Pagina 3 van 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste
Resultaten 41 tot 60 van de 82

Onderwerp: TFSI chip-tuning ABT, Heinz, ...

  1. #41

    Standaard

    Euhm...als je een 2.0 tdi 140 PK kan chippen naar ca. 185 PK, hoeveel wordt dat bij de standaard 170 PK ? 220 PK of is die 170 PK al helemaal uitgechipt ?

    Behalve bij Chipmeister zie ik nog weinig aanbiedingen voor een standaard 170 PK...

  2. #42

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Audi man
    Heeft iemand ervaring met OBD tuning ?
    Ja, dat doen we dagelijks. Wat wil je weten?

  3. #43

    Standaard

    ik denk dat Audi Man eerder bedoelde te vragen of iemand ervaring heeft met OBD tuning door die Frank Overweg ?

    ik ken m niet maar dat zegt niet veel natuurlijk.
    "Any society that would give up a little liberty to gain a little security...
    deserves neither and will lose both!"

  4. #44

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dEX
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SLBT
    WWW.JDENGINEERING.NL

    als ik geen reclame mag maken voor REVO dan doe ik dat lekker voor mijn collega beetje triest hier wat dat aangaat
    Je weet blijkbaar niet hoe je moet adverteren?
    De enige die hier triest doet ben je... ja juist... zelf!
    Heb mijn vorige auto (TT225) laten tunen bij JD Engineering. Daar was ik zeer tevreden over. Zal mijn auto zeer weer laten tunen door Jeroen.

  5. #45

    Standaard

    @ SLBT :

    Wat is jouw functie in het tuningsbedrijf ?
    ( sorry dat ik het zo ff neerzet, maar ik ben ff de bedrijfsnaam kwijt )

    Een kleine tip, als u het me toestaat :

    Als er op de eerste post in dat andere topic over de REVO software geantwoord was in de trant van :

    Joh, wat een vreemd verhaal, ik zal meteen kontakt opnemen met REVO.
    Kun je me misschien voorzien van wat meer gegevens, dan kan ik die ook gelijk doorspelen naar REVO.

    Als je op bovenstaande manier had gereageerd, dan hadden mensen nu waarschijnlijk anders tegen je aan gekeken.

    De manier waarop je nu reageerd zorgd er alleen maar voor dat mensen nog anders tegen je aan kijken.
    Begrijp me niet verkeerd, wellicht ben je een hele aardige goser, met wie goed te praten is, maar dat is niet het beeld wat je nu aan het neerzetten bent van jezelf.

    Dus kom op, slik die trots eens in en stel je kwetsbaar op.
    Op die manier krijg je veel meer gedaan bij mensen.
    Engeltjes bestaan
    Kijk maar naar m'n dochtertje......

    Heksen bestaan ook
    Kijk maar naar m'n vrouw.......


  6. #46
    drag's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2005
    Leeftijd
    69
    Posts
    1.205
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sander
    Van Heinz weet ik dat 1 van zijn werknemers (of eigenaar zelf, dat weet ik niet)Audiforum.nl ooit heeft gedreigd te hacken en plat te gooien. Daar zul je mij dus nooit zaken zien doen.
    Sorry Sander, ik heb er nochtans goede ervaringen mee (buiten tuning) want dit heeft hij mijzelf afgeraden.

    Voor de andere Belgen die willen tunen
    http://www.howtotune.be/
    wees echter niet te gedemotiveerd bij het lezen.

    Alle wetten zijn gelijk voor alle Belgen maar alle Belgen zijn niet gelijk voor elke wet. Wat ik hiermede wil zeggen is dat het ene keuringsstation niet het andere is. Sommigen zijn wat soepeler. Je kan vlug uitvinden welke.
    Groeten Jonny

  7. #47
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.809
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Het forum heeft minder goede ervaringen met 'm (hij heet Bruno, noemde zich hier Steffie). Hij heeft het nog wat minder subtiel aangepakt dan de recente Revo-discussie. Ik zou persoonlijk nog geen leeg koffiebekertje door 'm laten tunen, iemand die blijk geeft van zo'n gebrek aan gezond verstand krijgt mijn business niet.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  8. Ad
  9. #48

  10. #49
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.809
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Ja, vroeger was het hier écht gezelliger hè? :?
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  11. #50

    Standaard

    Ok jij je zin, vroeger was het anders :-D

  12. #51

    Standaard

    Zijn bv. JD en Hartog tuners waarop ik garantie krijg bij de Audi dealer ? Met een leasewagen wil ik geen gezeik achteraf hebben met eventuele schade o.i.d. En al helemaal niet met de leasemaatschappij. Ik zoek een tuner die mij het vertrouwen geeft dat er NIETS stuk kan gaan gedurende de 4 jaar dat ik die Audi A3 2.0 tdi ga rijden.
    Maak mij niet wijs dat je zomaar even risicovrij x aantal PK/NM erbij kan prikken, want aandrijflijn, remmen en schakelbak krijgen het behoorlijk te verduren.

    Ik lees dat OBD tuning ca. 399 euro kost...is dat betrouwbaar voor dat geld in vergelijking met ABT die misschien 800 euro rekent ? Wat zijn de verschillen...

    Je merkt het al, op het gebied van tuning ben ik een leek want ik heb altijd een atmosferisch gereden.

    Alvast bedankt voor de uitleg !

  13. #52

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tom
    Het forum heeft minder goede ervaringen met 'm (hij heet Bruno, noemde zich hier Steffie). Hij heeft het nog wat minder subtiel aangepakt dan de recente Revo-discussie. Ik zou persoonlijk nog geen leeg koffiebekertje door 'm laten tunen, iemand die blijk geeft van zo'n gebrek aan gezond verstand krijgt mijn business niet.
    op seat-online was Bruno ook erg gezellig bezig :-D

  14. #53

    Standaard

    Vertel...
    S6

  15. #54
    Iceman
    Guest

    Standaard Re: TFSI chip-tuning ABT, Heinz, ...

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door qrt
    en biedt men bij b.v. Heinz 245pk/360Nm.
    De Heinz software is gebaseerd op "Sportec".

    Hans.

  16. #55

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Audi man
    Zijn bv. JD en Hartog tuners waarop ik garantie krijg bij de Audi dealer ? Met een leasewagen wil ik geen gezeik achteraf hebben met eventuele schade o.i.d. En al helemaal niet met de leasemaatschappij. Ik zoek een tuner die mij het vertrouwen geeft dat er NIETS stuk kan gaan gedurende de 4 jaar dat ik die Audi A3 2.0 tdi ga rijden.
    Maak mij niet wijs dat je zomaar even risicovrij x aantal PK/NM erbij kan prikken, want aandrijflijn, remmen en schakelbak krijgen het behoorlijk te verduren.

    Ik lees dat OBD tuning ca. 399 euro kost...is dat betrouwbaar voor dat geld in vergelijking met ABT die misschien 800 euro rekent ? Wat zijn de verschillen...

    Je merkt het al, op het gebied van tuning ben ik een leek want ik heb altijd een atmosferisch gereden.

    Alvast bedankt voor de uitleg !

    Krijg ik hier nog antwoord op ? :roll:

  17. #56

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door drag
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sander
    Van Heinz weet ik dat 1 van zijn werknemers (of eigenaar zelf, dat weet ik niet)Audiforum.nl ooit heeft gedreigd te hacken en plat te gooien. Daar zul je mij dus nooit zaken zien doen.
    Sorry Sander, ik heb er nochtans goede ervaringen mee (buiten tuning) want dit heeft hij mijzelf afgeraden.
    Vermoedelijk interpreteer ik dit bovenstaande 'quote' verkeerd :
    ... Tuner Heinz die tuning afraad?

  18. #57
    Administrator Arlo's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    22.331
    Kudos
    97
    Land
    Land

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Audi man
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Audi man
    Zijn bv. JD en Hartog tuners waarop ik garantie krijg bij de Audi dealer ? Met een leasewagen wil ik geen gezeik achteraf hebben met eventuele schade o.i.d. En al helemaal niet met de leasemaatschappij. Ik zoek een tuner die mij het vertrouwen geeft dat er NIETS stuk kan gaan gedurende de 4 jaar dat ik die Audi A3 2.0 tdi ga rijden.
    Maak mij niet wijs dat je zomaar even risicovrij x aantal PK/NM erbij kan prikken, want aandrijflijn, remmen en schakelbak krijgen het behoorlijk te verduren.

    Ik lees dat OBD tuning ca. 399 euro kost...is dat betrouwbaar voor dat geld in vergelijking met ABT die misschien 800 euro rekent ? Wat zijn de verschillen...

    Je merkt het al, op het gebied van tuning ben ik een leek want ik heb altijd een atmosferisch gereden.

    Alvast bedankt voor de uitleg !

    Krijg ik hier nog antwoord op ? :roll:
    Als je op dit forum even de tijd neemt om wat tunings-topic's door te nemen zal het grootste deel van je vraag beantwoord woren..

    En de garantie dat er in 4 jaar helemaal niks stuk kan gaan? ... die geeft zelfs de fabrikant niet..
    Aangezien men niet kan weten hoe je de auto behandeld (warm rijden, af laten koelen turbo, etc, etc,)

    Als je zoveel twijfel heb.... waarom zou je dan nog willen tunen?
    One liter, driver's licence eater...


  19. #58

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Audi man
    Zijn bv. JD en Hartog tuners waarop ik garantie krijg bij de Audi dealer ? Met een leasewagen wil ik geen gezeik achteraf hebben met eventuele schade o.i.d. En al helemaal niet met de leasemaatschappij. Ik zoek een tuner die mij het vertrouwen geeft dat er NIETS stuk kan gaan gedurende de 4 jaar dat ik die Audi A3 2.0 tdi ga rijden.
    Maak mij niet wijs dat je zomaar even risicovrij x aantal PK/NM erbij kan prikken, want aandrijflijn, remmen en schakelbak krijgen het behoorlijk te verduren.

    Ik lees dat OBD tuning ca. 399 euro kost...is dat betrouwbaar voor dat geld in vergelijking met ABT die misschien 800 euro rekent ? Wat zijn de verschillen...

    Je merkt het al, op het gebied van tuning ben ik een leek want ik heb altijd een atmosferisch gereden.

    Alvast bedankt voor de uitleg !
    Gewoon de ABT tuning met dealer garantie laten doen, kost nu wat meer maar je bent het grootste deel van het risico kwijt !

  20. #59
    drag's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2005
    Leeftijd
    69
    Posts
    1.205
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door qrt
    Vermoedelijk interpreteer ik dit bovenstaande 'quote' verkeerd :
    ... Tuner Heinz die tuning afraad?
    Neen, dat heb je goed begrepen. Een 25 Tdi van de eerste reeksen zou nog makkelijk te doen zijn, een van de laatsten zoals ik heb zou een lichtere injectiepomp en kleinere verstuivers hebben zodat ik niet veel winst zou hebben. Let wel de stelling is gebaseerd op het feit dat ik een Multitronic bezit.
    Groeten Jonny

  21. #60

    Standaard

    wow, je hebt een multitronic?


    dan moet je dus eigenlijk als je naar een tuner gaat aan hem vragen of ie het vermogen naar beneden wil zetten......

    anders gaat je multitronic extreem snel naar de bliksem

    als je die 2.5 TDI tuned tot wat de motor mechanisch kan hebben, zal de bak al tijdens het testrijden de geest geven, de ketting slipt door en heel de zaak draait aan gort.


    dus; multitronic = niet tunen
    "Any society that would give up a little liberty to gain a little security...
    deserves neither and will lose both!"

Pagina 3 van 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •