er zit een sensor in je band (aan het ventiel vast), deze meet de druk en geeft hem door aan een ontvanger in de auto.draadloos natuurlijk :-D
Hallo,
Ik ben nieuw op dit forum. Heb al een tijdje meegekeken en ik heb al heel wat nuttige info opgehaald.
Heb altijd al Audi gereden.
Ben nu in het bezit van een Atlasgrijze Allroad 2.7T uit 2001.
Ik heb een vraag over het bandenspanning systeem van de allroad. Weet iemand volgens welk principe dit werkt?
Vast bedankt voor de reactie(s)
Bedankt voor het antwoord.
Ik wist wel dat er sensoren in zaten, maar werken die op batterijen?
Het zaakje werkte namelijk niet en ik heb in de nieuwe velgen die nu onder de auto liggen nieuwe sensoren geplaats (a 135 Euries p/stuk...origineel audi).
Nu werkt alles zoals het moet.
Op de zakjes van de nieuwe sensoren stond namelijk dat er geen verval datum (of hoe noem je dat bij sensoren) voor was. Bij wat voor batterij dan ook heb je altijd wel iets van lekstroom waardoor ze langzaam leeg lopen.
Dus dat rijmt niet helemaal als er een batterij in zou zitten...
Ik vroeg me dus af of ze voor dat vermogen wat ze kosten misschien op een andere manier werkte als batterij. De audi man van het magazijn wist het niet.
Vroeg hem nog of het niet 135 Euro voor 4 sensoren was, maar helaas het was toch echt 135 p/stuk. (hij gaf er nog als humor bij....als je Lord of the Rings rijd, dan betaal je daar ook de prijs voor!)
Ik had me wel eens verdiept in die sensoren omdat het me wel een leuke gadget leek voor op m'n motor(en)..
En idd .. bij deze fabrikant zijn de batterijen ook niet verwisselbaar..
http://www.zadirts.com/en/rts_moto_faq.html