Resultaten 1 tot 3 van de 3

Onderwerp: A4 Cabriolet tunen

  1. #1

    Standaard A4 Cabriolet tunen

    Oke, het is duidelijk ik ben echt verlieft op de A4 cabrio model 2005.
    Het gaat er ook een worden maar nu zit ik me af te vragen:

    Ik twijfel tussen 3.0i en 2.5TDI ik rij precies zoveel kilometers zodat het niet uitmaakt wat ik koop.

    Even me vraag op een rijdje:

    3.0i
    220pk
    300 Nm
    7.8sec 0/100

    2.5TDI
    163pk
    310 Nm
    9.9sec 0/100

    Nu heb ik bij Johan van VVT gevraagd wat hij met de TDI kan zonder turbo aanpassingen etc.
    Hij zegt dat die naar 200pk en tegen de 400NM gaat na een chip op maat.

    Nu gaat het me soms ook om lekker snel weg te zijn bij het stoplicht.
    Het geluid van de 3.0i is veel mooier maar daar is bij de TDI natuurlijk ook wat aan te doen.

    Als ik nu de 3.0i b.v bij Pedro of JD laat tunen wat kan ik dan verwachten en zou hij dan sneller op de 100 zijn dan de 2.5TDI of maakt dit niet zoveel uit.

    Ik weet dat een cabrio geen race auto is maar ik wil er wel de maximale snelheid uithalen wat mogelijk is
    Misschien wat handig is ik ben nu een 1.9TDI Golf 4 gewend met 360nm en 160pk gechipt door VVT.

    De 2.5TDI is ook een stuk goedkoper in aanschaf en ik hoef echt geen 240 te rijden dat gaat lastig in nederland.
    Ik hoop dat jullie me kunnen helpen met de keuze zodat ik over een maandje als me golf weg is vrolijk kan schakelen naar een AUDI.

    Diverse testritten gemaakt en ik ben wel erachter dat ik een handgeschakelde 6bak wil hebben.

    Alvast bedankt voor de replys!

    Rik

  2. #2
    RS6 C5, A3 1.9 TDIe Eszes's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2004
    Posts
    13.464
    Kudos
    2

    Standaard

    Duidt die 163 pk niet op een multitronic? Zo ja, dan is tunen op power geen optie.
    Die 3.0i is een admosferische V6? Zo ja, dan is tunen nauwelijks effectief.
    RS6 C5
    A3 TDIe

  3. #3

    Standaard

    Oke, maar de 3.0i zou wel sneller blijven dan de 2.5TDI neem ik aan getuned?

    De 3.0i is inderdaad in multitronic te krijgen maar ook in 6 handbak.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •