Pagina 2 van 11 EersteEerste 123456 ... LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 40 van de 216

Onderwerp: Trillende auto na montage velgen/banden

  1. #21

    Standaard Re: Trillende auto na montage velgen/banden

    Trouwens.......dat schiet me net te binnen....
    Ik heb dat ook al eens aangekaart in het topic van Vincent.

    Wat ook heel vaak gebeurt is dat er slotbouten gemonteerd worden op velgen......en die slotbouten kunnen qua gewicht soms verschillen tov vd de andere bouten.

    Dus op het balanceer apparaat draait ie strak terwijl op de auto doordat 4 bouten een bepaald gewicht hebben en die ene slotbout een andere je onbalans kan krijgen.....

    Het is wel heel erg pietluttig maar het is wel zo......

    Danny.

  2. #22

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2010
    Posts
    26
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB

    Standaard Re: Trillende auto na montage velgen/banden

    heb je weleens gekeken ofdat er speling zit op je velg t.o.v.wielnaaf,dus ik wil zeggen je centreerring als deze erin zit.

    had het namelijk ook,had replicavelgen uit china,waardeloos achteraf maar goed,deze zaten onder auto toen ik hem kocht.

    tussen de naaf en velg mag max.1/10mm speling inzitten.

    bij mij was dit 4/10mm dus dat wil zeggen dat al het gewicht en de krachten op je 5 bouten aan komt en dat is natuurlijk niet de bedoeling.

    en je wiel staat dan ook niet centrisch onder auto,waardoor je echt duidelijke trillingen waarneem.

    en als dit het geval is dan kan je blijven balanceren en dit lost dan ook niks op,want op het balanceerapparaat zal de velg en band 100% zijn.

  3. #23

    Standaard Re: Trillende auto na montage velgen/banden

    Kan natuurlijk wel, wat in de vorige 2 topics staat.
    Alleen de wielen zij ook "op" de auto gebalanceerd, dan zou dit weg moeten zijn.
    Car: Honda
    Bike: Honda CB600F Hornet '09

  4. #24
    a6-owner's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2007
    Leeftijd
    51
    Posts
    4.544
    Kudos
    267
    Auto
    Audi A7

    Standaard Re: Trillende auto na montage velgen/banden

    Vervolg nr 8... en tevens ook de laatste poging!

    Gisteren hebben ze contact gehad met Goodyear. Op basis van deze evaluatie ben ik gebeld met de mededeling dat ze de auto een halve dag willen hebben. In eerste instantie gaan ze de kunststof centreerringen vervangen voor metalen (die worden erop gedraaid?!?!) Daarnaast gaan ze de banden dan draaien op de velg en stuk voor stuk opnieuw balanceren, zowel afzonderlijk als uiteindelijk áán de auto.

    Hopelijk is daarmee de ergernis dan afgelopen. Zo niet... dan gaat de boel terug.
    Audi A7 3.0 TFSI Audi S4 B7 Audi 80 B3

  5. #25

    Standaard Re: Trillende auto na montage velgen/banden

    Even een asociale terugvindpost omdat ik ook nog steeds trillingen heb onder een A3 met GY Asym... Ik ga morgen langs de garage voor andere velgen en banden om te kijken of dat verschil maakt - maar als ik hier zo lees dat zelfs het gewicht van de slotbouten al verschil kan maken wordt 't echt een super-kritiek zooitje...


  6. #26

    Standaard Re: Trillende auto na montage velgen/banden

    Ik zeg niet dat het gewicht vd slotbouten de oorzaak is......

    Maar als je wielen OP de auto laat balanceren etc etc....dan gaat dat wel buiten een "normale" wielwissel om....

    Als je dan met balanceren al op een paar gram kijkt zul je ook naar dat soort detaisl moeten kijken.......

    Ben benieuwd hoe het verder gaat met A6-owner.....hou me op de hoogte....

    Ik ga zelf de 18e voor een testsessie...

    Gr,
    Danny

  7. #27

    Standaard Re: Trillende auto na montage velgen/banden

    Interessant om te lezen dat ik niet de enige ben met dit probleem. Ongeveer 4 weken geleden moest mijn auto voor APK, daarbij moest de stuurkogel rechts worden vervangen (links is vorig jaar gebeurd). Toen ik de auto op kwam halen stond het stuur scheef en was de uitlijning naar de knoppen... (was mijn risico volgens de garagehouder)

    Na 2 weken kon ik een afsrpaak maken bij een bandenbedrijf om de auto opnieuw uit te laten lijnen. Echter: uitlijning komt niet meer goed en auto trilt nu ook veel meer.
    Ik baal hier echt van, want ik heb deze wielen nog geen jaar en heb in de winter op winterwielen gereden. Het betreft bij mij originele Audi velgen 19" en goodyear eagle f1 banden (255 breed). Voor de APK was alles goed en daarna is het dus k*t.

    Als ik echter bovenstaande reacties lees lijkt het me niet zinvol om nog eens terug te gaan naar dat bandenbedrijf (wordt een eindeloos verhaal dan).

  8. Ad
  9. #28
    HD1's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2008
    Leeftijd
    64
    Posts
    20.583
    Kudos
    285
    Auto
    Audi S4
    Land
    Land

    Standaard Re: Trillende auto na montage velgen/banden

    Uitlijning komt niet meer goed ??
    Dan ofwel een verkeerde montage ofwel een niet echt goede uitlijnert.

    Ik weet niet waar je woont maar ga eens bij Kees van Gent in Wijchen aan, daar hebben ze ECHT verstand van uitlijnen etc.
    http://www.keesvangent.nl/
    A6 Avant 3.0 TDI 4F Austerngrau, A6 Avant 3.0 TDI BiT 4G Dakota S4 ​Avant B9 Tangorood.

  10. #29

    Standaard Re: Trillende auto na montage velgen/banden

    @HD1: dat is het probleem, ik woon in de buurt van Gouda. Wijchen is dus wel een eindje rijden.

  11. #30
    HD1's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2008
    Leeftijd
    64
    Posts
    20.583
    Kudos
    285
    Auto
    Audi S4
    Land
    Land

    Standaard Re: Trillende auto na montage velgen/banden

    tsja, je moet er wat voor over hebben.
    Maak je er een "dagje uit" van
    A6 Avant 3.0 TDI 4F Austerngrau, A6 Avant 3.0 TDI BiT 4G Dakota S4 ​Avant B9 Tangorood.

  12. #31

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2010
    Posts
    26
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB

    Standaard Re: Trillende auto na montage velgen/banden

    Angelo's Bandenservice Gorinchem is echt perfect bedrijf in balanceren en uitlijnen.

    besteden er echt alle aandacht aan en weten zeker waar ze mee bezig zijn.

    en uiteraard perfect materiaal.

    en van Gouda naar Gorinchem val mee toch,en zeker als je weet dat het in orde is.

    succes.

  13. #32
    a6-owner's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2007
    Leeftijd
    51
    Posts
    4.544
    Kudos
    267
    Auto
    Audi A7

    Standaard Re: Trillende auto na montage velgen/banden

    Final update...

    Vanmorgen zouden ze eigenlijk gaan kijken om nieuwe metalen centreeringen af te draaien en de banden t.o.v. de velgen anders te leggen.
    Na kort overleg werd er al snel besloten om er andere banden op te gaan leggen.

    Nu ben ik (na ook een paar km gereden te hebben)de trotse eigenaar van een niet trillende set banden/velgen.

    De nieuwe banden zijn Dunlop Sportmaxx TT in de maat 245/35/19.
    Audi A7 3.0 TFSI Audi S4 B7 Audi 80 B3

  14. #33
    Golfer's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2009
    Leeftijd
    56
    Posts
    3.788
    Kudos
    4
    Auto
    Audi A6 Allroad

    Standaard Re: Trillende auto na montage velgen/banden

    Congrats met de oplossing! Als je er over nadenkt kan het in zo veel zaken zitten, maar als je net gewisseld hebt van velgen-banden is de oplossing sneller te achterhalen.
    Allroad 2.7T biturbo H6 LR MY2003 Atlasgrijs,
    verkocht: A6 Allroad 2007 3.0 tdi, kobaltblauwe Allroad Quattro 2.7T MY2003, A6 4B avant 2.5TDI MY2002 H6 Hartog tuned, A3 SB 2.0 tdi Ambition MY2008.

  15. #34
    a6-owner's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2007
    Leeftijd
    51
    Posts
    4.544
    Kudos
    267
    Auto
    Audi A7

    Standaard Re: Trillende auto na montage velgen/banden

    Tja dit was dus duidelijk de oorzaak van de banden. En wat dát is geweest zal nooit duidelijk worden. De Goodyears gaan terug naar de fabrikant en daar zoeken ze het waarschijnlijk verder uit.
    Audi A7 3.0 TFSI Audi S4 B7 Audi 80 B3

  16. #35
    The Wale's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2008
    Leeftijd
    37
    Posts
    3.169
    Kudos
    25
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: Trillende auto na montage velgen/banden

    Goed voor je dat ze beslist hebben andere banden erop te gooien, en dat het euvel verdwenen is!
    Is er een bepaalde specifieke reden geweest dat ze zeiden dat de banden slecht waren?

    Grtz
    Laatst gewijzigd door The Wale; 10-08-10 om 10:47.

  17. #36
    a6-owner's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2007
    Leeftijd
    51
    Posts
    4.544
    Kudos
    267
    Auto
    Audi A7

    Standaard Re: Trillende auto na montage velgen/banden

    Nee, dat niet. Maar het was het meest aannemelijke dat het aan de banden lag gezien wat ze er allemaal al aan gedaan hadden om e.e.a. uit te sluiten. En dat bllek dus idd ook het geval te zijn. (vooralsnog)
    Audi A7 3.0 TFSI Audi S4 B7 Audi 80 B3

  18. #37

    Standaard Re: Trillende auto na montage velgen/banden

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lenco11 Bekijk Berichten
    Angelo's Bandenservice Gorinchem is echt perfect bedrijf in balanceren en uitlijnen.

    besteden er echt alle aandacht aan en weten zeker waar ze mee bezig zijn.

    en uiteraard perfect materiaal.

    en van Gouda naar Gorinchem val mee toch,en zeker als je weet dat het in orde is.

    succes.
    Ik denk dat ik die Angelo's Bandenservice eens ga bellen. Gorinchem is goed te doen voor mij. De informatie op hun website ziet er goed uit (alleen jammer dat de foto's bij mij steeds voor de tekst gaan...).

    Ik hoop niet dat ik ook nieuwe banden moet, want het wordt wel een duur geintje als ik ieder jaar de zomerbanden moet vervangen (terwijl ik 's winters op winterbanden rij en de zomerbanden dus niet slijten).

    Sinds de APK ben ik echter wel weer 2000 kilometer verder, dus ik weet niet hoeveel schade dat kan opleveren.




    @HD1: omgeving Wijchen is zeker mooi, maar mijn vrije dagen zijn ook niet onbeperkt ;-) dus als het dichtbij kan is dat net zo handig (en met een V8 ben ik direct een significant bedrag voor de brandstof kwijt ;-) )

  19. #38

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2010
    Posts
    26
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB

    Standaard Re: Trillende auto na montage velgen/banden

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HaHa Bekijk Berichten
    Ik denk dat ik die Angelo's Bandenservice eens ga bellen. Gorinchem is goed te doen voor mij. De informatie op hun website ziet er goed uit (alleen jammer dat de foto's bij mij steeds voor de tekst gaan...).

    Ik hoop niet dat ik ook nieuwe banden moet, want het wordt wel een duur geintje als ik ieder jaar de zomerbanden moet vervangen (terwijl ik 's winters op winterbanden rij en de zomerbanden dus niet slijten).

    Sinds de APK ben ik echter wel weer 2000 kilometer verder, dus ik weet niet hoeveel schade dat kan opleveren.




    @HD1: omgeving Wijchen is zeker mooi, maar mijn vrije dagen zijn ook niet onbeperkt ;-) dus als het dichtbij kan is dat net zo handig (en met een V8 ben ik direct een significant bedrag voor de brandstof kwijt ;-) )
    weet zeker dat ze je daar kunnen helpen,en zeg maar dat ik je daar heen heb verwezen.

    ik ben vorige week woensdag daar geweest om uitlijnen en balanceren nadat ik met mijn A3 sportback constant een trilling van achter had en ben 3x terug geweest naar mijn garage en ze konden het niet oplossen.

    3xnieuwe velgen en 4 sets andere banden en niet opgelost.

    nu constanteerde Angelo dat er te veel speling zat tussen naaf en velg,is normaal 1/10 mm terwijl het 4/10mm was.

    ik weer terug naar mijn garage en andere velgen eronder met zo min mogelijk speling tussen naaf en velg en het probleem was OPGELOST eindelijk!

    maar dankzij Angelo's Bandenservice!!!

    maar laat even weten hoe het afgelopen is.

    was trouwens 90euro kwijt voor uitlijnen en 4x balanceren dus viel mee.

    succes.

  20. #39
    The Wale's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2008
    Leeftijd
    37
    Posts
    3.169
    Kudos
    25
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: Trillende auto na montage velgen/banden

    Sorry om even het draadje te hi-jakken:
    -Laten jullie de auto telkens uitlijnen als je wisselt tussen zomerbanden-winterbanden of is dit niet nodig?
    -Stel ik koop nieuwe zomerbanden, dan laat ik de auto uitlijnen. Dan koop ik een paar maanden verder nieuwe winterbanden.
    Dan terug uitlijnen?

    Grtz

  21. #40
    poetsertje's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2005
    Leeftijd
    54
    Posts
    17.161
    Kudos
    1251
    Auto
    Audi A6 Allroad
    Land
    Land

    Standaard Re: Trillende auto na montage velgen/banden

    Nee, meestal niet.
    Alleen na veranderingen aan het onderstel

    Mooi dat het opgelost is Erwin.
    Mijn auto is net als zijn baas:
    Niet te dik, maar zwaar gebouwd

Pagina 2 van 11 EersteEerste 123456 ... LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •