Pagina 1 van 5 12345 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 82

Onderwerp: TFSI chip-tuning ABT, Heinz, ...

  1. #1

    Standaard TFSI chip-tuning ABT, Heinz, ...

    Ik was aan het overwegen om m'n 2.0TFSi te laten chip-tunen (naar zo'n 240pk).
    Volgende link doet me echter sterk twijfelen :

    http://www.katho.be/VHTI/automechanica/chiptuning.htm

    Onaangepaste intercooler, hogere bedrijfstemperatuur motor, ...

    Hoe zit dat in de praktijk?

    Tevens levert b.v. ABT (via Audi-dealer) 230pk/310Nm op (enkel via chip) en biedt men bij b.v. Heinz 245pk/360Nm.
    Is ABT de norm voor het tunen binnen de aanvaardbare grenzen (in samenspraak met Audi) of zie ik dit verkeerd?
    Wordt er ook rekening gehouden met de toegelaten emissienorm (om nog door de keuring te geraken)?

  2. #2

    Standaard Re: TFSI chip-tuning ABT, Heinz, ...

    Leuk stukje tekst, al is de 'bangmakerij' nergens voor nodig mits je je auto door de juiste mensen onder handen laat nemen (zie forum search voor info over chiptuning).
    Bij tuners als Abt behoud je je fabrieksgarantie, dus veel meer zekerheid dan dat kun je niet krijgen.

    Voor de belgische verzekering zijn de regels echter anders, zoals je kunt lezen in dit stuk. Vandaar dat je veelal gepipte auto's ziet in belgie zonder enige aanpassing aan het blok :cry:
    Helaas is het voor onze zuiderburen dus minder aantrekkelijk om motorisch te tunen, al weet ik zelf niet hoe streng de regels exact zijn. Zou de verzekeraar de computer open halen om de gegevens te controleren wanneer je auto betrokken is geweest bij een aanrijding? Klinkt als veel werk...

    In Nederland dien je alleen aan de inhoud van de motor te houden, hoeveel pk's en Nm's je er ook uit weet te persen. Thank God!

    Mijn mening zou zijn: Tunen met die hap!

  3. #3

    Standaard Re: TFSI chip-tuning ABT, Heinz, ...

    NB: 'Doe-het-zelf pakketjes' zijn de zogenaamde 'powerbox'. Niet hier je handen aan vuil maken maar juist voor een chip 'op maat' gaan.

    Powerbox = geld weggooien/blok vern**ken

  4. #4

    Standaard

    idd gewoon in duitsland laten doen door abt, skn of mtm. Ik zou altijd ff informeren bij je audi dealer of je wel echt de garantie houdt.

  5. #5
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.809
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Of in Nederland door Hartog Tuning...
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure


  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door A4Cab
    idd gewoon in duitsland laten doen door abt, skn of mtm. Ik zou altijd ff informeren bij je audi dealer of je wel echt de garantie houdt.
    De Audi-dealer is toch een beetje dichter gelegen voor een ABT-kuur...
    Houdt ABT zich aan een vaste prijzen-strategie, of valt er ook nog over te onderhandelen?

  7. #7
    herrB4fahrer's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2006
    Leeftijd
    39
    Posts
    1.287
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard

    ik denk niet dat je bij een bedrijf als ABT ff kunt staan afbieden.

    je betaalt in belgie belasting op je motorinhoud (cc) en verzekering op je vermogen (kW).

    wat die verzekering betreft.
    als je met je gechipte wagen een serieus accident hebt en jouw verzekeraar het allemaal moet dekken. dan zal die wel alles aan doen om er onderuit te komen.
    als er uit het onderzoek blijkt dat je wagen gechipt is en dus ander vermogen heeft dan volgens het pvg, dan is jou wagen volgens de B wetgeing NIET verzekerd.
    hoera voor uw verzekeraar, dikke sh*t voor u.

    en idd, in belgie is de wetgeving super auto-onvriendelijk.
    tuning is in belgie wettelijk ook heel streng en beperkt.
    *motortuning: verboden
    *airrides: verboden
    *versnellingspookje zonder aanduiding van versnellingen: verboden
    *carbon carroseriedelen: verboden
    zo kan ik nog uren doorgaan!
    en al wat niet verboden is, moet gekeurd zijn. al wat niet gekeurd is (E of e), moet bij de "apk" gebeuren. en dit kost wat!
    om u een voorbeeld te geven: keuren van mij muziek instalatie (voedingskabel) 25€ opleg.
    sterker nog, verlagen in belgie is helemaal een hel!
    elke verlaging moet met een belgisch goedkeuringsatest zijn en moet een attest hebben van een erkende monteur/garage. dit wil zeggen:
    zelf monteren: verboden
    2de hands kopen of improteren: een hoop tijd en gedoe + 60 euro voor een goedkeuringsattest.
    nu de keuring: de wagen moet op de meetbank en wordt helemaal nagemeten: 60 euro opleg.

    nog zoiets: inschrijvingstaks bv een 2.0 Tfst: 5.000 euro
    dan koop je gewoon een mazda rx8 1300 wankel? nee hoor, in belgie wordt hij getaxeerd als een 2.6! waarom? 2 arbeidstakten per omwenteling van de krukas ipv 1 zoals een normale motor.

    dit is echt geen land voor een autoliefhebber... tenzij je een oldtimer hebt, dan mag alles en kost het allemala nix!
    "You've got to have the Vorsprung in order to be in front"

    2012 Audi A4 Avant 2.0tdi 136pk

  8. Ad
  9. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door qrt
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door A4Cab
    idd gewoon in duitsland laten doen door abt, skn of mtm. Ik zou altijd ff informeren bij je audi dealer of je wel echt de garantie houdt.
    De Audi-dealer is toch een beetje dichter gelegen voor een ABT-kuur...
    Houdt ABT zich aan een vaste prijzen-strategie, of valt er ook nog over te onderhandelen?
    je kan niet afdingen bij ABT Als je een goedkopere tuner wilt moet je naar SKN gaan.
    Vroeger audi/vw dealer van der velden (nu nog alleen VW) laat het daar ook doen als je een nieuwe audi of vw koopt. Als je genoeg geld neer legt rijden ze hem er zelfs heen.
    De grote audi/VW/seat/porsche dealer Wittebrug heeft de optie om je audi te chippen en om te bouwen door ABT (onderaan een fototje die ik daar genomen heb) In de showroom zie je ook bij de prijslijst op de auto extra chiptuning staan. Dus het lijkt mij dat je dan nog de orginele garantie behoudt.
    Ik zou als ik jou was je dealer opbellen en vragen naar de garantie met de tuners ABT/SKN en MTM. en hoe hun daar verder mee omgaan

    link SKN: http://www.skn-tuning.de/Default.aspx?lang=en-US


    [/url]

  10. #9

    Standaard

    Even een tipje voor mensen die overwegen hun wagen via de dealer bij ABT te laten tunen. Wees er zeker van dat dit door ABT gebeurd en dat je geen OCT-tuning krijgt. Dat wil nog wel eens gebeuren bij een argeloze klant die om een chiptuning vraagt.

    (een groot aantal dealers werkt namelijk ook met OCT-tuning)

  11. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door marietje
    Even een tipje voor mensen die overwegen hun wagen via de dealer bij ABT te laten tunen. Wees er zeker van dat dit door ABT gebeurd en dat je geen OCT-tuning krijgt. Dat wil nog wel eens gebeuren bij een argeloze klant die om een chiptuning vraagt.

    (een groot aantal dealers werkt namelijk ook met OCT-tuning)
    Klopt en daar is Wittebrug er een van. Een maat van me werkt daar bij de audi en van hem heb ik begrepen dat ze nog meer met OCT doen als met ABT.

  12. #11

    Standaard

    Sorry, ik ben een leek in de tuningwereld ...
    Die OCT-tuning is minder betrouwbaar of ?

  13. #12
    Lutser Sander's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    43
    Posts
    16.279
    Kudos
    302
    Auto
    Audi SQ5
    Land
    Land

    Standaard

    Van Heinz weet ik dat 1 van zijn werknemers (of eigenaar zelf, dat weet ik niet)Audiforum.nl ooit heeft gedreigd te hacken en plat te gooien. Daar zul je mij dus nooit zaken zien doen.

  14. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door herrB4fahrer
    *motortuning: verboden
    *airrides: verboden
    *versnellingspookje zonder aanduiding van versnellingen: verboden
    *carbon carroseriedelen: verboden
    zo kan ik nog uren doorgaan!
    en al wat niet verboden is, moet gekeurd zijn. al wat niet gekeurd is (E of e), moet bij de "apk" gebeuren. en dit kost wat!
    Ben jij van de politie misschien?

  15. #14

    Standaard

    OCT is een zeer goede en betrouwbare tuner.

  16. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SLBT
    OCT is een zeer goede en betrouwbare tuner.
    Ja wie niettt ! :roll:

  17. #16
    herrB4fahrer's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2006
    Leeftijd
    39
    Posts
    1.287
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door qrt
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door herrB4fahrer
    *motortuning: verboden
    *airrides: verboden
    *versnellingspookje zonder aanduiding van versnellingen: verboden
    *carbon carroseriedelen: verboden
    zo kan ik nog uren doorgaan!
    en al wat niet verboden is, moet gekeurd zijn. al wat niet gekeurd is (E of e), moet bij de "apk" gebeuren. en dit kost wat!
    Ben jij van de politie misschien?
    nee, ben niet van de politie
    ik erger mij gewoon superhard aan die dingen aangezien ik ook elk jaar naar de keuring moet. ik weet geen ander land waar het zo streng is als hier.
    "You've got to have the Vorsprung in order to be in front"

    2012 Audi A4 Avant 2.0tdi 136pk

  18. #17
    Y0®iZz
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tom
    Of in Nederland door Hartog Tuning...
    Behoud je je garantie dan?

  19. #18
    Administrator Arlo's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    22.331
    Kudos
    97
    Land
    Land
    One liter, driver's licence eater...


  20. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door herrB4fahrer
    ik erger mij gewoon superhard aan die dingen aangezien ik ook elk jaar naar de keuring moet. ik weet geen ander land waar het zo streng is als hier.
    Kan ik begrijpen ... maar een chiptuning (zonder verdere ingrepen aan de motor) zullen ze toch niet onmiddelijk waarnemen bij een keuring veronderstel ik.

  21. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door herrB4fahrer
    nee, ben niet van de politie
    ik erger mij gewoon superhard aan die dingen aangezien ik ook elk jaar naar de keuring moet. ik weet geen ander land waar het zo streng is als hier.
    dus? ik had voor het geld van mijn wagen in belgië een RS4 full option kunnen kopen of een S4 Cabrio full option. Vandaar al die Nederlanders in België.
    Waarom zeuren als wij in NL 40% meer moeten betalen met de aanschaf?

Pagina 1 van 5 12345 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •