• Pagina 3 van 3 EersteEerste 123
    Resultaten 41 tot 51 van de 51
      grollie's Avatar
      Auto Algemeen Social
      Model
      Audi A4
      Avant
      Bouwjaar
      2006
      Brandstof
      Benzine
      Transmissie
      H6
      Aandrijving
      quattro
      Extra
      1.8t moroblauw

Standaard Re: Het is net of ik met een lekke band rijd

Ikzelf heb er ook niet veel verstand van hoor. Maar dat is wat er staat, dus wie het beter weet, mag het zeggen. Dat je maar een goede monteur mag vinden om je probleem uit de wereld te helpen.
      '06 B7 avant 1.8tq moroblauw
      '97 C4 avant 2.6 mingblauw

Standaard Re: Het is net of ik met een lekke band rij

Herken t probleem , is t een quatro ? Heb zelf een S5 met 19 inch , uitlijnen daar ben ik na meerdere malen achter gekomen , uitlijnen moet perfect zijn zo niet , dan voel je elk hobbeltje of ook spoorvorming

Auto Algemeen Social
      Model
      Audi A6
      Avant
      Bouwjaar
      1999
      Brandstof
      LPG
      Transmissie
      Tiptronic
      Aandrijving
      quattro
      Extra
      4.2 V8

Standaard Re: Het is net of ik met een lekke band rij

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sjaakie1978 Bekijk Berichten
      Herken t probleem , is t een quatro ? Heb zelf een S5 met 19 inch , uitlijnen daar ben ik na meerdere malen achter gekomen , uitlijnen moet perfect zijn zo niet , dan voel je elk hobbeltje of ook spoorvorming
      Het is een Quattro (4.2 V8)

Ik moet zeggen dat ik vandaag een lege snelweg aantrof vanavond. Even flink snelheid gemaakt en de bekende hobbels op de snelweg genomen. Ik moet zeggen dat het nu een stuk beter was. Ik kan eigenlijk niet zeggen iets gevoeld te hebben. Ik ben nog een beetje voorzichtig. Ik moet het zeker weten. Een zwaluw maakt nog geen zomer.
      Ik ga de banden terug zetten van 2.9 op 2.7 bar. Eens kijken of dan e.e.a. ook nog goed te doen is. Het zou dus zomaar kunnen dat de uitlijning niet in orde was.....

Auto Algemeen Social
      Model
      Audi A6
      Avant
      Bouwjaar
      1999
      Brandstof
      LPG
      Transmissie
      Tiptronic
      Aandrijving
      quattro
      Extra
      4.2 V8

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door grollie Bekijk Berichten
      Ikzelf heb er ook niet veel verstand van hoor. Maar dat is wat er staat, dus wie het beter weet, mag het zeggen. Dat je maar een goede monteur mag vinden om je probleem uit de wereld te helpen.
      Ik hoop het. Wordt intussen wel eens tijd dat dit probleem definitief wordt opgelost.

Hieronder nog als eerste het uitlijnrapport van Kwik Fit. Daarnaast van een andere garage. Tussendoor ben ik al eens terug geweest bij Kwik Fit maar toen geen rapport ontvangen. Inkt van de printer was op . Dus de oude waarde op het overzicht van de andere garage geeft de tweede aanpassing van Kwik Fit weer.

Rapport 1 Kwik Fit.
      20170206_221501.jpg

Rapport 2 Andere Garage
      20170203_235107.jpg

Auto Algemeen Social
      Model
      Audi A6
      Avant
      Bouwjaar
      1999
      Brandstof
      LPG
      Transmissie
      Tiptronic
      Aandrijving
      quattro
      Extra
      4.2 V8

Helaas, vandaag weer het vervelende gevoel gehad met lekke banden te rijden na hobbels in het wegdek op de snelweg.
      Dit gevoel heb ik dus alleen op de snelweg. Blijkbaar heeft de snelheid van het nemen van de hobbels gevolgen en krijg ik dat erg vervelende gevoel.

Iemand goede suggesties van wat het zou kunnen zijn?

Auto Algemeen Social
      Model
      Audi A6
      Avant
      Bouwjaar
      1999
      Brandstof
      LPG
      Transmissie
      Tiptronic
      Aandrijving
      quattro
      Extra
      4.2 V8

Ik heb het idee dat het nu met het koude weer erger is dan wanneer het ruim boven 0 is.

Silvershadow's Avatar
      Auto Algemeen Social
      Model
      Audi A6
      Avant
      Bouwjaar
      2000
      Brandstof
      Benzine
      Transmissie
      Tiptronic
      Aandrijving
      quattro

@Adje243 Ik volg je topic al even, gezien dat jij de zelfde auto heb als ik
      Ik heb vorig jaar een setje (onbekend wakuw wakuw)merk winterband overgenomen van een maatje van mij, deze hebben de zomer lang in de schuur gelegen , en was nou tijd om te moteren.
      Ik ga voor m'n banden altijd naar een zo gehete (bandenboer) bij mij op het industrie terrein, en heb ze daar over leten zetten op mijn eigen wintervelgen.
      het is een smal maatje voor mijn auto (ze kwamen onder een A4 B6 vandaan) maar heb ze rondom op 2.5 staan.
      Dit werd ook door de bandenman geadviseerd, zou zat zijn..
      Mijn zomer set heb ik 2.4 staan.
      Jij hebt een LPG tank achterin, hou daar wel enig rekinging mee kwa gewicht, dus een 2.6 achter lijkt me meer dan voldoende.
      Mits je altijd met 10 kratten bier rond rijd (kwa gewicht dan )

Als ik jou probleem ze lees krijg ik het gevoel dat je het sowieso achter moet gaan zoeken.
      Hoe zijn je draagarmen daar, en je stabilisator stang, cq rubbers?
      Speling op lagers?
      Dat heb ik ooit met mijn oude a4 gehad, en dan geeft het ook het gevoel dat hij in een bocht of met hobbels dat het ineens de kont lijkt om te gooien, of in de wang van de band hangt.
      Het zou wel het bijgeluid kunnen verklaren.
      A6 C5 4.2v8 Quattro Advance

Auto Algemeen Social
      Model
      Audi A6
      Avant
      Bouwjaar
      1999
      Brandstof
      LPG
      Transmissie
      Tiptronic
      Aandrijving
      quattro
      Extra
      4.2 V8

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Silvershadow Bekijk Berichten
      @Adje243 Ik volg je topic al even, gezien dat jij de zelfde auto heb als ik
      Ik heb vorig jaar een setje (onbekend wakuw wakuw)merk winterband overgenomen van een maatje van mij, deze hebben de zomer lang in de schuur gelegen , en was nou tijd om te moteren.
      Ik ga voor m'n banden altijd naar een zo gehete (bandenboer) bij mij op het industrie terrein, en heb ze daar over leten zetten op mijn eigen wintervelgen.
      het is een smal maatje voor mijn auto (ze kwamen onder een A4 B6 vandaan) maar heb ze rondom op 2.5 staan.
      Dit werd ook door de bandenman geadviseerd, zou zat zijn..
      Mijn zomer set heb ik 2.4 staan.
      Jij hebt een LPG tank achterin, hou daar wel enig rekinging mee kwa gewicht, dus een 2.6 achter lijkt me meer dan voldoende.
      Mits je altijd met 10 kratten bier rond rijd (kwa gewicht dan )

Als ik jou probleem ze lees krijg ik het gevoel dat je het sowieso achter moet gaan zoeken.
      Hoe zijn je draagarmen daar, en je stabilisator stang, cq rubbers?
      Speling op lagers?
      Dat heb ik ooit met mijn oude a4 gehad, en dan geeft het ook het gevoel dat hij in een bocht of met hobbels dat het ineens de kont lijkt om te gooien, of in de wang van de band hangt.
      Het zou wel het bijgeluid kunnen verklaren.
      Bedankt voor het meedenken. Ik ga morgen maar langs de garage waar de lekkage is verholpen. Wellicht weet men daar meer. Je wordt er een beetje gek van omdat je totaal niet weet waar je het moet zoeken. Ik neem deze tip mee.

grollie's Avatar
      Auto Algemeen Social
      Model
      Audi A4
      Avant
      Bouwjaar
      2006
      Brandstof
      Benzine
      Transmissie
      H6
      Aandrijving
      quattro
      Extra
      1.8t moroblauw

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Adje243 Bekijk Berichten
      Je wordt er een beetje gek van omdat je totaal niet weet waar je het moet zoeken.
      Dat is wonderlijk aangezien het hier al drie pagina's over gaat. Je weet niet wat het is, maar wél waar je naar zou kunnen kijken. Er zijn al bijzonder veel tips gegeven.

Ten tweede, het maakt ook niet uit waar je het zoeken moet, zolang je hem naar een garage brengt die weet waar hij het zoeken moet. Dat advies is ook al meermaals voorbij gekomen.

Laat even weten wat er vandaag gevonden wordt…
      '06 B7 avant 1.8tq moroblauw
      '97 C4 avant 2.6 mingblauw

Auto Algemeen Social
      Model
      Audi A6
      Avant
      Bouwjaar
      1999
      Brandstof
      LPG
      Transmissie
      Tiptronic
      Aandrijving
      quattro
      Extra
      4.2 V8

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door grollie Bekijk Berichten
      Dat is wonderlijk aangezien het hier al drie pagina's over gaat. Je weet niet wat het is, maar wél waar je naar zou kunnen kijken. Er zijn al bijzonder veel tips gegeven.

Ten tweede, het maakt ook niet uit waar je het zoeken moet, zolang je hem naar een garage brengt die weet waar hij het zoeken moet. Dat advies is ook al meermaals voorbij gekomen.

Laat even weten wat er vandaag gevonden wordt…
      Vandaag wordt er niets gevonden. Afspraak gemaakt voor komende donderdag.

Het vreemde is dat iedereen zegt er verstand van te hebben maar uiteindelijk er naast blijkt te zitten. Aan de buitenkant van de garage is niet te zien of men verstand van zaken heeft. Dus ik als automobilist mag steeds mijn portemonnee trekken. Daar heb ik geen trek in en hoop middels dit forum op iemand is die zegt dat deze klachten herkenbaar zijn en wat deze er aan heeft laten doen. Scheelt mij weer onnodige kosten.

Auto Algemeen Social
      Model
      Audi A6
      Avant
      Bouwjaar
      1999
      Brandstof
      LPG
      Transmissie
      Tiptronic
      Aandrijving
      quattro
      Extra
      4.2 V8

Vandaag de auto bij de garage opgehaald. Monteur heeft niets kunnen vinden. De monteur heeft eerst de auto op de brug gehad. Daarna een rondje op de snelweg gereden. Hij heeft niets kunnen vinden. Schokdempers zijn goed en de draagarmen ook. Vervolgens samen nog een stuk snelweg uitgereden. Monteur voelde toen ook niets. Op de terugweg ben ik achter het stuur gaan zitten. Na de voor mij bekende hobbels op de snelweg heb ik niet het probleem gevoeld m.b.t. de lekke banden. Ga je naar de dokter omdat je wat hebt valt er niets te constateren. Grrr. maar ook wel fijn. Toch wil ik van dit vervelende probleem af.

Wellicht heeft het te maken dat de auto is opgetild door de monteur middels stempels op de krikpunten. Hierdoor komende de wielen geheel vrij te hangen.
      Verder bedenk ik mij dat het nu warmer is. Vandaag was het 10 graden boven nul. Heeft de kou niet iets te maken met mijn probleem?

Ik moet het maar even proberen en mag direct terugkomen wanneer ik het probleem weer opmerk.

Pagina 3 van 3 EersteEerste 123

Forum Rechten