Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 40 van de 45

Onderwerp: Lijst -A -B merkbanden

  1. #21
    IHWBD's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2013
    Leeftijd
    53
    Posts
    459
    Kudos
    32
    Auto
    Audi RS3

    Standaard Re: Lijst -A -B merkbanden

    Als je niet veel over Riken banden kunt vinden, dan zullen ze wel niet zo goed zijn...althans dat is mijn conclusie, zonder enige test met dit merk banden gelezen te hebben.


    Wat houdt de A-merk, B-merk en C-merk indeling eigenlijk in?
    Het is een indeling van de verschillende bandenmerken:
    - A-merk: zoals al gezegd behoren de veel als eerste montage gebruikte merken tot het A-merk (waarop nieuwe auto's dus vaak worden afgeleverd).
    - B-merk: de wat bekendere merken, die echter niet of nauwelijks gebruikt worden voor de eerste montage, vallen in de B-merk categorie (bijvoorbeeld merken als Kleber, Vredestein, Semperit, Viking etc.).
    - C-merk: tot slot hebben we dan nog de onbekendere merken, die niet als eerste montage gebruikt worden. Dit zijn de C-merken. Tegenwoordig is de categorie van het C-merk nog weer op te delen in twee stukken: aan de ene kant de goedkopere band, waarbij de merknaam en het image wel belangrijk zijn en anderzijds de merken, die gewoon heel goedkoop zijn en als merk ook niet belangrijk zijn. Wij voeren een aantal van de
    B-merken en de C-merken als huismerk. De laatste tijd zien we vooral veel toestroom van budgetmerken uit China, die qua prijs erg laag liggen. De kwaliteit is daarbij niet altijd even goed, maar ze worden dan ook vaak op prijs verkocht.


    Yokohama, is vermoedelijk een B-merk, mogelijk C. Ik ken geen automerken die hun nieuwe auto's afleveren op Yokohama, mogelijk dat die er wel zijn, dan zou Yokohama een beetje A-merk zijn

    Als je een goede band wilt voor je auto, dan adviseer ik je om diverse bandentesten er op na te slaan (is veel online te vinden). Vervolgens vergelijk je de uitkomsten van deze testen en maak je een keuze op de criteria die voor jou de belangrijkste zijn. (bv. rolweerstand, slijtage, remweg nat/droog, geluid ed.) Ik weet sommige mensen vinden het geluid belangrijker dan de remweg
    Ook adviseer ik je om voor A-merk banden te kiezen, deze zijn namelijk (volgens de testen, niet uit ervaring want ik rij mijn hele leven al op A-merk banden) vrijwel altijd de besten! Aangezien de banden het enige contact is tussen jou en en weg, ga je toch geen risico nemen met een honkytoncky banden?
    Audi S3 sportback, 2009, sprintblauw, S-tronic, chipped 315 pk.
    Audi TTS roadster, 2009, glut orange, S-tronic, chipped 310 pk.

  2. #22
    gratje83's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2008
    Posts
    1.501
    Kudos
    38
    Auto
    Audi S4
    Land
    Land

    Standaard

    Ben is iets verder gaan zoeken. Vond een Duits talige test, en deze is vrij duidelijk.
    Op nat wegdek levensgevaarlijk.
    Bron:
    http://www.reifenpresse.de/tag/archiv-riken/
    Audi a4 3.0 v6 avant quattro
    Ross-tech hex+can VCDS
    vcdscodering@gmail.com

  3. #23

    Standaard Re: Lijst -A -B merkbanden

    Yokohama, Toyo, Advan... m.i. allemaal maximaal B merken. Goed in een bepaald opzicht, en vooral populair bij Japanse auto's (ook origineelmontage), maar in een wisselend klimaat niet te houden. T1R's en S-Drives gehad - het werkt gewoon niet onder zware Duitse auto's.

    Dunlop is mij al meerdere malen zwaar tegengevallen: veel slijtage en snel veel geluid, matige tot slechte grip bij regen. Niet goedkoop.

    Bridgestone, Nokian Z-Line, en Conti SC's bevallen daarentegen wel weer OK. Ook goede ervaringen met Goodyear.
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

  4. #24

    Standaard Re: Lijst -A -B merkbanden

    Heeft iemand ervaring met "milestone" banden?
    Is dat C categorie?

    www.milestonebanden.nl/

  5. #25
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.809
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Lijst -A -B merkbanden

    Prima voor aan de aanlegsteiger of de bandenmuur langs het circuit.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure


  6. #26
    Bert A4's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2010
    Posts
    2.654
    Kudos
    44
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Lijst -A -B merkbanden

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MakooRs4 Bekijk Berichten
    Heeft iemand ervaring met "milestone" banden?
    Is dat C categorie?

    www.milestonebanden.nl/
    Mijn garage verkoopt ze als 2e3e keus,en er zijn nooit klachten over.
    Maar het is natuurlijk geen A-merk.
    Ik denk B-merk tot C-merk.

    Je hoort iedereen vaak over dat Bridgestone goed bevalt terwijl je ze in de testen vaak niet boven in ziet staan.
    Wie kan dat verklaren?
    Laatst gewijzigd door Bert A4; 05-08-14 om 15:29.
    A4 -B6-1.9tdi-170pk- katvervanger-egr dicht-hartogtuning 18inch

  7. #27
    IHWBD's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2013
    Leeftijd
    53
    Posts
    459
    Kudos
    32
    Auto
    Audi RS3

    Standaard Re: Lijst -A -B merkbanden

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MakooRs4 Bekijk Berichten
    Heeft iemand ervaring met "milestone" banden?
    Is dat C categorie?

    www.milestonebanden.nl/
    Yep, C-categorie, worden door de autofabrikanten niet voor eerste montage gebruikt.

    Onbegrijpelijk vind ik het dat mensen voor goedkope (lees: veelal slecht presterende banden) kiezen. Wetende dat de kosten van banden maar een fractie is van de totale autokosten! Dom om juist hier op te bezuinigingen!

    Ook de verhalen van mensen die denken/vinden dat goedkope B/C merk banden goed voldoen zou ik met een korreltje zout nemen. Zij "testen" namelijk een set banden niet zo als in degelijke bandentesten gedaan worden. En trouwens met één set banden onder je auto gemonteerd, hoe kan je dan testen?? Je hebt namelijk geen enkele referentie....of zouden deze mensen na een noodstop uitstappen om de remweg op te meten, of met een gekalibreerde dB-meter in de auto zitten om bij verschillende snelheden het geluidsniveau te meten??? Nou ik denk het niet.....
    Audi S3 sportback, 2009, sprintblauw, S-tronic, chipped 315 pk.
    Audi TTS roadster, 2009, glut orange, S-tronic, chipped 310 pk.

  8. Ad
  9. #28
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.809
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Lijst -A -B merkbanden

    Veel mensen leggen niets opzij voor nieuwe banden terwijl je weet dat banden met 4 mm profiel niet erg lang meer meegaan. Dan zijn ze 'ineens' versleten en moet er, vanuit het niets, flink worden gedokt voor nieuwe. Oh, en het is ook veel interessanter om je auto te pimpen dan om geld in goede banden te steken...
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  10. #29
    RobinDiekmann's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2012
    Leeftijd
    33
    Posts
    1.204
    Kudos
    9
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Lijst -A -B merkbanden

    Ik heb net 4 nieuwe goodyears laten monteren, geen gepimp voor mij

  11. #30
    fcimen's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2011
    Leeftijd
    44
    Posts
    557
    Kudos
    40
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Lijst -A -B merkbanden

    Vandaag 4 nieuwe Continental Sportcontact 5 besteld. Met mijn vorige banden (ContiSportcontact 3) 80.000 km gereden, prima bevallen!!
    Audi A5 Sportback, 2.0 TDI, 105kw, FWD, bj 2010

  12. #31
    Akita's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2009
    Posts
    2.625
    Kudos
    281
    Auto
    Audi A4 Allroad
    Land
    Land

    Standaard Re: Lijst -A -B merkbanden

    80K is een beste hoeveelheid,maar dan zijn ze ook helemaal finaal op zeker?
    A4 Allroad Pro Line Business 2.0 TFSI 2011.
    A4 Allroad Quattro Edition 2.0 TFSI 2018.

  13. #32
    IHWBD's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2013
    Leeftijd
    53
    Posts
    459
    Kudos
    32
    Auto
    Audi RS3

    Standaard Re: Lijst -A -B merkbanden

    Volgens Duits onderzoek gaat een autoband tussen de 30.000 en 100.000 km mee. Dus gemiddeld 65.000 km. Als ik met nieuwe A-merkbanden 40.000-50.000 km kan rijden dan ben ik al heel tevreden. (Ik wissel mijn zomerbanden zodra ze minder dan 3 mm profiel hebben en mijn winterbanden bij minder dan 4 mm). Slijtage van de banden is natuurlijk heel sterk afhankelijk van je rijstijl. Als je rustig rijdt, dus rustig optrekt, rustig remt, niet te hard door bochten knalt en vooral niet te hard rijdt dan slijten je banden nauwelijks en is 80.000 km met een setje goed mogelijk.
    Audi S3 sportback, 2009, sprintblauw, S-tronic, chipped 315 pk.
    Audi TTS roadster, 2009, glut orange, S-tronic, chipped 310 pk.

  14. #33
    meeuw's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2007
    Posts
    1.208
    Kudos
    5
    Auto
    Audi A5 Cabrio

    Standaard Re: Lijst -A -B merkbanden

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bastet Bekijk Berichten
    Yokohama, Toyo, Advan... m.i. allemaal maximaal B merken. Goed in een bepaald opzicht, en vooral populair bij Japanse auto's (ook origineelmontage), maar in een wisselend klimaat niet te houden. T1R's en S-Drives gehad - het werkt gewoon niet onder zware Duitse auto's.

    Dunlop is mij al meerdere malen zwaar tegengevallen: veel slijtage en snel veel geluid, matige tot slechte grip bij regen. Niet goedkoop.

    Bridgestone, Nokian Z-Line, en Conti SC's bevallen daarentegen wel weer OK. Ook goede ervaringen met Goodyear.
    Ik ben juist zeer tevreden met mijn nieuwe Dunlops Sportmaxx RT (235 breed). Veel stiller en beter comfort dan de Bridgestone Potenza 50A die ik daarvoor had, die nogal hard zijn.

    Bij de Brigestones en Conti's had ik veel last van spoorvorming; dat is bij de Dunlops veel beter.

  15. #34
    IHWBD's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2013
    Leeftijd
    53
    Posts
    459
    Kudos
    32
    Auto
    Audi RS3

    Standaard Re: Lijst -A -B merkbanden

    De Dunlop Sportmaxx is een prima band, ik beoordeel deze weliswaar niet op comfort en geluid omdat ik dat namelijk niet de belangrijkste criteria vind voor de keuze van een goede band.
    Heb ook wel eens andere sportieve banden van Dunlop gehad onder mijn GSItjes, maar daar was ik niet zo over te spreken, zeker niet gezien de prijs!

    Ik heb ooit een setje winterbanden van Bridgestone gehad (type weet ik ff niet meer) en deze vond ik qua rechtuitstabiliteit gewoon flut, had het gevoel dat ik bij gewoon rechtuit rijden continu moest corrigeren.
    Laatst gewijzigd door IHWBD; 06-08-14 om 10:38. Reden: typo
    Audi S3 sportback, 2009, sprintblauw, S-tronic, chipped 315 pk.
    Audi TTS roadster, 2009, glut orange, S-tronic, chipped 310 pk.

  16. #35
    fcimen's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2011
    Leeftijd
    44
    Posts
    557
    Kudos
    40
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Lijst -A -B merkbanden

    @Akita: oh nee hoor, ze zijn zeker niet finaal op. Voor 5mm en achter 3-4mm. Maar ik heb ze nu al 3 jaar en je ziet dat ze al wat " droger" worden. Ik denk dat ik nog makkelijk tot 100.000km zou kunnen doorrijden. Maar ik rijd de auto toch zakelijk, dus hoppa nieuwe bandjes eronder.
    @IHWBD: ik ben absoluut een rustige rijder, ik knal alleen door op de snelweg als de motor lekker warm is gelopen, verder eigenlijk nooit (k weet het, ben saai!!!!!)
    Audi A5 Sportback, 2.0 TDI, 105kw, FWD, bj 2010

  17. #36

    Standaard Re: Lijst -A -B merkbanden

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door meeuw Bekijk Berichten
    Ik ben juist zeer tevreden met mijn nieuwe Dunlops Sportmaxx RT (235 breed). Veel stiller en beter comfort dan de Bridgestone Potenza 50A die ik daarvoor had, die nogal hard zijn.

    Bij de Brigestones en Conti's had ik veel last van spoorvorming; dat is bij de Dunlops veel beter.
    Ik ben benieuwd wat je over 10.000km vind. Dunlop vond ik eerst ook fijn, tot ze wat ouder worden, of totdat het hard gaat regenen. Voor mij zijn ze in elk geval niet premium meer, een band maken die in het droog en met wat motregen goed presteert is allang niet high end meer.
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

  18. #37

    Standaard Re: Lijst -A -B merkbanden

    Heb nu Falken banden, bevallen beter dan de Conti's.

  19. #38

    Standaard Re: Lijst -A -B merkbanden

    Rijd er nog iemand op pirelli's...? Wat zijn daar de plus/minpunten van?
    Is naar mijn inziens een gerenommeerd merk? Maar lijkt wel of ze de laatste jaren zijn verstoten door goodyear en continental etc

  20. #39

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2013
    Posts
    375
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Lijst -A -B merkbanden

    Heb nu 4x dunlop eronder, die wil ik niet meer, zijn echte herrie (veel geluid) banden, vooral als je een bocht maakt en bij bepaalde type asfalt.

  21. #40
    IHWBD's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2013
    Leeftijd
    53
    Posts
    459
    Kudos
    32
    Auto
    Audi RS3

    Standaard Re: Lijst -A -B merkbanden

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MakooRs4 Bekijk Berichten
    Rijd er nog iemand op pirelli's...? Wat zijn daar de plus/minpunten van?
    Is naar mijn inziens een gerenommeerd merk? Maar lijkt wel of ze de laatste jaren zijn verstoten door goodyear en continental etc
    De Pirelli P Zero Nero is wel een aardige band. Meer geschikt voor de sportieve rijder. Deze band heeft veel grip en is erg nauwkeurig in bochten. Ik vond wel dat ze behoorlijk snel slijten, Perelli past vaak wat zachtere rubbercompounds toe, waardoor de banden een goede grip hebben maar wel wat sneller slijten als andere A-merk banden.

    Ze komen niet als beste uit de diverse testen, maar scoren op vrijwel alle punten beter dan een B of C merk band.
    Audi S3 sportback, 2009, sprintblauw, S-tronic, chipped 315 pk.
    Audi TTS roadster, 2009, glut orange, S-tronic, chipped 310 pk.

Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •