Als je een how-to nodig hebt zou ik het niet doen eerlijk gezegd, motorschade heb je snel bij dit klusje.
Goedemorgen,
Binnenkort moet mijn distributieriem gewisseld worden, heb al flink gezocht op het forum maar kan geen beschrijving vinden.
Heeft er iemand een how-to voor het vervangen van een distributieriem A4 2.0 fsi motorcode ALT?
Groet Michal
Als je een how-to nodig hebt zou ik het niet doen eerlijk gezegd, motorschade heb je snel bij dit klusje.
Volg ons op facebook: https://www.facebook.com/#!/hartogtuning.
TFSI olieverbruik echt opgelost vanaf 3750,-
www.hartogtuning.nl..... DE Audi-specialisten.
Ik heb het kortgeleden ook gedaan bij mijn A4, motorcode ALT. Heb hiervoor de instructie gebruikt uit ElsaWin en bij de distributieset incl waterpomp van SKF zat ook een vrij gedetailleerde instructie. Grofweg is dit de procedure:
1. Voorwielen demonteren.
2. Binnenbekleding wielhuis losmaken
3. Voorbumper verwijderen
4. Front in service stand mbv m8 bouten
5. Multiriem en spanner verwijderen, krukas draaien met klok mee tot streepjes gelijk staan
6. Oude distributie riem en poeli's markeren
7. Spanelement, waterpomp en spanrol wisselen.
8. Markering oude riem overnemen op nieuwe
9. Riem monteren en spannen
10. Timing controleren mbv streepjes
11. Handmatig 2 omwentelingen krukas draaien
12. Alles terugbouwen
Speciaal gereedschap:
T10008
Gebogen seegering tang voor spanner
Dop 19 twaalfkant voor roteren krukas poeli
2x lange bout m8 voor front in service positie
Tip van "old guy" (audizine):
Here is a tip for lining up your timing belt. Before you remove your old TB I am sure you will line up the timing marks as described in all the DIY's. But you need to make a few additional marks with a paint pen. Mark a tooth on the cam sprocket and also paint a line across the TB notch that engages the tooth. It can be any cam sprocket tooth. Now do the same thing on the crank sprocket. Mark any tooth that is engaged in the TB and paint a line across the TB notch that engages the tooth. After you take off your timing belt lay it on the ground on its side. Position the new TB exactly on top of the old TB and line it up notch for notch. It should look like a double wide TB at this point. Mark your new TB to match your old belt. Now when you install your new belt all you have to do is to line up the paint marks on the new TB with the marked cam and crank sprockets. If you follow this procedure it is virtually impossible to put the belt on wrong. It really takes the worry about whether or not you moved either sprocket and whether or not your timing marks are lined up properly. In fact, with this method you don't even have to use the factory cam and crank timing marks at all to change out the belt.
Hallo,
Een 2.0 ALT is volgens mij geen FSI maar bijna gelijk aan een 1.8T maar dan zonder turbo.
Dezelfde 5 kleppen kop, dus misschien dezelfde distributie configuratie.
Probeer eens te vinden of de distributieset voor een BFB(1.8T) dezelfde is als de ALT.
Als dat zo is zijn er vele DIY's te vinden incl video's op Youtube.
suc6
Dag Michal ,
Contacteer me effe op Myrko@myway.com
Ik kan je wel helpen.
Groeten