Pagina 2 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 40 van de 68

Onderwerp: Het is net of ik met een lekke band rij

  1. #21
    Remi66's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2011
    Posts
    14.243
    Kudos
    460
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Het is net of ik met een lekke band rijd

    Toch netjes van ze.
    Nu afwachten en uitproberen.

    Verstuurd vanaf mijn SM-T800 met Tapatalk
    1e Audi A3 1.9 TDI 90 pk 1997- 2013
    2e Audi A3 2.0 TDI 150 pk 2013 - 2023 Hartog tuned.
    3e
    Audi A4 2.0 TFSI 204 pk Avant Quattro + Performance plus + S line 2023 -
    In bezit van originele Vagcom en VagCan Pro kabel
    ,
    regio Apeldoorn, remi4x at gmail.com

  2. #22

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2014
    Leeftijd
    53
    Posts
    303
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Het is net of ik met een lekke band rijd

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Remi66 Bekijk Berichten
    Toch netjes van ze.
    Nu afwachten en uitproberen.

    Verstuurd vanaf mijn SM-T800 met Tapatalk
    Zojuist een mooie lange rit gemaakt. Ik kan de banden dus nu echt uitsluiten. Met een team sporters in de auto was er niet mee te rijden boven de 100km per uur. Vreselijk gewoon. Continu het gevoel met een platte band te rijden. Ook in de bochten een vreemd geluid. Net of de auto over de wang van de band rijdt. Ik heb de snelheid maar onder de 100km gehouden. Dan was het nog een beetje te doen zonder de hobbels in de snelweg. Na elke hobbel was het overigens weer mis. Gas terug en dan komt de auto weer goed op zijn poten om daarna tegen de 100km verder te rijden.

    Overigens wel een mooi gebaar van Kwit Fit om de banden te wisselen. Supper gewoon. Helaas zijn het dus niet de banden maar wat dan wel.......??

    Iemand hier een idee?

  3. #23
    grollie's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2008
    Posts
    4.025
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Het is net of ik met een lekke band rijd

    Als d'r wat mis is zou ik kijken naar de oorzaak en dat verhelpen. Wat een totale kolder om te gaan voor 'de goedkoopste oplossing' en dan maar te hopen dat het ook de oorzaak was.

    Dat had je al lang kunnen uitsluiten met een testje met een andere wielset, zoals genoemd. De rest is ook al genoemd zoals veren, dempers, draagarmen.

    Breng dat ding gewoon naar een garage en laat het fixen.
    ‘98 TerraLiner oval midnight zwart metallic
    '06 B7 avant 1.8tq moroblauw
    '97 C4 avant 2.6 mingblauw

  4. #24

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2014
    Leeftijd
    53
    Posts
    303
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Het is net of ik met een lekke band rijd

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door grollie Bekijk Berichten
    Als d'r wat mis is zou ik kijken naar de oorzaak en dat verhelpen. Wat een totale kolder om te gaan voor 'de goedkoopste oplossing' en dan maar te hopen dat het ook de oorzaak was.

    Dat had je al lang kunnen uitsluiten met een testje met een andere wielset, zoals genoemd. De rest is ook al genoemd zoals veren, dempers, draagarmen.

    Breng dat ding gewoon naar een garage en laat het fixen.

    Goedkoop was de oplossing niet hoor! Ik heb gewoon mogen bijbetalen voor de andere banden. Een setje draagarmen kost meer.

    De een zegt dit, de ander zegt weer wat anders. Je wordt er gewoon gek van.

    Maandag maar bellen met de garage om te vragen of opnieuw de draagarmen vervangen kunnen worden. Hopelijk is dat het. Zo niet dan is het de vering voor en/of de schokbrekers. Als dat allemaal vervangen is dan heb ik eigenlijk een nieuwe auto.

    Ik had gehoopt hier op het forum van iemand te vernemen zie dit probleem herkent of mee kan denken van wat het kan zijn.

  5. #25
    RickH's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2014
    Posts
    602
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Het is net of ik met een lekke band rijd

    Volgens mij mist hier een boel basisinfo... ten eerste: wat voor een auto hebben we het over (of ik lees er volledig overheen, ook een mogelijkheid)? Ten tweede: wat voor draagarmen zijn er onder gegaan ten tijde van vervanging en wie heeft deze reparatie uitgevoerd?

    Daarnaast lijkt het me geen overbodige luxe het wiel er eens af te halen om een visuele inspectie te doen, voor het zelfde geld is een enkele draagarm niet goed gemonteerd en kun je deze simpelweg vervangen. Je spreekt van "de" goedkoopste oplossing, maar je bent nu simpelweg zaken aan het vervangen om vervolgens te hopen dat dit het probleem is. Klinkt mij in de oren alsof iets onjuist is gemonteerd bij de draagarmen.
    A4 B6 - 1.8T Sedan (2003) ​Ming Blauw--> https://tinyurl.com/tlp4vcs
    A4 B8 - 2.0TDI Avant (2014) Briljant Zwart --> https://tinyurl.com/szfqvt3


  6. #26
    madfred's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2004
    Leeftijd
    66
    Posts
    1.537
    Kudos
    15
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Het is net of ik met een lekke band rijd

    Je zegt dat je in de bochten een vreemd geluid hoort, komt dat geluid van de voorkant of de achterkant?
    Als je auto opkrikt, voel je dan speling op één van de wielen? Kun je de auto ergens op een brug zetten om te kijken of er iets met de draagarmen aan de hand is, veel speling, los gegaan oid. Desnoods de auto opkrikken en één voor de wielen eraf halen, met een breekijzer kijken of je speling kan ontdekken.
    Is het effect sterker als je met belading (meer mensen) rijdt?
    Niet ergens een veer van de ophanging gebroken? Schokbreker defect?
    Persoonlijk zou ik eerst een en ander uitsluiten voordat ik zaken zou laten vervangen, lijkt me goedkoper.
    Those who think they know everything are an annoyance to those of us who do.

  7. #27

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2014
    Leeftijd
    53
    Posts
    303
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Het is net of ik met een lekke band rijd

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RickH Bekijk Berichten
    Volgens mij mist hier een boel basisinfo... ten eerste: wat voor een auto hebben we het over (of ik lees er volledig overheen, ook een mogelijkheid)? Ten tweede: wat voor draagarmen zijn er onder gegaan ten tijde van vervanging en wie heeft deze reparatie uitgevoerd?

    Daarnaast lijkt het me geen overbodige luxe het wiel er eens af te halen om een visuele inspectie te doen, voor het zelfde geld is een enkele draagarm niet goed gemonteerd en kun je deze simpelweg vervangen. Je spreekt van "de" goedkoopste oplossing, maar je bent nu simpelweg zaken aan het vervangen om vervolgens te hopen dat dit het probleem is. Klinkt mij in de oren alsof iets onjuist is gemonteerd bij de draagarmen.
    De auto is een Audi A6 Avant 4.2 V8 Quattro uit 1999 op LPG (niets mis mee).

    De bandenwissel was op advies van mijn garage/monteur. Deze vertelde mij dat de wangen van de band te slap waren en ik Continental moet hebben. Dus contact gezocht met Kwik Fit om de door Kwik Fit 2 maanden geleden geplaatste banden te wisselen voor banden die volgens mijn garage goed zouden moeten zijn.
    Kwit Fit heeft dus mijn 2 maanden oude Prestivo banden ingenomen en geheel nieuwe Continental banden geplaatst. Het prijsverschil tussen Prestivo en Continental heb ik mogen bijbetalen. Sowieso is dit een heel mooi gebaar van Kwit Fit, waarvan akte!

    Als ik langer had gewacht dan zou Kwik Fit mij wellicht niet verder hebben geholpen. Ik heb tenslotte 2 maanden de banden onder mijn auto gehad en er 3.500 km op gereden. Vandaar "goedkope" oplossing.

    Helaas was dit niet de oplossing! Mijn garage had het dus mis. Dus ik moet morgen tegen de garage zeggen dat deze het mis had en dat er iets anders mis is.

    Ik probeer als enorme leek gewoon eventuele oorzaken weg te strepen van wat het kan zijn en mee te denken met de garage/monteur. Vond zijn opmerking dan ook niet vreemd klinken om echte merk banden onder de auto te laten plaatsen i.p.v. de Prestivo.

  8. Ad
  9. #28

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2014
    Leeftijd
    53
    Posts
    303
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Het is net of ik met een lekke band rijd

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Remi66 Bekijk Berichten
    Toch netjes van ze.
    Nu afwachten en uitproberen.

    Verstuurd vanaf mijn SM-T800 met Tapatalk
    Geloof het of niet. De bandenspanning was door Kwit Fit op 2.2 gezet.

    Ik heb de banden voor op 2.8 gezet en achter op 3.0. Toch voelde ik weer alsof de banden lek zijn na nemen van een hobbel op de snelweg maar dan wel een stuk minder. Nu voor ook op 3.0 gezet. Het gevoel merk ik toch nog steeds op maar. Het is omdat ik het weet wellicht en dan ben je er op gefocust.
    Ik vraag mij alleen af of de bandenspanning van 3.0 wel goed is. Nergens lees ik dat dit in de band moet zitten qua druk wanneer de auto niet is beladen.

    Wie kan mij vertellen wat de bandenspanning is van zijn A6 Avant 4.2 V8 uit 1999?

    Komende zaterdag met mijn vrouw en 2 dochters op pad. De hond mag ook mee. Ik ben benieuwd hoe dat gaat op de snelweg.

  10. #29
    Ger079's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2015
    Leeftijd
    63
    Posts
    521
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S3
    Land
    Land

    Standaard Re: Het is net of ik met een lekke band rijd

    2.6 2.2 onbeladen en 2.8 2.9 vol beladen.

  11. #30

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2009
    Posts
    141
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Het is net of ik met een lekke band rijd

    Mijn advies: naar je vaste garage waar je al je onderhoud laat doen. Monteur vragen om met jou mee te rijden op de snelweg en zo het "euvel" te laten ervaren. Dan op zijn expertise vertrouwen.

    Wat ik nu lees wordt er allemaal actie ondernomen n.a.v. jouw verhaal en dan maar hopen dat het verdwijnt. Dat is niet de goede volgorde..

  12. #31

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2014
    Leeftijd
    53
    Posts
    303
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Het is net of ik met een lekke band rijd

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door BentheAudiMen Bekijk Berichten
    Mijn advies: naar je vaste garage waar je al je onderhoud laat doen. Monteur vragen om met jou mee te rijden op de snelweg en zo het "euvel" te laten ervaren. Dan op zijn expertise vertrouwen.

    Wat ik nu lees wordt er allemaal actie ondernomen n.a.v. jouw verhaal en dan maar hopen dat het verdwijnt. Dat is niet de goede volgorde..
    Bedankt voor het meedenken. Monteur heeft een lange rit met hobbels in de snelweg genomen. Ook met wat bochten in de (snel)weg.
    Zijn conclusie was dat de banden te slap waren qua wangen. Volgens hem was dit het probleem. Hij kende het merk niet en adviseerde mij Continental te laten monteren.
    Zo gezegd is (bijna) zo gedaan. Ik dus weer terug naar Kwik Fit om (onder garantie) de banden te laten vervangen.

    Vervolgens was er niet te rijden met een vol beladen auto. Blijken de banden maar 2.2 bar te hebben. De auto weegt al 1.949 op kenteken. Tja, dan zak je door je hoeven. Vervolgens de banden op 2.8 gezet en later op 3.0. Gevoel van met lege banden rijden is nu een stuk minder. Is nog wel aanwezig bij het nemen van een hobbel maar dit komt doordat ik er op gespitst ben. Volgens mij is rijden met 3 bar ook niet goed. De banden zullen hierdoor sneller slijten dan gewenst en je rijdt op een soort stuiterbal.

    De auto staat nu weer bij de garage op mijn aandringen dat het probleem van "met lekke band rijden" nog altijd aanwezig is.
    Hopelijk weet ik eind van de middag meer van wat er aan scheelt.

  13. #32
    madfred's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2004
    Leeftijd
    66
    Posts
    1.537
    Kudos
    15
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Het is net of ik met een lekke band rijd

    Ik hoop voor je dat er een oplossing wordt gevonden, want dit is niet prettig. Natuurlijk omdat het (mogelijk) veel geld kost maar ook omdat je vertrouwen in de auto zo langzaam verdwijnt.
    Ik ben wel benieuwd wat de oorzaak is/was.
    Laatst gewijzigd door madfred; 27-01-17 om 18:55.
    Those who think they know everything are an annoyance to those of us who do.

  14. #33

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2014
    Leeftijd
    53
    Posts
    303
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Het is net of ik met een lekke band rijd

    Aan het begin van de avond de sleutel van mijn auto terug ontvangen. De monteur wist mij te vertellen dat er helemaal niets mis is met de wielophanging en draagarmen. De banden zijn ook goed.

    Een optie die mijn garage wil proberen is om de uitlijning nogmaals goed onder de loop te nemen. Bij Kwik Fit hebben zij de uitlijning gecontroleerd en aangepast. In hun ogen was deze niet goed. Daarna weer terug geweest bij Kwik Fit omdat ik de auto toen veel naar rechts vond trekken bij het rijden. Nu gaat het prima. Stuur netjes recht en trekt nergens heen. Volgens mijn garage kijkt Kwik Fit vaak niet verder dan hun neus lang is. Er zijn meer stel mogelijkheden zo vertelde mijn garage. De monteur gaat dus kijken naar de totale uitlijning om deze te meten en afstellen (wielen in een goede hoek). Garage bezoek staat gepland voor komende donderdag. Ik ben benieuwd.

  15. #34
    madfred's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2004
    Leeftijd
    66
    Posts
    1.537
    Kudos
    15
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Het is net of ik met een lekke band rijd

    @Adje243
    Heb je al iets meer gehoord over het probleem?
    Those who think they know everything are an annoyance to those of us who do.

  16. #35

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2014
    Leeftijd
    53
    Posts
    303
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Het is net of ik met een lekke band rijd

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door madfred Bekijk Berichten
    @Adje243
    Heb je al iets meer gehoord over het probleem?
    De auto heb ik weer terug. De uitlijning is gecorrigeerd en aangepast. Hieronder het rapport.
    20170203_235107.jpg

    Het rapport zegt mij totaal niets. Ziet er goed uit zo met die groene getallen. Verschillen zijn klein tussen vooraf en actueel.

    Ik heb nog geen klachten kunnen constateren omdat ik niet harder heb kunnen rijden dan 80km per uur gezien de drukte op de weg gisterenavond en vandaag.
    Morgen (zaterdag) mag ik weer rijden voor de korfbal met een aantal meiden in de auto. Eens kijken of ik iets kan opmerken.
    Later op de dag met mijn gezin er eventjes op uit. Morgenavond weet ik meer.

    De garage had bij het uitlijnen de banden op 2,5 bar gezet. Ik heb deze maar voor de zekerheid aangepast naar 2.9 bar.

  17. #36

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2014
    Leeftijd
    53
    Posts
    303
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Het is net of ik met een lekke band rijd

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Adje243 Bekijk Berichten
    De auto heb ik weer terug. De uitlijning is gecorrigeerd en aangepast. Hieronder het rapport.
    20170203_235107.jpg

    Het rapport zegt mij totaal niets. Ziet er goed uit zo met die groene getallen. Verschillen zijn klein tussen vooraf en actueel.

    Ik heb nog geen klachten kunnen constateren omdat ik niet harder heb kunnen rijden dan 80km per uur gezien de drukte op de weg gisterenavond en vandaag.
    Morgen (zaterdag) mag ik weer rijden voor de korfbal met een aantal meiden in de auto. Eens kijken of ik iets kan opmerken.
    Later op de dag met mijn gezin er eventjes op uit. Morgenavond weet ik meer.

    De garage had bij het uitlijnen de banden op 2,5 bar gezet. Ik heb deze maar voor de zekerheid aangepast naar 2.9 bar.
    Vandaag wat ritjes mogen rijden. Helaas niet hard kunnen rijden over de snelweg i.v.m. volgen van een ander auto. Toch heb ik wat gevoeld. Niet veel maar toch.
    Vanmiddag met het gezin er op uit geweest. Mijn vrouw voelde niets maar ik heb toch een lichte trilling gevoeld. Ook merk ik bij het nemen van bochten dat de auto niet lekker stuurt. Wil dus eigenlijk rechtdoor en voor mijn gevoel schraapt de buitenkant van de band de bochten. Mijn gevoel zegt dan dat de banden te zacht zijn met 2.9 bar.

    Komende week maar even aankijken hoe e.e.a. zich houdt.

  18. #37

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2016
    Leeftijd
    28
    Posts
    8
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S4
    Land
    Land

    Standaard Re: Het is net of ik met een lekke band rijd

    Zou je een keer een foto kunnen posten van de banden met name de buitenkant. Daarop zou je kunnen zien of de auto inderdaad op de zijkant rijd van de band door eventuele krassen of sporen.

  19. #38

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2014
    Leeftijd
    53
    Posts
    303
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Het is net of ik met een lekke band rijd

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jelco95 Bekijk Berichten
    Zou je een keer een foto kunnen posten van de banden met name de buitenkant. Daarop zou je kunnen zien of de auto inderdaad op de zijkant rijd van de band door eventuele krassen of sporen.
    Dat zal wel gaan maar de banden zijn echt nog geheel nieuw. Nog geen 1.000 km mee gereden.

    Mijn garage vertelde mij ook om over een maand of 2 te kijken naar de slijtage van de banden hoe deze verloopt over de band.
    Ik hou e.e.a. nauwlettend in de gaten.

  20. #39
    grollie's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2008
    Posts
    4.025
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Het is net of ik met een lekke band rijd

    Ik kan sowieso niet echt bevatten wat de uitlijning precies voor verband met je klachten zou houden

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Adje243 Bekijk Berichten
    De uitlijning is gecorrigeerd en aangepast. Hieronder het rapport.
    20170203_235107.jpg
    En hebben ze nou jouw wagen op B6/B7 schlechtwegefahrwerk afgesteld ? Wat is het nut daarvan? Dan is er ook nog eens weinig veranderd, en zeker niet ten goede. Wegwezen daar.
    ‘98 TerraLiner oval midnight zwart metallic
    '06 B7 avant 1.8tq moroblauw
    '97 C4 avant 2.6 mingblauw

  21. #40

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2014
    Leeftijd
    53
    Posts
    303
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Het is net of ik met een lekke band rijd

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door grollie Bekijk Berichten
    Ik kan sowieso niet echt bevatten wat de uitlijning precies voor verband met je klachten zou houden



    En hebben ze nou jouw wagen op B6/B7 schlechtwegefahrwerk afgesteld ? Wat is het nut daarvan? Dan is er ook nog eens weinig veranderd, en zeker niet ten goede. Wegwezen daar.
    Oeps, dat klinkt niet goed. Ik heb totaal geen verstand van techniek/auto's. Dat er niet veel veranderd is dat had ik wel door.

    Ik hoop morgen een lege snelweg aan te treffen waarna ik de bekende hobbel kan nemen. Kijken of het nu beter gaat.

    Zo niet dan hoop ik iemand op dit forum aan te treffen die mij echt verder kan helpen.

Pagina 2 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •