Pagina 3 van 3 EersteEerste 123
Resultaten 41 tot 49 van de 49

Onderwerp: 'Zuinig' rijden

  1. #41
    Ricardo1800t's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2011
    Posts
    764
    Kudos
    22
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: 'Zuinig' rijden

    @tom: Vandaag dat de topictitel ook 'zuinig' is Ik wist bij mijn aankoop dat ik toch wel 3 keer meer per maand zou betalen aan de auto als de vorige maar dat hoort er ook bij. Wil niet zeggen dat ik elke week bij het tankstation wil staan haha. En dat staal heeft idd wel wat.. hoewel ik het audi staal niet echt super vind, vooral niet onder de A3.

    Heeft een dunnere band ook niet minder draagvermogen? Of valt dat over het algemeen wel mee? Zal ik wel richting de 55-60 hoog moeten gaan denk ik?
    Audi A3 1.8T 132kW APP 05-2000

  2. #42
    Erikvb's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2009
    Posts
    385
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: 'Zuinig' rijden

    Ik zou goedkope stalen wielen kopen voor een test. Als het idd werkt (dikke kans) dan volgende set velgen niet groter dan aanbevolen fabrieksmaat, is denk ik 17 inch. Ik zou Porsche Cups zoeken, die staan heel mooi onder jouw model A3. Maar goed dat is een mening, kun je mee doen wat je wilt.
    Audi A4 B6 Avant 2003 2.5 TDI Multitronic FWD Motorcode BFC..... >360k
    Audi A2 2002 1.2 TDI

  3. #43

    Standaard Re: 'Zuinig' rijden

    Ik snap werkelijk niet waarom je nou opeens stalen velgen wilt hoor ... als je gewoon wat minder brede banden neemt, kom je toch ook al een heel eind?
    Present: Just a Lego Audi ... (and a Kia Ceed SW DynamicLine)
    Past: A2 TDI ​- 80 2.0E - 80 Competition Quattro - A2 S-line - S6 2.2T Quattro - A3 SB Ambiente Pro-Line - A4 Avant 1.8T 180pk Pro-Line - A6 Avant 2.8 V6 Quattro TipTronic

  4. #44
    Ricardo1800t's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2011
    Posts
    764
    Kudos
    22
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: 'Zuinig' rijden

    Staal is gewoon als voorbeeld genomen. Kan ook op marktplaats een setje 2ehands lichtmetaal zoeken (evt met wat stoeprandjes) en daar dunne bandjes op leggen. Maar als we dan toch weinig gaan uitgeven voor de velg (en vooral in de winter) is staal denk ik wel het leukste om te zoeken.
    Audi A3 1.8T 132kW APP 05-2000

  5. #45
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.834
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: 'Zuinig' rijden

    De standaard 8L-velgen zijn gesmeed, dus erg licht en sterk.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure


  6. #46

    Standaard Re: 'Zuinig' rijden

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tom Bekijk Berichten
    De standaard 8L-velgen zijn gesmeed, dus erg licht en sterk.
    Klopt, die hand onze bluemotion-golf rijder er toch ook onder? (waar is die eigenlijk gebleven?)
    Present: Just a Lego Audi ... (and a Kia Ceed SW DynamicLine)
    Past: A2 TDI ​- 80 2.0E - 80 Competition Quattro - A2 S-line - S6 2.2T Quattro - A3 SB Ambiente Pro-Line - A4 Avant 1.8T 180pk Pro-Line - A6 Avant 2.8 V6 Quattro TipTronic

  7. #47
    Erikvb's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2009
    Posts
    385
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: 'Zuinig' rijden

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bob-A2 Bekijk Berichten
    Klopt, die hand onze bluemotion-golf rijder er toch ook onder? (waar is die eigenlijk gebleven?)
    Zijn site bestaat nog en je kunt hem mailen. Zijn projekt is afgelopen, hij is naar Zweden gereden met een gemiddeld verbruik van 1:31 of zo. Dat was zijn target. Hij reed trouwens idd op 15 inch 'Pepper pot' A3-wielen met groene bandjes. Hij tipte dat dit het grootste verschil had gebracht, afgezien van rijstijl.
    Liever een paar groene bandjes dan minder gas geven denk ik maar zo...
    Audi A4 B6 Avant 2003 2.5 TDI Multitronic FWD Motorcode BFC..... >360k
    Audi A2 2002 1.2 TDI

  8. Ad
  9. #48

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2010
    Leeftijd
    48
    Posts
    202
    Kudos
    0
    Auto
    Audi RS6
    Land
    Land

    Standaard Re: 'Zuinig' rijden

    Ja wat zal ik zeggen over zuinig rijden.....mijne doet 1 op 5,5 a 6 gemiddeld.....

    Ik probeer het ook niet.....ik ga ook geen technische aanpassingen doen (bandjes etc). Ik vindt dat Tom gelijk heeft je weet wat je koopt....

    Als je echt probleem hebt met het verbruik....dan is er maar een oplossing....audi verkopen en Toyota dealer opzoeken....de prius is in de aanbieding!

    Een snelle audi met het verbruik van een prius.....dat is een utopie!

    Maurice
    RS6 518PK, 680 Nm...ze zuipt meer dan ik!

  10. #49
    Ricardo1800t's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2011
    Posts
    764
    Kudos
    22
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: 'Zuinig' rijden

    Haha juist! Hele idee was ook dat ik gewoon wat info wou over zuinig rijden ook met een koude motor, tezamen met de turbo. En wat het beste is met een turbo + koude motor qua rijstijl. Ik merk wel dat met koude motor zo snel mogelijk in de 5 een stukje zuiniger is dan mijn 'oude rijstijl'.

    Enja, vergeleken met de Polo wist ik wel dat ik wat duurder uit zou zijn, maar dat mag ook wel gezien de vooruitgang
    Audi A3 1.8T 132kW APP 05-2000

Pagina 3 van 3 EersteEerste 123

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •