• Resultaten 1 tot 10 van de 10
    1. #1

      Auto Algemeen Social
      Model
      Audi A4
      Avant
      Brandstof
      LPG
      Transmissie
      H5
      Aandrijving
      quattro

      Standaard Koelwater temperatuur A4 1.8T

      Hallo,

      Ik zit met een vraag.
      Mijn koelwater temperatuur meter blijft heel laag tijdens het rijden
      maximaal een keer 65 graden.(ook op lange afstanden)
      Pas als ik de auto stil zet en stationair laat draaien wordt hij een keer 75 graden (volgens dashboard). De radiateur voelt dan echter nog echt koud aan.
      Ik heb al een thermometer in het expansievat laten zakken en daar meette ik 72 graden.
      Wie weet wat er mis kan zijn ? mischien de thermostaat of toch de sensor ?
      Ik wil natuurlijk niet dat de motor schade oploopt door het niet op bedrijfstemperatuur komen.

      Groeten Pascal

    2. #2

      Standaard

      Thermostaat zo te horen, hij hoort net een streepje onder de 90 te staan.
      Audiwereld.nl: Uw retrofitspecialist

      Led upgrades | Grilles | Chiptuning | MMI retrofit | Cruise control | S-line / S / RS ombouw | Facelift upgrades| Bluetooth | DAB(+) | PDC | Camera upgrades | Schade reparatie | Velgen | VCDS

    3. #3
      Zjonnie's Avatar
      Auto Algemeen Social
      Model
      Audi A3
      Bouwjaar
      2007
      Brandstof
      Benzine
      Transmissie
      H6
      Aandrijving
      FWD
      Extra
      2.0 TFSI

      Standaard

      Leon heeft gelijk

      je motor blijft ook lang koud voordat meter uit hoek komt?!
      thermostaat blijft dan gewoon openstaan, waardoor het koelwater niet eerst door de motor wordt opgewarmd maar gelijk door de radiateur gaat en hij koud blijft
      Audi A3 HB 2007 S-line 2.0 TFSI 277PK/422NM.

    4. #4

      Auto Algemeen Social
      Model
      Audi A4
      Avant
      Brandstof
      LPG
      Transmissie
      H5
      Aandrijving
      quattro

      Standaard

      Okee bedankt voor deze tip.
      Dan moet ik morgen heel rap een thermostaat zien te vinden.
      Is deze gemakkelijk zelf te vervangen ? (heb ze wel vakter vervangen in een 323F)
      Maar waar kan ik de thermostaat in deze auto vinden ?

      Mvg Pascal

    5. #5

      Standaard

      Hallo,

      Ik zit met hetzelfde probleem maar dan bij een 2.6 V6 (motorcode ABC). Wie kan mij vertellen of dit goed zelf te doen is? Waar zit de sensor en waar moet ik rekening meehouden met bij het vervangen ervan?
      Ik meen dat ik een keer op het forum gelezen heb dat deze motor (ABC) 2 sensoren heeft. Ik kan het niet meer checken, omdat ik het topic niet weer kan vinden.

      m.v.g. Datron


    6. #6

      Standaard

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pascal_steggink Bekijk Berichten
      Okee bedankt voor deze tip.
      Dan moet ik morgen heel rap een thermostaat zien te vinden.
      Is deze gemakkelijk zelf te vervangen ? (heb ze wel vakter vervangen in een 323F)
      Maar waar kan ik de thermostaat in deze auto vinden ?

      Mvg Pascal
      Onderin de pomp, is simpel.
      Volg ons op facebook: https://www.facebook.com/#!/hartogtuning.
      TFSI olieverbruik echt opgelost vanaf 3750,-
      www.hartogtuning.nl..... DE Audi-specialisten.

    7. #7

      Standaard

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pedro sr. Bekijk Berichten
      Onderin de pomp, is simpel.
      Weet je misschien ook waar die bij de 2.6 V6 zit? Ook bij de pomp?

    8. #8

      Standaard

      Moet je even zoeken op cylinderkopen 2.6, is een how-to van, daar staat het vast bij.....
      Volg ons op facebook: https://www.facebook.com/#!/hartogtuning.
      TFSI olieverbruik echt opgelost vanaf 3750,-
      www.hartogtuning.nl..... DE Audi-specialisten.

    9. #9

      Auto Algemeen Social
      Model
      Audi A4
      Avant
      Brandstof
      LPG
      Transmissie
      H5
      Aandrijving
      quattro

      Standaard

      Het was dus wel de thermostaat.
      Deze heb ik laten vervangen en nu is het weer helemaal in orde.
      De temperatuur blijft constant heel iets voor de 90 graden.
      Kosten van het in laten zetten en de materialen 130 euro.

    10. #10

      Standaard

      130 euro? sorry vind ik een beetje veel voor een thermostaat van een paar tientjes.....
      maar goed om te horen dat je probleem opgelost is
      pascal: audi a4 1.8 turbo 1997

    Forum Rechten

    • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
    • Je mag geen reacties plaatsen
    • Je mag geen bijlagen toevoegen
    • Je mag jouw berichten niet wijzigen
    •