Resultaten 1 tot 9 van de 9

Onderwerp: Lucht in de remleiding of is het iets anders ?

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2005
    Posts
    309
    Kudos
    0
    Auto
    Audi RS5
    Land
    Land

    Standaard Lucht in de remleiding of is het iets anders ?

    Een klein maandje geleden, is mijn auto voor een APK en een longlife beurtje geweest.
    Bij deze is ook de remolie ververst. Was nog niet echt nodig 't zat er nog maar een jaar in,
    maar goed maakt me niet zoveel uit. Dit krijg je als je naar verschillende Audi dealers gaat. :-?

    Toen ik de wagen ophaalde kon ik echt merken die lekkerder reed. Verse olie is echt merkbaar.
    Hij remde ook goed. Maar na een paar dagen voelde ik dat het pedaal verder ingedrukt kon worden.
    Het echte drukpunt is een beetje vaag geworden. Laat ik nu de rem los en trap het pedaal voor de 2e keer in, heb ik wel zeer veel druk.
    En heb dan echt het gevoel dat ik bij wijze van tegen een muur op rij, zo krachtig voelt dat aan.

    Wat zou dit kunnen zijn ? Is er toch nog ergens wat lucht in het remsysteem geslopen, of is er iets stuk ?

  2. #2
    guido
    Guest

    Standaard

    Is gewoon niet goed genoeg ontlucht. Het hoeft maar een klein luchtbelletje te zijn en dan heb je dit effect al.

  3. #3

    Standaard

    inderdaad symptonen klinken als lucht, mischien iets kapot waardoor er lucht in kan sluipen

    of mischien heeft een of ander knurft bij de dealer na het verversen/ontluchten een nippeltje niet goed aangedraaid

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door herman 100quattro
    inderdaad symptonen klinken als lucht, mischien iets kapot waardoor er lucht in kan sluipen

    of mischien heeft een of ander knurft bij de dealer na het verversen/ontluchten een nippeltje niet goed aangedraaid
    Of het is de rembekrachtiger.. Geven op deze manier vaker kuren..

    probeer dit eens:

    Laat de motor uit en pomp een paar x op de rem tot deze helemaal hard word. Zogauw hij hard word dan voor 10 seconden vast houden en kijk of de rempendaal langzaam naar binnen zakt. Zakt de pendaal niet weg dan is stap 1 goed..

    Stap 2:
    Druk weer op de rem als deze hard onder de voet valt, en start de motor. Als de pendaal zakt zogauw de motor gaat lopen is dit goed..

    dan weetje teminste zeker of de rembekrachtiger niet lek is
    De Kracht Van Audi En VW Samen

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2005
    Posts
    309
    Kudos
    0
    Auto
    Audi RS5
    Land
    Land

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fjtuning
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door herman 100quattro
    inderdaad symptonen klinken als lucht, mischien iets kapot waardoor er lucht in kan sluipen

    of mischien heeft een of ander knurft bij de dealer na het verversen/ontluchten een nippeltje niet goed aangedraaid
    Of het is de rembekrachtiger.. Geven op deze manier vaker kuren..

    probeer dit eens:

    Laat de motor uit en pomp een paar x op de rem tot deze helemaal hard word. Zogauw hij hard word dan voor 10 seconden vast houden en kijk of de rempendaal langzaam naar binnen zakt. Zakt de pendaal niet weg dan is stap 1 goed..

    Stap 2:
    Druk weer op de rem als deze hard onder de voet valt, en start de motor. Als de pendaal zakt zogauw de motor gaat lopen is dit goed..

    dan weetje teminste zeker of de rembekrachtiger niet lek is
    Alvast bedankt voor de reacties.

    Ik heb het deze morgen getest. Met de motor uit werd de druk keurig opgebouwd, en bleef ook op druk. En het zakte ook in op het moment dat ik de motor had gestart. Dus dan denk ik dat de bekrachtiger nog heel is. Dan moet het wel lucht zijn. :-? Ik ga ze morgen eens bellen en overleggen wat te doen.


  6. #6

    Standaard

    gewoon heen brengen en ze fixen het dan maar meteen kosteloos voor je, als ze er geen tijd voor hebben krijg je nog gratis vervangen vervoer ook, je hebt toch 3 maand garantie op de uitgevoerde werkzaamheden?

    het is al erg genoeg dat je de auto zo weer terug krijgt van de dealer

  7. #7
    2.3
    Guest

    Standaard

    Ik heb precies hetzelfde gehad,bij mij was het de hoofdremcinlinder.

    Maar het lijkt me stug dat die kapot is bij een auto van 3 jaar oud.

    Ik hoop het niet voor je iig,kost wel een paar honderd euro.

  8. Ad
  9. #8

    Standaard

    Die dingen schijn je ook prima te kunnen slopen door een beroerd uitgevoerde remvloeistofwissel...
    Appie :cool:

    Een schizofreen is nooit alleen...

  10. #9

    Standaard

    dat is vooral bij oudere auto's, als er een rand met aangekoekt vuil in de cilinder gekomen is (o.a. door niet vaak genoeg verversen!)

    als je dan de pedaal verder intrapt dan zijn normale werkingsgebied (dat gebeurt geheid als je gaat ontluchten zonder overdrukpomp) komt de afdichting tegen / over die vuilrand heen en dat kan wel eens zorgen dat de rubber afdichting in 1 keer lek is.

    en dan zakt je pedaal ook langzaam weg als je het ingetrapt houdt.

    mocht dat gebeuren moet je niet meer rijden maar direct een andere hoofdremcilinder monteren. een eenmaal lekkende afdichting kan zomaar ineens doorslaan en dan heb je minimaal 1 remcircuit dood.
    "Any society that would give up a little liberty to gain a little security...
    deserves neither and will lose both!"

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •