Resultaten 1 tot 5 van de 5

Onderwerp: Luchtvering slaat steeds in tijdens rijden

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2015
    Posts
    5
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6 Allroad
    Land
    Land

    Standaard Luchtvering slaat steeds in tijdens rijden

    De luchtvering van mijn Audi A6 Quatro Allroad C5 2.7 Biturbo uit 2004 heb ik voorzien van een nieuwe luchtveringspomp en relais, de auto blijft netjes op hoogte staan maar als je gaat rijden slaat de pomp steeds aan. De veerblagen zijn dus niet lek gezien dat hij op hoogte blijft gedurende de nacht, iemand een idee wat dit kan zijn? Even voor de zekerheid waar zit volgens jullie het relais vd luchtvering?

  2. #2
    Golfer's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2009
    Leeftijd
    56
    Posts
    3.788
    Kudos
    4
    Auto
    Audi A6 Allroad

    Standaard Re: Luchtvering slaat steeds in tijdens rijden

    Ik volg je graag , heb hetzelfde met een aftermarket pomp. Gaat al pompen bij optrekken en stopt daarmee bij remmen. Overweeg het origineel met een refurbish kit terug te plaatsen.
    Allroad 2.7T biturbo H6 LR MY2003 Atlasgrijs,
    verkocht: A6 Allroad 2007 3.0 tdi, kobaltblauwe Allroad Quattro 2.7T MY2003, A6 4B avant 2.5TDI MY2002 H6 Hartog tuned, A3 SB 2.0 tdi Ambition MY2008.

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2015
    Posts
    5
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6 Allroad
    Land
    Land

    Standaard Re: Luchtvering slaat steeds in tijdens rijden

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Golfer Bekijk Berichten
    Ik volg je graag , heb hetzelfde met een aftermarket pomp. Gaat al pompen bij optrekken en stopt daarmee bij remmen. Overweeg het origineel met een refurbish kit terug te plaatsen.
    Ik ben er inmiddels achter dat de ET waarde van mij velgen niet de juiste blijkt te zijn, moet officieel 20 zijn! De vorige eigenaar heeft er 38 ondergezet met spaces van 10 mm dit is dus te weinig waardoor de velg tegen de voorpoot aanloopt en luchtvering! Verder de auto geheel uitgelezen en geeft nergens storing of foutmeldingen aan branden geen lampjes luchtvering is verder goed, auto blijft netjes staan. Dus denk dat daar het probleem zit! Ben nu opzoek naar andere velgen of ga bredere spaces plaatsen en hoop dat het dan is opgelost.

  4. #4
    Golfer's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2009
    Leeftijd
    56
    Posts
    3.788
    Kudos
    4
    Auto
    Audi A6 Allroad

    Standaard Luchtvering slaat steeds in tijdens rijden

    Effectieve ET van 28 is erg hoog. Velgbreedte zal ook geen 7,5 meer zijn. Gaat snijden.
    Hoop dat niet alle balgen lekken.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    Laatst gewijzigd door Golfer; 12-08-18 om 10:20.
    Allroad 2.7T biturbo H6 LR MY2003 Atlasgrijs,
    verkocht: A6 Allroad 2007 3.0 tdi, kobaltblauwe Allroad Quattro 2.7T MY2003, A6 4B avant 2.5TDI MY2002 H6 Hartog tuned, A3 SB 2.0 tdi Ambition MY2008.

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2008
    Leeftijd
    47
    Posts
    179
    Kudos
    0
    Auto
    Audi RS6
    Land
    Land

    Standaard Re: Luchtvering slaat steeds in tijdens rijden

    Het relais van de luchtvering zit onder het stuur. Ik raad je ook aan dit relais elke 5 jaar te vervangen. DIt relais iv voor jouw temperatuur sensor die op de pomp zit. het lek zit waarschijnlijk voor de luchtbalgen kleppen. Je hebt er vier voor elke balg eentje. Deze lock je met de optie bandenwissel mode. Je kan een lek hebben op de pomp aansluiting zelf. (als deze bijvoorbeeld te heet is geweest gaat deze daar lekken).


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •