Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Resultaten 21 tot 32 van de 32

Onderwerp: Uitlijning: wat wel, en wat niet? Wat is "goed"? Algemene discussie over uitlijning van jouw Audi

  1. #21

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2017
    Posts
    4
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A7

    Standaard Re: Uitlijning: wat wel, en wat niet? Wat is "goed"? Algemene discussie over uitlijning van jouw Audi

    Mooie info. Bedankt bastet.

    Kan het zo zijn dat je stuur iets scheef staat als je auto niet mooi is uitgelijnd?

  2. #22
    A3Gtron's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2016
    Posts
    99
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Uitlijning: wat wel, en wat niet? Wat is "goed"? Algemene discussie over uitlijning van jouw Audi

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bastet Bekijk Berichten
    Ik heb dit topic vooral geopend om een discussie te starten over wat wel of niet fijn rijdt en wat de ervaringen zijn met betrekking tot onder andere bandenslijtage. While speaking about that: inmiddels zo'n 20.000km geleden nieuwe banden gemonteerd, en ze zijn alle 4 keurig netjes recht af aan het slijten richting 4mm. Gezien dat de andere sets steevast met 15.000km tot de staaldraden kaal waren aan de binnenkant (en nog 6mm aan de buitenkant hadden) durf ik wel te stellen dat het effect heeft gehad.

    Daarnaast bedoelde ik dit topic vooral voor extremere verlaging. Met -30mm val je namelijk nog gewoon in fabrieksspecificaties voor S-Line onderstellen, en zit je dus niet met custom cijfers te kloten om de boel netjes te krijgen. Ook vragen als 'wie kent een goeie in mijn omgeving' wil ik eigenlijk niet zozeer hebben (mag wel, natuurlijk), omdat het dan vroeg of laat in een enorm topic verandert waarin niemand de info meer kan terugvinden en er welles/nietes situaties ontstaan.

    Jij komt met -30mm gewoon in factory spec uit, maar je kan de info hierboven over sporing natuurlijk wel gebruiken en er mee doen wat je zelf fijn vindt rijden. Als je wat "nerveuzer" en directer stuurgedrag wil kan je voor iets minder toespoor kiezen bijvoorbeeld. Let alleen sowieso wel op dat ze dan geen stock rijhoogte A3 pakken voor de software, maar een S-Line of zoiets (die staat af fabriek 30mm lager).

    Een goede uitlijner is de Groot in Oud Beijerland, zo'n 40km bij je vandaan. Zou dat ritje er ZEKER voor over hebben!
    Bedankt voor je antwoord! Uiteraard heb ik een ritje van 40km zeker over in ruil voor een goede uitlijning! Bedankt voor de tip. Daar zullen ze zo te merken dan ook precies weten wat te doen wat betreft gelijkwaardige bandenslijtage.
    #1 Audi A3 Sportback G-tron

  3. #23

    Standaard Re: Uitlijning: wat wel, en wat niet? Wat is "goed"? Algemene discussie over uitlijning van jouw Audi

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DaveA7TDI Bekijk Berichten
    Mooie info. Bedankt bastet.

    Kan het zo zijn dat je stuur iets scheef staat als je auto niet mooi is uitgelijnd?

    Ja hoor, dat kan zeker. Dat kan ook zelfs als je auto perfect is uitgelijnd .
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

  4. #24

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2017
    Leeftijd
    41
    Posts
    4
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Uitlijning: wat wel, en wat niet? Wat is "goed"? Algemene discussie over uitlijning van jouw Audi

    All, ik heb een Audi A6 avant uit 2017, S line uitgevoerd met 150PK diesel en 20" orginele audi velgen. Ben er erg blij mee maar sta nu voor de 2e keer bij de bandenboer met voorbanden die na +/- 14000 km in de prullenbak kunnen.

    Ben de eerste keer al teruggegaan naar Audi en ze hebben coulance toegepast maar nu zijn na 28000 KM alle 4 de banden versleten. Voor zitten Conti 6 Sportcontact en achter Conti 2 sportcontact.

    Ik heb nu de auto opnieuw laten uitlijnen en de bandenboer waar ik was zei dat de auto wel vreemd was afgesteld. Misschien kunnen jullie er een blik op werpen. Ik heb het namelijk nu ook bij Audi neergelegd aangezien er nu 6 banden in 28000 km versleten zijn :-).

    Ik moet ook zeggen dat hij nu veel lichter stuurt er ervaar minder weerstand.
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen
    Laatst gewijzigd door Tommie83; 15-12-17 om 13:06.

  5. #25

    Standaard Re: Uitlijning: wat wel, en wat niet? Wat is "goed"? Algemene discussie over uitlijning van jouw Audi

    De grote vraag is HOE je banden zijn afgesleten, niet zozeer OF ze zijn versleten. Als ze keurig recht, zonder cuppen, gelijkmatig en zonder overmatige slijtage aan één van de wangen (binnen- of buitenzijde), dan is je probleem niet op te lossen met uitlijnen, maar door je rijstijl en bandenkeuze...
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option


  6. #26

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2017
    Leeftijd
    41
    Posts
    4
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Uitlijning: wat wel, en wat niet? Wat is "goed"? Algemene discussie over uitlijning van jouw Audi

    Ja, ik dacht meer aan de buitenkant/midden dan aan de binnenkant.

  7. #27
    meeuw's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2007
    Posts
    1.208
    Kudos
    5
    Auto
    Audi A5 Cabrio

    Standaard Re: Uitlijning: wat wel, en wat niet? Wat is "goed"? Algemene discussie over uitlijning van jouw Audi

    Hogere slijtage midden duidt op een te hoge bandenspanning.

    Overigens heb ik in meer dan 40 jaar (waaronder 12 Audi's) nog nooit een auto (moeten) laten uitlijnen.

  8. Ad
  9. #28

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2017
    Leeftijd
    41
    Posts
    4
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Uitlijning: wat wel, en wat niet? Wat is "goed"? Algemene discussie over uitlijning van jouw Audi

    Ja dat heb ik weleens eerder gehad maar het is voornamelijk de buitenkant. Maar dan nog, na 13000 km. Mijn auto stond op 18 inch en is geleverd met 20 inch. Ik heb 150 PK, dus echt een scheurijzer is het niet en nodigt ook niet uit om hard te rijden. Ik vind het een vreemde situatie waarin banden versleten zijn na +/-13000 euro.

  10. #29

    Standaard Re: Uitlijning: wat wel, en wat niet? Wat is "goed"? Algemene discussie over uitlijning van jouw Audi

    Je had te veel toespoor met je voorwielen. Dat veroorzaakt inderdaad meer slijtage aan de buitenzijde. Achteras is netjes binnen de waardes. De sportcontact 2 staat sowieso niet zo goed bekend, de sportcontact 6 is prima. Slijtage is bij de sportcontact banden vaak wel wat erger. Je zou eventueel naar de premiumcontact 6 kunnen overstappen als je wat minder slijtage wil, of de vaak duurdere Michelin Pilot Sport 4 of iets dergelijks.
    Laatst gewijzigd door Nenna; 15-12-17 om 15:35.

  11. #30
    tomaat85's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2013
    Leeftijd
    62
    Posts
    545
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Uitlijning: wat wel, en wat niet? Wat is "goed"? Algemene discussie over uitlijning van jouw Audi

    Ik gebruik dit topic om een gerichte B6 uitlijn vraag te stellen. Mijn S4 B6 wil ik graag laten uitlijnen omdat er draagarmen vervangen zijn. Wie kan me een bedrijf adviseren in of rond Den Haag om dit te laten doen? Met name de hier beschreven speciale B6 behandeling zouden ze daar dus weet van moeten hebben, of is dit specifieke deel wel heel erg theoretisch?
    Op voorhand dank voor jullie reacties en adviezen.
    Ik kan me niet voorstellen dat de V8 ooit gaat vervelen....elke rit is een feestje:)

  12. #31

    Standaard Re: Uitlijning: wat wel, en wat niet? Wat is "goed"? Algemene discussie over uitlijning van jouw Audi

    Ze doen het heus niet vanzelf, maar als je ze erom vraagt gaan ze graag buiten de boekjes: Premio Peter de Groot. Zit op 50km van jou (Oud Beijerland), maar is de rit zeer zeker waard.
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

  13. #32

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2014
    Posts
    10
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Smile Re: Uitlijning: wat wel, en wat niet? Wat is "goed"? Algemene discussie over uitlijning van jouw Audi

    Hoi,

    Vraagje, wat vinden jullie van dit uitlijn rapport. Na mijn idee gaat hier iets niet goed, want het linker achter wiel staat \ zo. Hij staat ongeveer 2cm verder buiten het spatbord als het rechter achter wiel. De reden om te gaan uitlijnen, betreft 2 nieuwe veren achter.

    Na het uitlijnen, staat het stuur en heeel klein beetje naar links. De auto rijd wel rijd door als je het stuur los laat, maar hij 'zoekt' wel vind ik.

    Graag jullie mening.

    Betreft een Audi A4 B6 1.8 T Quattro uit 2004
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen
    Laatst gewijzigd door frank2206; 25-02-20 om 21:28.

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •