Resultaten 1 tot 11 van de 11

Onderwerp: Motorblok urquattro (WR) vs. coupe (KV)

  1. #1

    Standaard Motorblok urquattro (WR) vs. coupe (KV)

    Wat is het verschil tussen het motorblok van een KV motor en het blok van een Wr motor?
    Op tekening zien ze er beide hetzelfde uit.(vagcat)
    Volgens mij zitten er op de Wr twee oliefilters, maar daarbuiten...........
    Kan ik dus een KV blok gebruiken om een WR motor te assembleren?
    Deze vraag omdat ik alles heb van een WR buiten het blok.
    Dominique

  2. #2

    Standaard

    de WR is een turbomotor? die zal dan in tegenstelling tot de KV motor oliesproeiers hebben voor zuigerbodem koeling als ik het goed heb en andere zuigers ivm. de lagere compressie van een turbomotor en de cilinderkop is anders, maar aan de buitenkant ziet het er wel gelijk uit idd...
    my first quattro was a wilkinson

  3. #3

    Standaard

    in hoeverre is de kop anders?
    ik weet dat het nummer op de kv kop dezelfde is als de mc en kg.
    Trying is the first step towards failure.
    http://www.typ8185-forum.nl

  4. #4

    Standaard

    WR heeft (dacht ik) mechanische klepstoters, en een KV heeft hydraulische klepstoters. Drijfstangen en zuigers van het onderblok zijn anders, WR heeft ook ander oliefilterhuis inderdaad, voor 2 filters, ipv 1 bij de KV, de boring van een WR blok is ook anders dan een KV, en zoals al aangegeven heeft een KV olie spritzers onderin het blok.
    Audi TT 1.8TQ - 2001 | Porsche 911 C4 - 2000

  5. #5

    Standaard

    Maarten ik dacht juist dat het turboblok oliesproeiers heeft?
    my first quattro was a wilkinson


  6. #6

    Standaard

    Euh, typo, ja, klopt, WR heeft het, KV niet...
    Audi TT 1.8TQ - 2001 | Porsche 911 C4 - 2000

  7. #7

    Standaard

    Bedankt voor de reaktie, weer vanalles bijgeleerd.
    Dominique

  8. Ad
  9. #8

    Standaard

    was het niet zo dat de KV al wel de voorbereiding voor de oliesproeiers heeft?
    Number one in the hood G!

  10. #9

    Standaard

    wat heet voorbereiding, als je 2 gaatjes maakt op de plek waar ze horen, en eentje daarvan doorboort tot-aan de oliegalerij, ja, dat kun je "voorbereid" noemen.
    Audi TT 1.8TQ - 2001 | Porsche 911 C4 - 2000

  11. #10

    Standaard

    Een KV is absoluut niet bruikbaar voor een turbo ombouw. Zoals al gezegd werd, denk aan oliesproeiers,
    andere zuigers, andere compressie, etc... Dat met die voorbereiding klopt natuurlijk niet.


    Mocht je het toch willen doen, kan je een NG (audi 90&coupe 2.3, type89) blok nemen, deze heeft al standaard oliesproeiers in zitten.
    zou je alleen nog andere zuigers nodig hebben voor de compressieverlaging en de kop ook dusdanig aanpassen.
    andere zuigers wordt dan weer moeilijk ivm. de andere cilinderinhoud van de NG (2300 ccm). Dus in totaal ben
    je dan duurder uit en zit je met meer werk, dan gewoon een WR, MC of KG te kopen en in te bouwen.

    Een WR heeft trouwens inderdaad mechanische klepstoters, dus daar loop je ook nog risiko mee dat het niet past.

    wat ben je van plan? is de motor voor een urquattro?

  12. #11

    Standaard

    Ja de motor is voor een Ur,

    er was een kapotte bij, dus zoek ik een andere, maar er is geen haast bij.

    Dominique

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •