5

Onderwerp: Startmotor problemen!

  1. #1

    Standaard Startmotor problemen!

    Na vrij lange afwezigheid is ik er weer, maar nu met een wat onhandig probleem:

    Van tijd tot tijd doet de startmotor alleen maar KLICK en je hoort de 1e keer netalsof er wel iets schuift bij de startmotor. Klinkt alsof de rondsel niet goed wil schuiven draaien.
    Soms doet hij het ook meteen bij de 1e keer proberen en soms pas na 4-6 keer.
    Weersinvloeden (vochtigheid en lage temperatuur hebben een negatief effect)
    Na 2-6 keer proberen gaat de startmotor gelukkig wel draaien. Accu lijkt in orde. Binnenverlichting brandt amper zwakker als de startmoter wordt gebruikt. Laderij ligt rond de 14v bij ongeveer 11 rpm.

    Na een uur zoeken hier op het forum heb ik een aantal mogelijkheden:
    1. Startmotor deonteren en eventueel koolborstels vervangen.
    2. Startmotor bedrading (massa en stuurspanning) kontroleren en opnieuw aansluiten.
    3. Blokje bij contactslot controleren en/of vervangen
    4. Andere startmotor bij sloop of Schaap & Bron H'veen halen.

    Aangezien de startmotor heel duidelijk klikt bij het starten van het beestje lijkt het relais me niet de boosdoener en lijkt het de koolborstels of oud vet te zijn.

    Startmotor lijkt me origineel toe en zou na bijna 3 ton ook wel eens aan vervanging toe kunnen zijn

    Nu had ik al lopen zoeken hoe ik de startmotor uit elkaar zou moeten halen om dit op te lossen/repareren maar heb hier niets over kunnen vinden op het forum (of er overheen gekeken)

    Iemand tips en suggesties?
    Du brauchst keine panische angst zu haben, Ich fahre Audi

  2. #2

    Standaard

    Een beetje vraagbaak laat dat ding van binnen zien. Maar ik zou je de moeite besparen en een andere van de sloop halen. Wel ff een brug regelen, ding zit nogal rot weggewerkt naar het schijnt.
    Present: Skoda Octavia III Combi 1.4 TSI EBL / 1986 Audi 90 type81
    Past: 2009 Audi A3 1.4 TSI S-tronic 1998 Audi A4 1.8 5V 1988 Audi 80 1.8S 1987 Audi 80 1.8 1983 Audi 80 1.6 CL

  3. #3

    Standaard

    Correctie: Schaap & Bron zit niet in H'veen maar in Joure.
    Audi 80 CD 5S 1982 & Audi 80 quattro type 85 1983
    Audi 80 quattro 2.3e B4 1992 & Audi Cabriolet 2.3e 1993
    Audi A4 Avant 1.8T Pro Line 2004 & Audi A3 Sportback 1.9 TDI 2009

  4. #4
    Y0®iZz
    Guest

    Standaard

    heb nog een startmotor liggen voor een b3.... Mocht je m willen hebben, dan kan ik hem wel opsturen.

  5. #5
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.809
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Het ding hangt onder je uitlaatspruitstuk, er is dus inderdaad zonder brug niet fijn bij te komen. Verder is -afgezien van de gebruikelijke vastgeroeste bouten- vervanging niet lastig.

    Met drie ton zou ik inderdaad eens naar een andere gaan kijken...
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •