Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 27

Onderwerp: Geelgroene vloeistof onder auto

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2017
    Posts
    87
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Geelgroene vloeistof onder auto

    Mocht dit onderwerp verkeerd staan, dan graag verplaatsen naar het betreffende forum.
    En ik zal me straks netjes voorstellen in de betreffende rubriek.

    Eerst mijn vraag: wij wonen in Braunlage (Duitsland) en daar heeft het de laatste tijd behoorlijk gesneeuwd.
    Vorige week viel het mij al op dat er op de plek waar de auto gestaan heeft, in de sneeuw een plek te zien was dat geelgroen was.
    Het lijkt vloeistof, maar ik ben me hier niet zeker van.
    Wat wel vreemd is (lijkt mij). het zit ter hoogte van de achterwielen en aangezien wij geen Quattro hebben, zit daar volgens mij niets (behalve de tank) dat kan lekken.

    Vandaag zijn we op pad geweest en wederom bij terugkeer 2 druppels gezien op de oprit.
    Ik heb er aan geroken en eigenlijk was het geurloos. Benzine kan ik dus uitsluiten.
    Maar wat is het dan wel?

    Wie het weet, mag het zeggen.

  2. #2
    Superavenger69's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Leeftijd
    55
    Posts
    1.317
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q3
    Land
    Land

    Standaard Re: Geelgroene vloeistof onder auto

    Weet je zeker dat het bij je achterwielen lekt? Heeft je auto niet andersom op dezelfde plek gestaan? Aan de omschrijving zou ik namelijk aan koelvloeistof denken.
    Q3, 45 TFSI Quattro S Line, Turbo blauw
    A4 B8 avant, 2.0 TFSI S-tronic Quattro.. A4 B7 avant, 3.0 tdi S Line Quattro.

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2017
    Posts
    87
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Geelgroene vloeistof onder auto

    Op zich een idee maar er zit 2 adders onder het gras:
    1. de auto staat altijd met de neus omhoog op de oprit
    2. de koelvloeistof die er in zit, is roze (van Audi)


    De plekken (vandaag 2 druppels) zit precies waar de achterwielen zitten.
    Tussen de neus en de kont, is dat de enige plek waar het te vinden is.

    *edit
    Extra informatie die kan helpen: in november 2016 is de gehele remmerij vervangen (schijven en blokken) en op dit moment is de temperatuur overdag -6 en 's nachts -13 (woon in Braunlage, Duitsland).
    Laatst gewijzigd door BrlA4Avant; 23-01-17 om 16:43.

  4. #4
    Reggy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2010
    Leeftijd
    47
    Posts
    15.475
    Kudos
    354
    Auto
    Audi S3
    Land
    Land

    Standaard Re: Geelgroene vloeistof onder auto

    Misschien ruitenwisservloeistof dat lekt onderweg naar de achterwisser.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Benzine
    S3 8V Limousine IbisWhite I Audi cabrio 2.6 V6 ming BLUEI Audi A3 8V Limousine S-Line 1.0 daytona GRAYI Audi A6 C6/4F L 3.0 TFSI V6 213kw 290 pk quattro BLACK I Audi S4 B6 Avant 4.2 V8 253kw 344pk quattro BLACK I Audi S4 B5 Avant 2.7 V6 195kw 320pk quattro BLACK ABT tuned I Audi A4 B6 Avant 1.9TDI 96kw H5 BLACK Hartog tuned

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2017
    Posts
    87
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Geelgroene vloeistof onder auto

    Wij gebruiken ruitensproeiervloeistof tot -25 en dat is blauw van kleur.

    Zou het met de airco te maken kunnen hebben?
    Gezien de temperaturen die hier overdag niet boven de -3 uitkomen, werkt de airco niet.
    Als ik de auto laat warm lopen en de kachel op de voorruit zet, gaat de airco automatisch aan.
    Ik schakel deze dan uit omdat de airco dan (volgens mij) niet werkt.
    Zou het daarmee te maken kunnen hebben?

    We hebben het overigens in de zomer nooit gezien, het is iets van de afgelopen week.
    Laatst gewijzigd door BrlA4Avant; 23-01-17 om 17:06.


  6. #6
    Kees B's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2010
    Leeftijd
    73
    Posts
    2.649
    Kudos
    3
    Auto
    Audi Q5
    Land
    Land

    Standaard Re: Geelgroene vloeistof onder auto

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door BrlA4Avant Bekijk Berichten
    We hebben het overigens in de zomer nooit gezien, het is iets van de afgelopen week.
    Nee, want dan ligt er geen sneeuw naar ik aanneem 😁

    Even op een brug zetten en checken. Hydraulische olie van de stuurbekrachtiging is geloof ik gelig van kleur. Loopt mss onder het rijden door de rijwind naar achteren en drupt er daar vanaf. Niveau in het tankje gecontroleerd?
    Q5 2.0 TFSI S-Tronic 2010
    A6 Avant 2.4 Multitronic 2001

  7. #7
    Superavenger69's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Leeftijd
    55
    Posts
    1.317
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q3
    Land
    Land

    Standaard Re: Geelgroene vloeistof onder auto

    Van de airco zitten geen delen bij je achterwielen. Koelmiddel verdampt trouwens als je ergens lekkage zou hebben. Ik zou de remleidingen eens nalopen op lekkage. Kijk ook eens naar het remvloeistofniveau. Goed mogelijk dat een ontluchtingsnippel niet goed dichtgedraaid is. Standaard remvloeistof is geel.
    Q3, 45 TFSI Quattro S Line, Turbo blauw
    A4 B8 avant, 2.0 TFSI S-tronic Quattro.. A4 B7 avant, 3.0 tdi S Line Quattro.

  8. Ad
  9. #8
    FalleN's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2011
    Leeftijd
    33
    Posts
    3.124
    Kudos
    197
    Auto
    Audi S4
    Land
    Land

    Standaard Re: Geelgroene vloeistof onder auto

    Is het fluoriserend geel/groen? Dan zal het aircogas/vloeistof zijn. Hoe het bij de achterkant van je auto komt durf ik niet te zeggen, kan het niet zijn dat het pas begint te druppelen als je gaat rijden en dat het daarom daar ligt?

  10. #9

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2017
    Posts
    87
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Geelgroene vloeistof onder auto

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FalleN Bekijk Berichten
    Is het fluoriserend geel/groen? Dan zal het aircogas/vloeistof zijn. Hoe het bij de achterkant van je auto komt durf ik niet te zeggen, kan het niet zijn dat het pas begint te druppelen als je gaat rijden en dat het daarom daar ligt?
    Dat zou goed kunnen.
    Nadat we gisteren een flink stuk gereden hebben (bijna 200 kilometer) en de auto thuis geparkeerd hadden, hebben we niets gezien.
    Vanmorgen de boodschappen voor het pension gehaald en wederom niets te ontdekken.
    Dus of het een terugkerend verhaal is, ik kan het niet zeggen.
    Zolang er in de auto maar geen alarmbellen gaan klinken, rij ik rustig mijn kilometers (met veel plezier).

    Laten we het zo zeggen: als het zich weer voor doet, wil ik er mee naar de huisdealer. Kijken wat ze er daar van zeggen.
    Mocht nog iemand anders een idee hebben, laat maar horen.

  11. #10
    madfred's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2004
    Leeftijd
    66
    Posts
    1.549
    Kudos
    15
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Geelgroene vloeistof onder auto

    Doet je airco het nog wel? Als je airco vloeistof verliest terwijl je stil staat, gebeurt dat ook tijdens het rijden, alleen zie je dat niet. Dat je nu geen vloeistof meer ziet kan natuurlijk zijn omdat deze op is :-)
    Those who think they know everything are an annoyance to those of us who do.

  12. #11

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2017
    Posts
    87
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Geelgroene vloeistof onder auto

    Hoe kan ik de airco testen bij -4? Dan doet hij het toch niet omdat het te koud is (is mij altijd vertelt door de Toyota-dealer)?

    Ik ben in ieder geval gisteren bij een Audi-dealer geweest en daar hebben ze de auto op de brug gezet.
    Conclusie na 5 minuten kijken: onderkant van de auto bij de achterwielen is droog. Ook geen loopsporen van vloeistof.
    Onderkant van de motor en belangrijkste onderdelen zagen er allemaal droog uit.
    Dus wat het nu is??

  13. #12

    Standaard Re: Geelgroene vloeistof onder auto

    Misschien de hond of kat van de buurman eens in de gaten houden


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  14. #13

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2017
    Posts
    87
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Geelgroene vloeistof onder auto

    Vanmorgen met de auto op pad geweest en bij het wegrijden extra goed gekeken: geen gele plekken onder de auto.
    Ook de clima vanmorgen aangehad (voor zover deze dus werkt bij -4) en die leek het op zich wel te doen.
    Er kwam in ieder geval warmere lucht uit dan zonder clima aan (stond op 21 graden).

    De kat van de buren kan het niet zijn want de buren hebben geen kat
    Het kan wel zijn dat het een ander beest is (wasbeer, konijn, eekhoorn o.i.d.) want we wonen 20 meter bij het bos vandaan.

    Wat mijn betreft mag deze topic op slot, want het probleem lijkt inmiddels opgelost te zijn/niet meer te bestaan.

  15. #14

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2017
    Posts
    87
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Geelgroene vloeistof onder auto

    Helaas te vroeg gejuicht.
    Net boodschappen gedaan en wederom, op 2 plekken deze keer, geelgroene druppels die gezorgd hebben voor een uitloop in de sneeuw.
    Clima aangehad vandaag en die doet het.
    Ook geroken aan de vloeistof en het heeft geen specifiek geur. Kan dat duiden op aircovloeistof?

  16. #15

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2016
    Leeftijd
    36
    Posts
    187
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Geelgroene vloeistof onder auto

    Het is ook gewoon je airco vloeistof. Het hoeft niet perse lekkage zijn want je hebt ook een afvoerslangetje. En daar kan t ook uit komen. Maar het kan ook zijn dat bij je condensor een scheurtje zit in een slang.

  17. #16
    Kees B's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2010
    Leeftijd
    73
    Posts
    2.649
    Kudos
    3
    Auto
    Audi Q5
    Land
    Land

    Standaard Re: Geelgroene vloeistof onder auto

    Aircovloeistof is een gas. Lijkt me dus niet dat je dat ziet liggen. Tenzij die druppels het smeermiddel uit de aircovloeistof zjn....maar dat is kleurloos dacht ik.
    Q5 2.0 TFSI S-Tronic 2010
    A6 Avant 2.4 Multitronic 2001

  18. #17
    TdM's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2014
    Posts
    149
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Geelgroene vloeistof onder auto

    R134a is het koudemiddel in je airco systeem. Dit is een gas bij temperaturen boven de -26 graden celcius, geen vloeistof. Als het uit het airco systeem afkomstig zou zijn kan het alleen olie zijn, dus voelt het vettig?

    Andere vloeistoffen die groen of geel zijn in jouw auto zijn alleen remvloeistof (gelig van kleur) en stuurbekrachtigingsolie (groen van kleur).

  19. #18
    Ger079's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2015
    Leeftijd
    63
    Posts
    521
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S3
    Land
    Land

    Standaard Re: Geelgroene vloeistof onder auto

    Zou het niet de tracer kunnen zijn die ze toevoegen in het leidingsysteem, om lekkages op te kunnen sporen?

  20. #19

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2017
    Posts
    87
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Geelgroene vloeistof onder auto

    Het zou allemaal kunnen wat jullie zeggen, maar dat verklaart nog niet:
    • waarom de druppels tussen de achterwielen (meer bij het rechter achterwiel dan het linker) op de grond vallen;
    • bij de Audi-dealer de auto aan de onderkant bekeken is en er geen plekken van vloeistoffen te zien zijn.

    Of kan het zijn dat de airco een soort overloop heeft die, nu het kouder is en de auto met de neus omhoog staat, overloopt, die vloeistof via een balk in het onderstel naar de achterwielen laat lopen en daar op de grond laat druppelen?

  21. #20

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2017
    Posts
    87
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Geelgroene vloeistof onder auto

    Net de auto verplaatst en tot mijn schrik is de plek groter geworden.
    En zoals te zien is op de foto's, loopt het in een kromme lijn naar de achterwielen toe.
    Omdat de auto de afgelopen dagen vlak heeft gestaan (dus niet met de neus omhoog), is nu goed te zien waar het probleem begint en eindigt.

    Het begint ongeveer bij het scharnierpunt van de achterportieren en loopt dan met een boog naar het midden van de auto, tussen de achterwielen.
    De ondergrond ter hoogte van het motorcompartiment was schoon. Airco kunnen we dus uitsluiten.

    Wie heeft er een schema van de A4 Avant 2006 (2.0 liter benzine, geen Quattro) met daarop hoe precies de leidingen lopen?
    Of waarop te zien is wat daar precies zit?
    En wellicht kan iemand aan de kleur zien om wat voor vloeistof het gaat?


    01.jpg
    02.jpg
    03.jpg
    04.jpg
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen
    Laatst gewijzigd door BrlA4Avant; 01-02-17 om 16:02.
    Reclame maken in het onderschrift is hier niet toegestaan. Zie de forumreglementen.

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •