Pagina 41 van 73 EersteEerste ... 3137383940414243444551 ... LaatsteLaatste
Resultaten 801 tot 820 van de 1460

Onderwerp: Olieverbruik 2.0 TFSI

  1. #801
    Administrator Arlo's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    22.331
    Kudos
    97
    Land
    Land

    Standaard Re: Olieverbruik A5 2.0 TFSI (2009)

    Je bericht even in het centrale topic gezet.

    (en dat topic meteen maar verplaatst naar motor&aandrijving)
    One liter, driver's licence eater...


  2. #802

    Standaard Re: Olieverbruik A5 2.0 TFSI (2009)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ataberk68 Bekijk Berichten
    hallo allemaal ik zit in een probleem ik heb een audi a5 2.0Tfsi bouwjaar 2009 ik wil weten wat de standaart olie vebruik is ik heb 4.6 liter bijgevuld en na 600km is er half liter vanaf gegaan??
    Welkom op AF, zoekfunctie zeker niet gebruikt.

    http://www.audiforum.nl/forum/techni...-2-0-tfsi.html

    Neem dit topic even door.
    S5/F5 Sportback MY2018 Myhtos Zwart -> Retrofits Topic S5/F5
    ex A5/8T Sportback 1.8 TFSi H6 ProLine S, 6-2013 ->
    Retrofits Topic A5/8T
    ex A4/8K-B8 Sedan1.8 TFSi H6 ProLine 9-2009-> Retrofits Topic A4-B8/8K
    ex A4-B7 2005, A4-B6 2001, A4-B5 1996, 80-B3 1988 VCDS regio zld

  3. #803

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2005
    Posts
    440
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A5 Cabrio

    Standaard Re: Olieverbruik A5 2.0 TFSI (2009)

    Mijn A5 cabrio 2.0TFSI had ook een olieverbruik van 1L/450km. Coulance bij de dealer was geen probleem. Zij betaalde de onderdelen (volgens de dealer €2600,-), ik de arbeidskosten..... Kostenplaatje arbeidskosten kwam op zo`n €3000,- ex btw, en de auto 5-7 werkdagen kwijt.
    Eén telfoontje naar Coen Donkers in Veghel veranderde de boel. Uiteraard geen coulance, maar onderdelen+arbeidskosten €2500,- en max 3 werkdagen!

    Nadat de auto gerepareerd was nog even een praatje met Coen gemaakt over waarom het bij hen zo snel en 'goedkoop' kan?
    Simpele uitleg: De revisie bij audi betreft nieuwe zuigers en zuigerveren. Omdat de zuigers een andere aansluiting hebben op de drijverstang, moet die ook vervangen worden. Hiervoor moet het motorblok gedemonteerd worden.
    Coen Donkers heeft nav de vele aanvragen voor deze reparatie zelf een modificatie laten ontwerpen/maken waarbij de nieuwe zuigers direct passen op de originele drijverstang.
    Extraatje.... Tevens vervangt hij ook direct de distributieketting. Zat er bij Audi nog niet bij voor €3000,-

    Ik heb inmiddels 5000km gereden en er is nog geen druppel olie verbruikt!! Ik ben blij en tevreden

  4. #804

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2015
    Leeftijd
    50
    Posts
    1
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Unhappy Re: Olieverbruik A4 2.0 TFSI

    Beste PPaul,

    Je bericht is al wat ouder maar ik lees het nu toevallig en sta nogal versteld van wat ik hier allemaal lees over hoog olieverbruik van dit type

    Ik heb afgelopen week een A4 Avant 2.0 TFSI 180pk station gekocht en die was ook van een leasemaatschappij, 132000km 1e eigenaar, is van Juli 2009.
    Ik moet het olieverbruik de komende weken dus even goed in de gaten houden. Hij is grijs/blauw en heeft kenteken 99JPJ5. Dat is toch niet toevallig jouw
    auto geweest? Ik heb hem net 3 dagen en het peil staat op 80% dus ik ben benieuwd hoe snel dat gaat zakken.

    Grt, Mark

  5. #805

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2012
    Posts
    86
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Olieverbruik A4 2.0 TFSI

    Ter info voor allen met dit 2.0 blok (of ontwerptechnisch zelfde 1.8 kortere slag variant):

    Wat NL tuners zeggen is dat deze blokken tot fabrieks-mods in 2011 vaak zelfde "olie-issue" hebben door (te) low-friction design van blok en 'onjuiste' zuigerveren (qua materiaalsterkte/slijtvastheid) om deze extra speling tussen zuigers en cilinders te kunnen compenseren.

    Bekend gevolg: overmatig olieverbruik doordat meer olie langs zuigers uit carter bij hoge drukken kan ontsnappen naar verbrandingskamers...

    Voordeel van een low-friction ontwerp is vanzelfsprekend minder inwendige weerstand resulterend in lagere temperaturen bij zelfde belasting en een hoger rendement resulterend in een lager BENZINE verbruik (ten koste van een - bij deze VW blokken onacceptabel veel - hoger OLIEverbruik)!

    Oftewel: dit issue is gevalletje "works as designed"! ;P
    Laatst gewijzigd door rpvisser; 11-04-15 om 09:10.


  6. #806

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2012
    Posts
    86
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Olieverbruik A4 2.0 TFSI

    Ter overpeinzing: bij een olieverbruik van 1L/1000KM met dit 'works as designed' low friction motorontwerp vervang je tijdens Audi's Longlife service-interval stilletjes 5x 'volledig' de olie van je motor!
    M.i. altijd gezonder is dan 30k KM op advies van Audi met uiteindelijk zwaar vervuilde smurrie te blijven rondrijden.

    Daarnaast kan je - zoals vaker gemeld - erg veel olie kopen (>250L @eur8/L) om tussentijds bij te blijven vullen voor die veelal benodigde 'stage 2' motorrevisie en de eigen bijdrage (>Eur2000) die Audi daarvoor van je vraagt, afhankelijk van recht op coulance.

    Simpel rekensommetje:
    Bij Eur2000 'Stage2' eigen bijdrage voor vervanging zuigers etc. staat dat gelijk aan 30 volledige olieverversingen: Eur2000/eur11/6L (eur11 is prijs per liter+filter; 6L is carter inhoud). Als je al 30K KM per jaar zou rijden e/o olie wisselt. Wie rijdt er 30 jaar door met zelfde auto voordat dat gelijk staat aan eigen bijdrage 'Stage2' motorrevisie?

    M.a.w. als 'Stage2' revisie niet onder 100% coulance door Audi-PON aan je wordt aangeboden, zoals in ons geval en 'Stage 1' akties of andere geopperde schoonmaak-acties niet werken, dan zou ik lekker doorrijden en olie bijvullen... is goedkoper en 'gezonder' voor je motor indien je je braaf aan Longlife onderhoudsinterval houdt.

    Audi tuners adviseren overigens ondanks Audi's Longlife advies en voor deze door emissie-eisen zeer 'arm' afgestelde turbo motoren om:
    - om de 10k KM of elk jaar je olie te vervangen;
    - zoveel mogelijk 98 RON te tanken om overmatig koolaanslag in uitlaattraject te verminderen/ voorkomen. Hierdoor gaat je turbo veel langer mee en daarmee verdien je die paar euro bij de pomp t.o.v. een 95RON tankbeurt uiteindelijk terug. Anders penny wise pound foolish?
    Laatst gewijzigd door rpvisser; 11-04-15 om 17:29.

  7. #807
    Akita's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2009
    Posts
    2.625
    Kudos
    281
    Auto
    Audi A4 Allroad
    Land
    Land

    Standaard Re: Olieverbruik A4 2.0 TFSI

    @rpvisser
    Mbt jouw opmerking over garantie in het andere topic,is mij ooit door de dealer verteld dat als er onder volledige coulance iets vervangen is,dat je dan geen nieuwe garantietermijn krijgt. Op het moment dat je er een eigen bijdrage in betaald gaat het over een "reparatie" en gaat er een nieuwe garantietermijn in (1 of 2 jaar?) op het moment van factuurdatum.
    A4 Allroad Pro Line Business 2.0 TFSI 2011.
    A4 Allroad Quattro Edition 2.0 TFSI 2018.

  8. Ad
  9. #808
    Kees B's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2010
    Leeftijd
    73
    Posts
    2.611
    Kudos
    3
    Auto
    Audi Q5
    Land
    Land

    Standaard Re: Olieverbruik A4 2.0 TFSI

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rpvisser Bekijk Berichten
    M.i. altijd gezonder is dan 30k KM op advies van Audi met uiteindelijk zwaar vervuilde smurrie te blijven rondrijden.
    Op advies van Audi? Je doelt op de Service Reminder? De Longlife termijn van 2 jaar / 30.000 km is niet vast maar variabel, en wordt individueel door het motor management bepaald. Op basis van een aantal parameters wordt het juiste service interval bepaald, zoals brandstofverbruik, koude starts, en de oliekwaliteit zelf. In de praktijk wordt die 30k op basis van de SRI maar zelden gehaald (denk ik) en al helemaal niet als de olie zwaar vervuild is....
    Q5 2.0 TFSI S-Tronic 2010
    A6 Avant 2.4 Multitronic 2001

  10. #809

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2012
    Posts
    86
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Olieverbruik A4 2.0 TFSI

    @Akita eens. lijkt mij ook. vdBrug heeft t ook nooit over nieuwe langere dan normale (1-2jr?) garantie gehad.
    <off topic> daarom laat ik blok volgende maand ook tunen door Pedro want motor loopt een jaar na transplantatie perfect en turbo zou met ruim 1 ton dit ook nog prima aankunnen volgens Hartog... eindelijk weer een quattro met de power zoals onze IntegraleEvo1 dat ook had.
    helaas tikkie zwaarder en nog te soft geveerd. </off topic>

  11. #810

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2012
    Posts
    86
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Olieverbruik A4 2.0 TFSI

    @Kees B je hebt gelijk. mn punt is dat meer dan 10k KM of meer dan jaar rondrijden zonder olie te verversen valse 'LongLife' zuinigheid is en je daar bij overmatig olieverbruik dan tenminste nog regelmatig per keer 15% verse olie bij kiepert.

  12. #811
    Akita's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2009
    Posts
    2.625
    Kudos
    281
    Auto
    Audi A4 Allroad
    Land
    Land

    Standaard Re: Olieverbruik A4 2.0 TFSI

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rpvisser Bekijk Berichten
    <off topic> daarom laat ik blok volgende maand ook tunen door Pedro want motor loopt een jaar na transplantatie perfect en turbo zou met ruim 1 ton dit ook nog prima aankunnen volgens Hartog... eindelijk weer een quattro met de power zoals onze IntegraleEvo1 dat ook had.
    helaas tikkie zwaarder en nog te soft geveerd. </off topic>
    Ben benieuwd naar je beoordeling van het uiteindelijke resultaat.
    A4 Allroad Pro Line Business 2.0 TFSI 2011.
    A4 Allroad Quattro Edition 2.0 TFSI 2018.

  13. #812

    Standaard Re: Olieverbruik A4 2.0 TFSI

    De reparatie/modificatie omvat bij ons nieuwe zuigers, zuigerveren en distributieketting, olie en filter (en benodigde pakkingen/kleinmaterialen). De totale kosten zijn "slechts" 2900,- inclusief btw.

    Uiteraard professioneel uitgevoerd met alle originele onderdelen gereedschappen en door ervaren gekwalificeerde monteur.

    Gratis vervangende auto voor de duur van de reparatie.

    1 jaar garantie.

    Fotomateriaal van de reparatie op usb stick.

    Na 3 maanden zien wij u graag terug voor een controle en mag u direct gebruik maken van een speciale korting (alleen i.c.m. deze reparatie) op een maatwerk chiptuning voor slechts 350,- inc. btw.
    Volg ons op facebook: https://www.facebook.com/#!/hartogtuning.
    TFSI olieverbruik echt opgelost vanaf 3750,-
    www.hartogtuning.nl..... DE Audi-specialisten.

  14. #813

    Standaard Re: Olieverbruik A5 2.0 TFSI (2009)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door boeffie1 Bekijk Berichten
    Mijn A5 cabrio 2.0TFSI had ook een olieverbruik van 1L/450km. Coulance bij de dealer was geen probleem. Zij betaalde de onderdelen (volgens de dealer €2600,-), ik de arbeidskosten..... Kostenplaatje arbeidskosten kwam op zo`n €3000,- ex btw, en de auto 5-7 werkdagen kwijt.
    Eén telfoontje naar Coen Donkers in Veghel veranderde de boel. Uiteraard geen coulance, maar onderdelen+arbeidskosten €2500,- en max 3 werkdagen!

    Nadat de auto gerepareerd was nog even een praatje met Coen gemaakt over waarom het bij hen zo snel en 'goedkoop' kan?
    Simpele uitleg: De revisie bij audi betreft nieuwe zuigers en zuigerveren. Omdat de zuigers een andere aansluiting hebben op de drijverstang, moet die ook vervangen worden. Hiervoor moet het motorblok gedemonteerd worden.
    Coen Donkers heeft nav de vele aanvragen voor deze reparatie zelf een modificatie laten ontwerpen/maken waarbij de nieuwe zuigers direct passen op de originele drijverstang.
    Extraatje.... Tevens vervangt hij ook direct de distributieketting. Zat er bij Audi nog niet bij voor €3000,-

    Ik heb inmiddels 5000km gereden en er is nog geen druppel olie verbruikt!! Ik ben blij en tevreden
    Bedankt, door jou reactie heb ik contact opgenomen met Coen Donders. Mijn audi a5 2.0tfsi uit 2010 (heb hem nu 3 weken) verbruikt ook ongeveer een liter per 400 km. Heb net als de meeste hier flink gespaard voor een mooi degelijke auto. Had niet verwacht dat een auto van deze klasse zoveel olie verbruikt, eigenlijk onacceptabel. Nu moet ik er dus nog een flink bedrag tegenaan gooien en hopen dat het minder wordt. Ga ik stiekem wel vanuit zoniet ga ik er nog eens over denken om hem er toch niet uit te doen. Om dat nu toe doen verlies ik dat geld wat ik er nu extra in moet steken om het te verhelpen of minimaal acceptabel te maken. Moet er vaker olie bij gooien dan tanken momenteel...

  15. #814
    eefb8's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2015
    Leeftijd
    36
    Posts
    125
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Olieverbruik A5 2.0 TFSI (2009)

    Ik heb nu totaal 2000km met mijn a4 b8 gereden en de boardcomputer staat nog op 7/8 en oliepeilstok geeft vol aan.
    Mijn audi verbruikt dus geen overmatige hoeveelheid olie.

    Maar ik vind het toch opvallend dat mijn audi uit 2009 het niet heeft en de a5 darksite9019 hierboven uit 2010 weer wel.
    @darksite9019, heel vervelend dat jij dit hebt nu je je gespaarde centen hebt uitgegeven aan de a5. Hoe zit het met je garantie dan?
    1 liter op 400 km kan echt niet hoor vind ik. Onacceptabel.
    Het valt mij echt tegen van audi dat er problemen zijn met overmatig olieverbruik en slecht schakelende handbakken, en dat nog wel bij zulke jonge auto's.
    Laatst gewijzigd door eefb8; 19-04-15 om 15:16.

  16. #815

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2015
    Posts
    1
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 Coupé

    Standaard Re: Olieverbruik 2.0 TFSI

    Ik heb op 14/04/2015 mijn Audi A5 2.0 TFSI 180 pk aangekocht met 132.000 km.


    Sindsdien heb ik een olieverbruik dat immens hoog ligt.


    Het is onrustwekkend om nog niet te overdrijven.




    Ik heb het bijvullen van de olie bijgehouden, zie hier:


    Op 14/04/2015 dag van de aankoop heb ik 's avonds 0.5 liter moeten bijvullen na een waarschuwing dat het oliepijl veel te laag was.


    Op donderdag 16/04/2015 kreeg ik opnieuw de melding dat het oliepijl veel te laag was, ik heb 0.7 liter bijgevuld.


    Op zaterdag 18/04/2015 net hetzelfde, ik heb toen 0.6 liter bijgevuld.


    Op woensdag 22/04/2015 ben ik bij de dealer om nieuwe velgen geweest, ik heb toen dit olieverbruik meegedeeld aan de mechanieker. Deze zei dat er niets speciaal aan de hand was.
    Diezelfde dag heb ik opnieuw een waarschuwing gehad betreffende het oliepijl, ik heb het toen bijgevuld met 0.2 liter.


    Op vrijdag 24/04/2015 zag ik dat mijn oliepijl opnieuw fel gezakt was en heb ik spontaan 0.5 liter bijgevuld.

    Ik maak mij grote zorgen, dit is rampzalig.

  17. #816

    Standaard Olieverbruik 2.0 TFSI

    Hoeveel km heb je afgelegd in die 2 weken ?

    Aandringen op volledige revisie vd motor, checken op evt neven schade aan de cat, evt vernieuwen, zo niet koop ongedaan maken.

    Peeet
    S5/F5 Sportback MY2018 Myhtos Zwart -> Retrofits Topic S5/F5
    ex A5/8T Sportback 1.8 TFSi H6 ProLine S, 6-2013 ->
    Retrofits Topic A5/8T
    ex A4/8K-B8 Sedan1.8 TFSi H6 ProLine 9-2009-> Retrofits Topic A4-B8/8K
    ex A4-B7 2005, A4-B6 2001, A4-B5 1996, 80-B3 1988 VCDS regio zld

  18. #817
    VosS4
    Guest

    Standaard Re: Olieverbruik 2.0 TFSI

    Als je bij een dealer hebt gekocht met garantie vraag dan om een olieweging, daar heb je ook recht op.

  19. #818
    MelvinvdC's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2012
    Leeftijd
    40
    Posts
    89
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Olieverbruik 2.0 TFSI

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JuliusM Bekijk Berichten
    Ik heb op 14/04/2015 mijn Audi A5 2.0 TFSI 180 pk aangekocht met 132.000 km.


    Sindsdien heb ik een olieverbruik dat immens hoog ligt.


    Het is onrustwekkend om nog niet te overdrijven.




    Ik heb het bijvullen van de olie bijgehouden, zie hier:


    Op 14/04/2015 dag van de aankoop heb ik 's avonds 0.5 liter moeten bijvullen na een waarschuwing dat het oliepijl veel te laag was.


    Op donderdag 16/04/2015 kreeg ik opnieuw de melding dat het oliepijl veel te laag was, ik heb 0.7 liter bijgevuld.


    Op zaterdag 18/04/2015 net hetzelfde, ik heb toen 0.6 liter bijgevuld.


    Op woensdag 22/04/2015 ben ik bij de dealer om nieuwe velgen geweest, ik heb toen dit olieverbruik meegedeeld aan de mechanieker. Deze zei dat er niets speciaal aan de hand was.
    Diezelfde dag heb ik opnieuw een waarschuwing gehad betreffende het oliepijl, ik heb het toen bijgevuld met 0.2 liter.


    Op vrijdag 24/04/2015 zag ik dat mijn oliepijl opnieuw fel gezakt was en heb ik spontaan 0.5 liter bijgevuld.

    Ik maak mij grote zorgen, dit is rampzalig.
    Dit is inderdaad wel heel erg veel. Ik zou inderdaad terug gaan naar het bedrijf waar je hem gekocht hebt, ook als het geen audidealer is valt dit ook onder de bovag garantie. Indien je geen garantie hebt of hem bij een particulier hebt gekocht kan je degene sowieso aanspreken. Indien degene moeilijk gaat doen zou ik juridisch advies inwinnen, gezien de hoge kosten voor de motorrevisie en het feit dat het probleem bij aankoop al aanwezig was is de kans groot dat je in je recht staat om de koop ongedaan te maken.

  20. #819
    Golfer's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2009
    Leeftijd
    56
    Posts
    3.785
    Kudos
    4
    Auto
    Audi A6 Allroad

    Standaard Re: Olieverbruik 2.0 TFSI

    Wellicht in strijd met "conformiteitsbeginsel". M.a.w. een auto moet als auto te gebruiken zijn. Je mag van een auto in die prijsklasse verwachten dat je 'm gewoon als normaal rijdende auto kan gebruiken. Alleen maar olie bijvullen is niet normaal. Ik zou niet naar Italie durven rijden...
    Allroad 2.7T biturbo H6 LR MY2003 Atlasgrijs,
    verkocht: A6 Allroad 2007 3.0 tdi, kobaltblauwe Allroad Quattro 2.7T MY2003, A6 4B avant 2.5TDI MY2002 H6 Hartog tuned, A3 SB 2.0 tdi Ambition MY2008.

  21. #820

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2014
    Leeftijd
    43
    Posts
    9
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Olieverbruik 2.0 TFSI

    Eindelijk...Na ongeveer 10 (tien!) maanden van oliewegingen, eerste ingreep TPI, opnieuw oliewegingen, oeverloos heen-en-weer telefoneren, tientallen mails met Audi AG in Ingolstadt, invoerder D'Ieteren in België én het inschakelen van een Duitse advocaat ben ik erin geslaagd coulance te krijgen op een uit Duitsland geïmporteerde A4 Quattro 2.0 TFSI uit 2009 met ca. 70.000 km.

    Mijn vraag: zijn na de zuigerwissel (2 j. garantie bij Audi dealer) alle problemen definitief van de baan? Of komt het olieverbruik na verloop van tijd terug? bvb. Als de zuigerveren weer wat slijtage vertonen. Is er met andere woorden een constructief probleem met het motorblok CDNC an sich en is de door Audi voorgestelde zuigerwissel slechts een tijdelijke oplossing?

    Alvast bedankt voor jullie mening...

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •