Pagina 1 van 4 1234 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 74

Onderwerp: Waterontharder, fabel of realiteit?

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2011
    Leeftijd
    60
    Posts
    69
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Waterontharder, fabel of realiteit?

    Op een bekende kortingssite wordt vandaag een waterontharder aangeboden van het merk/type Amfa3000.
    Nu heb ik hier wel eens gelezen dat het gebruik van onthard water ook behoorlijk kan schelen mbt de kalkresten op de net gewassen voiture.
    Zelf woon ik in een gebied (Barendrecht) met zacht water, dus ik vroeg me af of de aanschaf van dit apparaat echt voordelen op gaat leveren.
    Hoor graag jullie mening in deze.

  2. #2
    RoyW's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2009
    Leeftijd
    37
    Posts
    393
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Waterontharder, fabel of realiteit?

    Hallo Eduardo,

    ik zag hem inderdaad ook.. dit is een waterontharder dmv magnetische golven, ik geloof hier nooit zo in.
    Want met magnetische golven kun je kalk niet oplossen, hoogstens kleiner maken maar dit moet zich nog maar uitwijzen.
    Wil je echt water ontharden, dan zul je er een moeten gebruiken op basis van zout, die het kalk ook echt oplost.
    Maar dan praat je over een systeem van een paar honderd euro in plaats van een paar tientjes..
    En omdat echte onthardingssystemen zo duur zijn, worden deze magnetische vaak als goedkoop alternatief aangeboden.
    Audi A4 B6 Avant 1.8T S-line 2003
    Mod's: Hartog getuned, S-line exterieur, S4 grille, 19" new RS4, Federtellers, Sonniboys, Xenon, RS kapjes in motorruimte, K&N inleg luchtfilter

  3. #3
    poetsertje's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2005
    Leeftijd
    54
    Posts
    17.161
    Kudos
    1251
    Auto
    Audi A6 Allroad
    Land
    Land

    Standaard Re: Waterontharder, fabel of realiteit?

    Water ontkalken is prima, maar of dat ook met de Amfa3000 gaat lukken?

    Ik heb er mijn bedenkingen bij
    Het is gewoon een magneet op je waterleiding.........
    Beter een waterontharder op je kraan waar je de auto mee wast.
    CC of anderen hebben zo'n filter voor 8 tientjes of zo.
    Mijn auto is net als zijn baas:
    Niet te dik, maar zwaar gebouwd

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2012
    Posts
    1
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 100

    Standaard Re: Waterontharder, fabel of realiteit?

    WERKT NIET!!

    http://www.klacht.nl/antikalk-com/kl...ikalk-systeem/

    Je kunt je geld beter ergens anders voor besteden.

    Succes!

  5. #5

    Standaard Re: Waterontharder, fabel of realiteit?

    Ik heb er eentje van € 800 in de meterkast hangen .... kan een heel appartement complex aan volgens leverancier .... werkt niet! BTW natuurlijk heb ik deze gratis op de kop kunnen tikken. Ben niet zo gek om hiervoor te betalen. Alleen te lui om hem te verwijderen. Alleen de systemen met zout werken. Diverse waterbedrijven met hard water gaan overigens de komende jaren zelf het water ontharden. O.a. BrabantWater
    ▀▄▀▄▀▄ Audi Q4 e-tron 40 S Competition
    ▀▄▀▄▀▄ Audi TT Roadster 3.2 DSG MK1


  6. #6
    knalselder's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2010
    Leeftijd
    59
    Posts
    394
    Kudos
    27
    Auto
    Audi A5 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Waterontharder, fabel of realiteit?

    Ik was mijn auto altijd met regenwater, geen last van kalk.

  7. #7
    norge's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2010
    Leeftijd
    54
    Posts
    303
    Kudos
    7
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Waterontharder, fabel of realiteit?

    Ik was mijn auto een keer per jaar, geloof me met of zonder kalk een wereld van verschil.
    Ben er iedere keer trots op.
    Beauty's only a light swith away.

  8. Ad
  9. #8
    viermaal's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    9.703
    Kudos
    14
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard Re: Waterontharder, fabel of realiteit?

    In water zit calciumwaterstofcarbonaat, dit wordt vaak kalk genoemd, maar dit is een foute benaming. Kalk is namelijk slecht oplosbaar in water. Dit is in de ene regio meer dan in de andere, wat komt door het soort water dat gebruikt wordt om het drinkwater te maken. Als er veel kalk in het water zit spreekt men van hard water, anders is het zacht water.
    dus de eerste vraag over hard water zou je moeten stellen aan je drinkwater leverancier.
    in de Haagse regio is het hardheids gehalte erg laag, omdat het water al reeds onthard is en daarom al dit soort producten (zeer zeker Calgon) geen voordelen kan opleveren.
    ik vermoed dat bij wasstraten de recycling van het gebruikte water extra wordt "onthard" zo als ook vaak bij grootgebruik was en vaatwas machines.
    deze gebruikers hebben hiervoor speciale filters welke tussen de gebruiker en machine geplaatst worden, deze werken goed maar is wel kostbaar. ergo een simpele goedkope oplossing zal hier voor wel niet bestaan, behalve bij "Amezing Mike"
    227.1 pk 167.0 kW 363,8Nm at 3800 rpm

  10. #9
    Paladore's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2010
    Leeftijd
    60
    Posts
    341
    Kudos
    106
    Auto
    Audi A2
    Land
    Land

    Standaard Re: Waterontharder, fabel of realiteit?

    Een waterontharder is in gebieden waar hard water uit de kraan komt, onontbeerlijk voor de detailer.
    En Nieuwegein is zo'n gebied.
    Sinds ik met detailen begonnen ben is dit een van mijn eerste investeringen geweest waar ik geen enkele spijt van heb.
    Heerlijk zacht water uit de kraan, de koffie smaakt beter, mijn haar is voller en allerbelangrijkst, een auto wassen is een feest!
    Alle producten die je kan mengen, bijvoorbeeld IPA of APC werken m.i. beter met onthard water.

    Ik heb het nu wel over een professionele waterontharder. De mijne is geïnstalleerd door de firma Fegon te Alblasserdam.
    Zout er in, regenereert automatisch, superding.
    Kost een paar knaken maar dan heb je ook wat.

    Vergeet alle magneet systemen of electrische velden, kastjes, amazing mike producten die "om" je waterleiding heen geplaatst worden.
    Allemaal prut. Zonde van je geld, kan je beter een staatslot kopen.

    Ik zeg, kom kijken en proeven om jezelf te overtuigen.

    Groet,
    Paul Bliekendaal
    Audi 80 B4 + Infiniti FX35
    Audi A2 1.6FSI S-Line...verkocht

    Audi A6 2.7TDI Quattro S-Line... BeHartoged! ...verkocht

  11. #10
    harlin's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2006
    Posts
    2.290
    Kudos
    150
    Auto
    Audi S4
    Land
    Land

    Standaard Re: Waterontharder, fabel of realiteit?

    Zo'n magneetje werkt niet, woon zelf in een regio met zeer hard water. Nu een dik jaartje een onthardings systeem, zelfde als ze bij Carclean hebben. Had dat veel eerder moeten doen. Zit nu op de hardheid waarde 2 ipv 11, volledig kalkloos is niet handig, zeep schuimt dan niet meer

    Systeem kost wel wat, maar je kunt het bij verhuizing relatief eenvoudig meenemen naar een nieuwe woning.
    Audi S4 Avant B7 4.2L V8

    if I get too many stars there's a danger i might be over-qualified to become a pilot

  12. #11

    Standaard Re: Waterontharder, fabel of realiteit?

    Alleen een filter op het harssysteem werkt goed het zout is dan om de hars te regenereren. Zoals Paladore al zegt, het kost een paar knaken maar dan heb je ook wat. Ik ben er overigens van overtuigd dat dit op de lange termijn wordt terugverdiend. Alles wat water gebruikt leeft langer, van een kraan tot je combiketel. Daarnaast heb je veel minder zeep voor de was/afwas/auto wassen ed nodig.

    Ik weet alleen niet of ontkalkt water nog gezondheids effecten heeft.

  13. #12
    Paladore's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2010
    Leeftijd
    60
    Posts
    341
    Kudos
    106
    Auto
    Audi A2
    Land
    Land

    Standaard Re: Waterontharder, fabel of realiteit?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kwastmichiel Bekijk Berichten
    Alleen een filter op het harssysteem werkt goed het zout is dan om de hars te regenereren. Zoals Paladore al zegt, het kost een paar knaken maar dan heb je ook wat. Ik ben er overigens van overtuigd dat dit op de lange termijn wordt terugverdiend. Alles wat water gebruikt leeft langer, van een kraan tot je combiketel. Daarnaast heb je veel minder zeep voor de was/afwas/auto wassen ed nodig.

    Ik weet alleen niet of ontkalkt water nog gezondheids effecten heeft.
    Helemaal mee eens.
    Praktijk:
    - Als ik met hard water de foamlance gebruik is de schuimlaag beduidend minder.
    - Met kalkarm water glijd mijn microfiber spons nog smoother over de carrosserie.
    - Mijn badkamer staat er net zo bij als mijn auto, in de glans en zonder kalkvlekken.

    Hardheidwaarde heb ik ook in laten stellen op 2.
    Normaal komt hier iets van 13 uit de kraan.
    Audi 80 B4 + Infiniti FX35
    Audi A2 1.6FSI S-Line...verkocht

    Audi A6 2.7TDI Quattro S-Line... BeHartoged! ...verkocht

  14. #13
    harlin's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2006
    Posts
    2.290
    Kudos
    150
    Auto
    Audi S4
    Land
    Land

    Standaard

    De Mrs. Denkt nog steeds dat ik die ontharder voor het huishouden heb gekocht
    Audi S4 Avant B7 4.2L V8

    if I get too many stars there's a danger i might be over-qualified to become a pilot

  15. #14

    Standaard Re: Waterontharder, fabel of realiteit?

    Wat kost zo iets?
    ▀▄▀▄▀▄ Audi Q4 e-tron 40 S Competition
    ▀▄▀▄▀▄ Audi TT Roadster 3.2 DSG MK1

  16. #15
    A4ringen's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2004
    Posts
    1.576
    Kudos
    20
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Waterontharder, fabel of realiteit?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FASt Bekijk Berichten
    Wat kost zo iets?
    Vanaf €1000,- voor de vaste ontharders ex de eventuele montage kosten, je hebt ook nog mobiele ontharders met een kleinere zoutvoorraad die zijn er vanaf €300,-.
    Audi A4 (B6) 1.8T 2XXpk - Hartog Tuned.
    2,75'' Milltek Hi-flow Sport Cat/2,5'' Milltek Sport Exhaust System/Forge FMDVSPLTR/Bosch 450cc/Pipercross/RS4 Airbox/KW Coilover Kit Var. 1/312-255mm Brakes/19'' Sportec Mono 10

  17. #16

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2011
    Leeftijd
    41
    Posts
    93
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Waterontharder, fabel of realiteit?

    Is een OSMOSE apparaat niet iets?
    Bij de betere aquarium handel verkijgbaar.

    zo rond de 170 euro heb ik ze al gezien.

  18. #17
    harlin's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2006
    Posts
    2.290
    Kudos
    150
    Auto
    Audi S4
    Land
    Land

    Standaard Re: Waterontharder, fabel of realiteit?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door a4ringen Bekijk Berichten
    Vanaf €1000,- voor de vaste ontharders ex de eventuele montage kosten, je hebt ook nog mobiele ontharders met een kleinere zoutvoorraad die zijn er vanaf €300,-.
    De unit die ik heb is inclusief montage ca €2400, systeem is dubbel uitgevoerd, tijdens regeneratie van de hars is er volop water. Het is een hoop geld maar bij verhuizing kun je het systeem 'eenvoudig' meenemen. Er is best wel een groot aanbod van units, ik ben op deze uitgekomen omdat hij zonder veel problemen in de meterkast paste (scheelde hak/breek en vreeswerk) Als je het alleen voor het autowassen zou willen heeft cc ook goedkopere systemen die je tussen je waterslang kan bevestigen.

    @GJa6 niet te gebruiken voor een huishouden (doorvoer is te beperkt)
    Laatst gewijzigd door harlin; 09-01-12 om 08:05.
    Audi S4 Avant B7 4.2L V8

    if I get too many stars there's a danger i might be over-qualified to become a pilot

  19. #18
    Paladore's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2010
    Leeftijd
    60
    Posts
    341
    Kudos
    106
    Auto
    Audi A2
    Land
    Land

    Standaard Re: Waterontharder, fabel of realiteit?

    Ik heb iets van € 1500,- betaald voor het complete systeem inclusief montage en een voorraadje zout.
    Mooi compact en keurig ingebouwd.

    Doorvoer is inderdaad belangrijk.
    De waterontharder is direct na de watermeter aangesloten.
    Het is voor mij belangrijk dat het gezin gelijktijdig kan douchen, (vaat) wassen en ik de auto's kan behandelen.
    Audi 80 B4 + Infiniti FX35
    Audi A2 1.6FSI S-Line...verkocht

    Audi A6 2.7TDI Quattro S-Line... BeHartoged! ...verkocht

  20. #19

    Standaard Re: Waterontharder, fabel of realiteit?

    Kijk eens op www.heerlijk-water.nl

    Heb ooit een kraanvitaliser gekocht, verschil is waanzinnig ! die hangt nu aan de kraan in de sta-caravan.
    Thuis zit er nu een leiding vitaliser in de meterkast, incl. montage en metingen ongv. 1500 eu.
    WAANZINNIG, nog nooit was drinken,douchen,wassen en leven zo fijn en dat in en rondom eigen huis.
    Op zoek naar een Audi

  21. #20

    Standaard Re: Waterontharder, fabel of realiteit?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Chris80v6 Bekijk Berichten
    Kijk eens op www.heerlijk-water.nl

    Heb ooit een kraanvitaliser gekocht, verschil is waanzinnig ! die hangt nu aan de kraan in de sta-caravan.
    Thuis zit er nu een leiding vitaliser in de meterkast, incl. montage en metingen ongv. 1500 eu.
    WAANZINNIG, nog nooit was drinken,douchen,wassen en leven zo fijn en dat in en rondom eigen huis.
    Dit heeft volgens mij niets met het ontharden van water van doen. Heeft wat weg van de kalkmagneten als ik het zo eens op de site lees.
    Ik heb het idee dat er niets aan je water word gewijzigd, dit betekent dus dat je je auto nog steeds af moet drogen.

Pagina 1 van 4 1234 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •