Resultaten 1 tot 13 van de 13

Onderwerp: Vreemde vlekken op lak

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2015
    Posts
    8
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Vreemde vlekken op lak

    Gisteren met het mooie weer mijn A4 nog eens in het sop gezet. Wat leuk moest zijn, eindigde in mineur. Blijkbaar zit de lak van mijn auto vol met vreemde vlekjes. Het lijkt alsof 'ie niet gewassen is, alsof je een regenbui op een stoffige auto gehad hebt.
    Na het wassen dan maar geprobeerd met klei, zonder succes. Dan met een paint cleaner (Meguiars), geen effect. Dan maar de DAP bovengehaald en met Monello Veloce geprobeerd. Eveneens geen succes. Het wordt iets minder, maar het gaat er niet uit. Zelfs na 4 keer opnieuw behandelen, geen extra resultaat. *zucht*

    Heeft iemand enig idee hoe ik dit kan verwijderen?

    Foto's hierbij. Mocht je twijfelen, ze zijn wel degelijk van na het wassen ...

    image.jpgimage.jpg

  2. #2
    Reggy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2010
    Leeftijd
    47
    Posts
    15.475
    Kudos
    354
    Auto
    Audi S3
    Land
    Land

    Standaard Re: Vreemde vlekken op lak

    Dit lijkt erg op kalkaanslag door opgedroogd kraanwater, een serieuze polijstbeurt moet hier denk ik wel aan te pas komen.
    S3 8V Limousine IbisWhite I Audi cabrio 2.6 V6 ming BLUEI Audi A3 8V Limousine S-Line 1.0 daytona GRAYI Audi A6 C6/4F L 3.0 TFSI V6 213kw 290 pk quattro BLACK I Audi S4 B6 Avant 4.2 V8 253kw 344pk quattro BLACK I Audi S4 B5 Avant 2.7 V6 195kw 320pk quattro BLACK ABT tuned I Audi A4 B6 Avant 1.9TDI 96kw H5 BLACK Hartog tuned

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2015
    Posts
    8
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Vreemde vlekken op lak

    Het lijkt er inderdaad op, maar dat vind ik erg vreemd. Mijn auto heeft altijd op zijn parkeerplek bij de woning gestaan, er is daar nergens kraanwater ... Ik was de auto ook altijd met regenwater. Erg gek is ook dat op de ramen en het panoramisch dak er niets te merken is van vlekken ...
    'Serieuze polijstbeurt', bedoel je dan wet sanding?

  4. #4
    Reggy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2010
    Leeftijd
    47
    Posts
    15.475
    Kudos
    354
    Auto
    Audi S3
    Land
    Land

    Standaard Re: Vreemde vlekken op lak

    Je zou dit kunnen proberen..https://www.carclean.nl/product/Megu...l_A3714_102414

    Daarna roterend op oranje of geel zal het probleem wel verhelpen lijkt me.
    S3 8V Limousine IbisWhite I Audi cabrio 2.6 V6 ming BLUEI Audi A3 8V Limousine S-Line 1.0 daytona GRAYI Audi A6 C6/4F L 3.0 TFSI V6 213kw 290 pk quattro BLACK I Audi S4 B6 Avant 4.2 V8 253kw 344pk quattro BLACK I Audi S4 B5 Avant 2.7 V6 195kw 320pk quattro BLACK ABT tuned I Audi A4 B6 Avant 1.9TDI 96kw H5 BLACK Hartog tuned

  5. #5
    1HXV110's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2014
    Posts
    214
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Vreemde vlekken op lak

    Die ga ik dan ook maar eens bestellen om onze Passat schoon te krijgen.

    Die is origineel metallic zwart, maar lijkt nu haast mat grijs a.g.v. alle kalkkringen.


    En om het permanent op te lossen hebben we sinds vorige week een waterontharder. Daarmee helemaal géén kalk meer in het water, dus ook geen vervelende kringen meer. (Bijkomend voordeel: niet iedere drie/vier jaar een nieuwe wasmachine, waterkoker, Senseo e.d. EN de kleren voelen ook stuk zachter)
    Audi A6 4G 3.0 TDI Daytona grey met weinig opties.... die ontbreken.
    VW Passat CC 2.0TSI Exclusive Deepblack Perl met veeeeeul opties.


  6. #6
    Paladore's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2010
    Leeftijd
    61
    Posts
    341
    Kudos
    106
    Auto
    Audi A2
    Land
    Land

    Standaard Re: Vreemde vlekken op lak

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door BAcht Bekijk Berichten
    Gisteren met het mooie weer mijn A4 nog eens in het sop gezet. Wat leuk moest zijn, eindigde in mineur. Blijkbaar zit de lak van mijn auto vol met vreemde vlekjes. Het lijkt alsof 'ie niet gewassen is, alsof je een regenbui op een stoffige auto gehad hebt.
    Na het wassen dan maar geprobeerd met klei, zonder succes. Dan met een paint cleaner (Meguiars), geen effect. Dan maar de DAP bovengehaald en met Monello Veloce geprobeerd. Eveneens geen succes. Het wordt iets minder, maar het gaat er niet uit. Zelfs na 4 keer opnieuw behandelen, geen extra resultaat. *zucht*

    Heeft iemand enig idee hoe ik dit kan verwijderen?

    Foto's hierbij. Mocht je twijfelen, ze zijn wel degelijk van na het wassen ...

    image.jpgimage.jpg
    Ziet er serieus uit.
    Zeker als je al met paintcleaner en de DAP aan de slag bent gegaan.
    Mocht je in de buurt zijn van Jurgh (noord holland) of bij mij (utrecht) rij dan even langs de werkplaats.
    Voordat je lukraak vanalles koopt, we hebben wat producten staan om te testen wat het beste resultaat geeft.
    Beetje banden trappen en koffie leuten is altijd gezellig.
    Groet Paul
    Audi 80 B4 + Infiniti FX35
    Audi A2 1.6FSI S-Line...verkocht

    Audi A6 2.7TDI Quattro S-Line... BeHartoged! ...verkocht

  7. #7

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2015
    Posts
    8
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Vreemde vlekken op lak

    Kleine update.
    Ik heb intussen geen verdere stappen meer kunnen zetten in het verwijderen. Ik ben vorige week wel even bij de dealer binnen gesprongen, uiteraard standaard antwoordje: 'Ah, en welke producten heeft u gebruikt? Geen van Audi? Tssss ... Da's logisch dan dat er schade optreedt.' Of nog beter: 'Heeft u de auto in de zon gepolijst?' Euh ... Ja hoor, ik ben echt wel dom, dat staat namelijk op mijn voorhoofd.
    Op zoek naar een andere dealer dus ...

    Gisteren dan nog maar eens de auto gewassen. Vreemd genoeg blijken alle vlekken verdwenen te zijn. Nu ja, zo goed als alle vlekken. Op de plaats waar ik gepolijst had, zaten ze er nog allemaal op ... Heel erg vreemd.

    Ik heb nu de plek waar ik gepolijst heb, weer volledig gereinigd. Na het polijsten had ik er immers snel een (goedkope) wax op gezet (Meguiars Cleaner Wax) om de oppervlakte de beschermen. Bedoeling was om verder te werken en dan uiteindelijk de Collinite er weer op.
    Aangezien op de hele auto de vlekken weg zijn, behalve waar de wax zat, hoop ik dat met het verwijderen van de wax, de vlekken op deze ene plek er nu ook uit gaan. Fingers crossed ...

  8. Ad
  9. #8
    1HXV110's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2014
    Posts
    214
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Vreemde vlekken op lak

    @BAcht hier exact hetzelfde.
    Twee weken terug Passat CC van het vrouwtje gewassen met Reset champoo en daarna een en al waterspots op de auto. Kreeg het er toen met klei nauwelijks vanaf op een test plekje. Ook handmatig licht polijsten (tripple3, all in one polish van Auto Finesse) hielp niet.
    Daarom die waterspot remover in huis gehaald. Vandaag opnieuw auto gewassen. Weer met Reset, zijn alle kalkvlekken ineens weg???
    Heel verwonderd, maar ook opgelucht. Scheelt weer een hoop werk. Gelijk in de garage gezet en dinsdag verder, met klei en wax.
    Audi A6 4G 3.0 TDI Daytona grey met weinig opties.... die ontbreken.
    VW Passat CC 2.0TSI Exclusive Deepblack Perl met veeeeeul opties.

  10. #9

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2015
    Posts
    8
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Vreemde vlekken op lak

    @1HXV110
    Werkt de klei bij jou? Bij mij alvast niet.
    Het stuk dat ik gepolijst had, blijft nog steeds de vlekken vertonen. Als je er met je vinger over glijdt, voelt het glad aan, maar als je met je nagel voorzichtig voelt, lijkt het alsof het blijft kleven. Erg vreemd.

  11. #10
    1HXV110's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2014
    Posts
    214
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Vreemde vlekken op lak

    De auto van mijn vrouw kreeg de afgelopen maanden steeds meer last van kalkvlekken. Toen ik de auto een maand geleden gewassen had, zat de auto zelfs helemaal vol met grijze kalkvlekken. Het leek wel een mat grijze wrap.
    Eerst met klei geprobeerd, maar die deed niks.
    Vervolgens klein stukje geprobeerd met Tripple3 van Autofinesse (polish en cleaner in één, als ik het goed heb) en daarmee kreeg ik een plekje met de hand schoon (zij het na lang poetsen)
    Daarom toen alleen fut om de kofferdeksel te doen. Die was daarna ook schoon, maar ik zag er zo tegenop om de hele auto te doen, dat ik eerst eens op het net ben gaan zoeken naar een makkelijkere oplossing.
    In de hoop dat het met mc Guiers waterspot remover beter zou gaan, heb ik die gekocht.

    Maar toen ik afgelopen week de auto weer gewassen had, met de intentie om de hele auto onder handen te gaan nemen, waren de kalkvlekken ineens weg. En dat terwijl ik dezelfde shampoo had gebruikt als daarvoor???
    Ik superblij natuurlijk, maar waar het door gekomen is, en waarom het de eerste keer niet weg was, weet ik niet.

    Mijn theorie is als volgt:
    Onze waterontharder die anderhalve maand geleden geplaatst is, heeft het opgehoopte kalk in de leidingen "gereinigd" waardoor die kalk met het water werd afgevoerd. Wellicht dat daardoor ineens veel extremere kalkafzetting plaats vond op de auto.
    En nu de leidingen schoon zijn, zit er helemaal geen kalk meer in het water, waardoor ook de kalkvlekken op de auto verdwijnen.
    Maar dat is maar een theorie!

    Want mijn Audi is in diezelfde periode ook gewassen met het zelfde water en shampoo en die heeft geen last van kalk.
    Audi A6 4G 3.0 TDI Daytona grey met weinig opties.... die ontbreken.
    VW Passat CC 2.0TSI Exclusive Deepblack Perl met veeeeeul opties.

  12. #11
    kritje's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Leeftijd
    49
    Posts
    322
    Kudos
    26
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Vreemde vlekken op lak

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door 1HXV110 Bekijk Berichten
    Die ga ik dan ook maar eens bestellen om onze Passat schoon te krijgen.

    Die is origineel metallic zwart, maar lijkt nu haast mat grijs a.g.v. alle kalkkringen.


    En om het permanent op te lossen hebben we sinds vorige week een waterontharder. Daarmee helemaal géén kalk meer in het water, dus ook geen vervelende kringen meer. (Bijkomend voordeel: niet iedere drie/vier jaar een nieuwe wasmachine, waterkoker, Senseo e.d. EN de kleren voelen ook stuk zachter)
    Welke waterontharder heb je aangeschaft? ik ben ook aan het kijken om een waterontharder aan de binnenkomende waterleiding te plaatsen.
    Water is hier (zuid-Limburg) vrij hard en badkamer en apparaten hebben daar wel last van. (en autowassen ook!!)
    Audi A4 B8 Avant 1.8 TFSI Multitronic S-line
    Volvo V50 2.0 D
    Audi A3 Sportsback 1.6 FSI

  13. #12

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2014
    Leeftijd
    42
    Posts
    56
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Vreemde vlekken op lak

    Er bijstaan ook kalkfilters voor aan je kraan, maar als je de auto wast en na spoelt en dan droog maakt met een droogdoek en daarna na poetst met een micro vezeldoek moet het weg zijn.

  14. #13
    1HXV110's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2014
    Posts
    214
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Vreemde vlekken op lak

    Nou.... Dat helpt niet altijd.
    Zeker niet als het zonnig is, dan krijg je namelijk toch nog waterspots. Was bij onze Passat namelijk het geval.

    Nu met de waterontharder van Ecowaters geen last meer van. Heerlijk. Dat had ik jaren eerder moeten doen.
    Scheelt met name heel veel ergernis/werk in de badkamer en money voor het vervangen van kranen.

    @kritje: ik zou gewoon eens googlen in Limburg naar diverse ondernemingen.
    wij hebben die van ons bij Bastiaens in Bilzen (BE) gekocht, maar zou als ik jou was bij voorkeur een adres in NL zoeken. Mocht het achteraf onverhoopt nodig zijn, dan is dat handiger met garantie en zo.
    Audi A6 4G 3.0 TDI Daytona grey met weinig opties.... die ontbreken.
    VW Passat CC 2.0TSI Exclusive Deepblack Perl met veeeeeul opties.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •