Pagina 2 van 9 EersteEerste 123456 ... LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 40 van de 172

Onderwerp: De ideale startset.

  1. #21
    poetsertje's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2005
    Leeftijd
    54
    Posts
    17.161
    Kudos
    1251
    Auto
    Audi A6 Allroad
    Land
    Land

    Standaard Re: De ideale startset.

    Ik hoop het wel, maar wij zijn er ook en Dennis, Erwin en ik hebben ervaring met bijna alle middelen.

    Dus dat komt wel goed.
    Was alleen even benieuwd of zij nog aanvulling hadden op dit lijstje vanuit hun ervaring
    (die is natuurlijk 100x groter)

    Maar ik sta 100% achter de keuze.
    Mijn auto is net als zijn baas:
    Niet te dik, maar zwaar gebouwd

  2. #22
    JMB's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2009
    Leeftijd
    53
    Posts
    598
    Kudos
    21
    Auto
    Audi A4 Allroad

    Standaard

    Heb t even gevraagd..
    Ik citeer "het is een prima set" dus...
    You reap what you sow... always

  3. #23

    Standaard Re: De ideale startset.

    Leuk om weer 'ns zo'n startset te benoemen, maar het blijft mij opvallen dat de poetswereld net zo vergankelijk is als de computerwereld; wat je vandaag koopt, is morgen oud. Ik heb een vergelijkbare set poetsspulletjes, maar niet 1 ding uit deze hele lijst, puur omdat elke X periode de trends weer veranderen. Volgens mij maakt de echte fanaat ook nooit z'n poetspullen echt op als alle trends gevolgd blijven.

    Anyway, mijn lijstje ziet er dan zo uit.


    Voor het exterieur
    Poorboys Slick 'n Sud shampoo i.c.m. spons "the Bone" en Poorboys Droogdoek (oranje)
    Meguairs clay bar i.c.m. poorboys spray 'n wipe en standaard Carclean MF-doek
    Meguairs deep crystal paint cleaner i.c.m. standaard carclean applicator pad en action MF-doek
    Poorboys Black Hole i.c.m. standaard carclean applicator pad en standaard carclean MF-doek
    Meguairs M16 wax-pasta i.c.m. meguairs applicator pad en meguairs MF-doek
    Meguairs Trim detailer i.cm. standaard carclean applicator pad voor de plastic-delen

    Voor de velgen en banden
    Poorboys APC i.c.m Poorboys spray bottle
    Poorboys Slick 'n Sud shampoo i.c.m. meguairs washmitt en action MF-droogdoek
    Meguairs Tech Wax i.c.m. standaard carclean applicator pad en action MF-doek
    Valma bandenzwart i.c.m. action applicator pad

    Voor het interieur & ramen
    Poorboys APC i.c.m action MF-doek (bekledingsstof, kleine lederen delen en kunstof delen)
    Poorboys spray 'n wipe i.c.m action MF-doek (ramen binnenzijde)
    Pro Vision Rain Clear Rain Repellant Gel i.c.m. action applicator doek en action MF-doek (ramen buitenzijde, buitenspiegels en koplampen)

    En schoon is mijn bolide weer
    Present: Just a Lego Audi ... (and a Kia Ceed SW DynamicLine)
    Past: A2 TDI ​- 80 2.0E - 80 Competition Quattro - A2 S-line - S6 2.2T Quattro - A3 SB Ambiente Pro-Line - A4 Avant 1.8T 180pk Pro-Line - A6 Avant 2.8 V6 Quattro TipTronic

  4. #24
    forum_user109
    Guest

    Standaard Re: De ideale startset.

    Klopt gedeeltelijk wat je zegt. Wat vaak vergeten wordt is dat de detailingwereld enorm in ontwikkeling is.
    Er worden constant nieuwe producten uitgebracht.

    Voorbeeldje: eigenlijk tot een aantal maanden geleden adviseerden we altijd de Deluxe Mega Towels van Poorboy's World.
    Op dat moment waren dat (voor ons) de ideale doeken.
    Toen kwamen de Monello doeken binnen. Deze zijn niet iets groter, zachter én goedkoper.

    Sindsdien raden we dus alleen maar die aan, dat wil niet zeggen dat de Deluxe Mega's niet goed meer zijn maar er is een beter product gekomen die ook nog eens goedkoper is. En zo gaat dat vaak door, niemand verplicht je om mee te doen met hypes en trends.
    Gewoon gebruiken wat je zelf lekker vind werken maar probeer af en toe wel wat nieuws, wie weet is er wat beters te krijgen.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bob-A2 Bekijk Berichten
    Meguairs deep crystal paint cleaner i.c.m. standaard carclean applicator pad en action MF-doek
    Hier zijn echt betere producten voor te krijgen die makkelijker werken zoals Mother's Paint Cleaner step 1 of Poorboy's Professional Polish.
    De Deep Crystal cleaner vind ik persoonlijk weer een van de mindere Meguiar's producten.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bob-A2 Bekijk Berichten
    Meguairs M16 wax-pasta i.c.m. meguairs applicator pad en meguairs MF-doek
    Meguairs Trim detailer i.cm. standaard carclean applicator pad voor de plastic-delen
    Deze producten zijn end-of-life door Meguiar's. Leuk om ze aan te raden alleen zijn niet of nauwelijks meer te koop.
    De Trim Detailers is vervangen door de Ultimate Protectant.


    Dennis
    Laatst gewijzigd door forum_user109; 16-03-12 om 11:24.

  5. #25

    Standaard Re: De ideale startset.

    Je hebt me vorige keer een keurige demo gegeven van de betere versies van Paintcleaner, absoluut overtuigd! Als die op is, scoor ik die zeker!
    Doeken is een goeie ontwikkeling, dat wordt bij mij allemaal wat minder, dus dan weet ik wat dan nodig heb.
    Sowieso volg ik de ontwikkelingen altijd wel redelijk, en wordt ik op de poetsmeetings altijd keurig bijgepraat natuurlijk. Ben alleen niet zo'n die-hard poetser, dus het duurt altijd even voordat 't bij mij op is.

    Ow, ik wist niet dat M16 ook al EOL was. Raadde het ook niet echt aan hoor, was meer even mijn lijstje ventileren.
    Vind het wel lekker werken trouwens, zal er dan maar een beetje zuinig op zijn dan
    Present: Just a Lego Audi ... (and a Kia Ceed SW DynamicLine)
    Past: A2 TDI ​- 80 2.0E - 80 Competition Quattro - A2 S-line - S6 2.2T Quattro - A3 SB Ambiente Pro-Line - A4 Avant 1.8T 180pk Pro-Line - A6 Avant 2.8 V6 Quattro TipTronic


  6. #26
    forum_user109
    Guest

    Standaard Re: De ideale startset.

    Het is nog niet offcieel End Of Life maar ik zie het niet meer gebeuren dat die nog geleverd zou worden al weet je dat bij Meguiar's helaas nooit zeker.

  7. #27

    Standaard Re: De ideale startset.

    ik gebruik alleen Cartec.

  8. Ad
  9. #28
    poetsertje's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2005
    Leeftijd
    54
    Posts
    17.161
    Kudos
    1251
    Auto
    Audi A6 Allroad
    Land
    Land

    Standaard Re: De ideale startset.

    Merci voor deze nuttige eerste post.

    Maar we leven bij het motto:
    Find something you like and use it often.
    Dus prima.
    Mijn auto is net als zijn baas:
    Niet te dik, maar zwaar gebouwd

  10. #29
    Dedde's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2011
    Leeftijd
    45
    Posts
    1.450
    Kudos
    113
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard

    Mooie reclame

  11. #30
    MauriceS's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2012
    Posts
    80
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: De ideale startset.

    Nadat ik me helemaal gek heb gelezen en gezocht op het forum, ben ik net maar bij CC geweest om een beginset te kopen voor het exterieur wassen en interieur schoon te maken. De auto is nog helemaal nieuw, dus de waxes en dergelijke die volgen nog in een later stadium. Hebben jullie nog suggesties wat ik eventueel nu mis en handig is? Ik heb het volgende gekocht:

    -Monello waspakket (Shampoo, Sponge, droogdoek, 2 emmers, 2 scratchshields)
    -Monello piccolo nero trio (doeken voor wheel sealant afname)
    -Monello Wheel woolie large (velgenborstel
    -Poorboys Wheel Sealant
    -Poorboys Spray and Wipe (spuitflacon)
    -Mothers Wax Lambswool wash mitt
    -Dodo Juise Mister Pink interior deatailing mitt (voor de spray and wipe)
    -Lake Country dressing applicator pad (voor de banden)

    Verder had ik al
    -Meguiars Ultimate Protectant
    -Mequiars hot shine tire
    -Mothers back to black tire shine
    Als de bandenzwart op zijn zijn neem ik denk ik de meguiars gel

  12. #31
    Bennoh's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2010
    Leeftijd
    50
    Posts
    1.440
    Kudos
    100
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: De ideale startset.

    - Misschien een microfiber restorer.
    Ik maak mijn doeken/washmitt eerst schoon met warm water en een paar druppies dreft. Afhankelijk van de vervuiling doe ik ze hierna in een emmer met water en microfiber restorer.
    - Ontvetter (Ik heb poorboys APC hiervoor) of is dit bij jou de Ultimate Protectant ??
    - Spray & Wipe koop ik alleen maar in de gallon verpakking. Het wordt bij ons in huis overal voor gebruikt.
    - Demi water om je spray & wipe mee te verdunnen (o.a. te gebruiken als clay-lube later)
    - Opbergbakken (Ik heb er 1 voor de doeken, 1 voor de shampoo, klei en wax enz.., 1 voor de dap spullen incl. verlengsnoer & lamp en 1 kleine bak met alles voor de wielen)
    Audi A4 2.0TFSI | S-line exterieur | S4 grille | lipspoiler | Cupra lip | RS4 rollbar achter | B5 schotels | 19" x 8,5J | RS4 elementen | LED's | RNS-E met SDS en RVC

  13. #32
    MauriceS's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2012
    Posts
    80
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: De ideale startset.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bennoh Bekijk Berichten
    - Misschien een microfiber restorer.
    Ik maak mijn doeken/washmitt eerst schoon met warm water en een paar druppies dreft. Afhankelijk van de vervuiling doe ik ze hierna in een emmer met water en microfiber restorer.
    - Ontvetter (Ik heb poorboys APC hiervoor) of is dit bij jou de Ultimate Protectant ??
    - Spray & Wipe koop ik alleen maar in de gallon verpakking. Het wordt bij ons in huis overal voor gebruikt.
    - Demi water om je spray & wipe mee te verdunnen (o.a. te gebruiken als clay-lube later)
    - Opbergbakken (Ik heb er 1 voor de doeken, 1 voor de shampoo, klei en wax enz.., 1 voor de dap spullen incl. verlengsnoer & lamp en 1 kleine bak met alles voor de wielen)
    De verschillende opbergbakken gebruik ik ook, ik deed alleen voorheen de doeken bij het middel, zodat ik ze niet door elkaar zou gebruiken. Het demi water, doe je dat alleen bij de spray and wipe voor als je dit als clay-lube gebruikt, of verdun je dit altijd? De aparte ontvetter (APC) heb ik nog niet gekocht, was nu voorlopig nog niet nodig vertelde CC. De microfiber restorer zal ik inderdaad binnenkort nog even halen.

    Thx alvast voor deze info.

  14. #33
    Bennoh's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2010
    Leeftijd
    50
    Posts
    1.440
    Kudos
    100
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: De ideale startset.

    Heb verschillende kleuren doeken. Als je wilt kun je stickers op je flessen plakken met daarop de kleur van de doek maar ik weet het inmiddels wel uit mijn hoofd.

    Voor binnen in huis heb ik een flesje 50/50 en eentje 100% Spray & Wipe voor de vrouw gemaakt.

    Heb bij de plaatselijke kapper een paar van die hele kleine sprayflesjes (100ml) geregeld zodat ik niet altijd met grote flessen hoef te lopen. Die wel goed labellen dan !! Je wilt niet 100% APC spuiten op iets waar je verdunde Spray&wipe op wilde hebben. Claylube heb ik gewoon een grote platte fles voor. Die blijft goed staan op de ruitenwisser of randje van de achterklep.
    Ik gebruik ook demi-water bij het verdunnen van de APC. Voordeel is dat we het bij mijn werk zelf aanmaken. Water kan ook maar ik gebruik het liever niet.
    (verdunde) APC heb ik tot nu toe gebruikt voor het schoonmaken van interieur, banden, kunststoftrim, motorruimte e.d. Mijn auto's zijn echter al een paar jaartjes oud dus dan moet je dat meer gaan toepassen. Op een nieuwe auto zal dit nog niet gauw voorkomen.

    Een soortgelijk produkt als de "ultimate protectant" moet ik ook nog gaan aanschaffen voor het interieurkunststof. Maar ik wil alleen absoluut geen glimmend dashboard hebben want daar heb ik een bloedhekel aan.

    Voorlopig heb je al een flinke starterkit in de pocket. Bij mijn (eerste) aanschaf ben ik ook uitstekend geholpen door CC. Op advies van hun eerst maar begonnen met de auto te wassen en geen plekjes over te slaan.

    Als je droogdoek smerig is doe je iets nog niet goed met de washmitt.

    Ik heb de droogdoek veel moeten wassen in het begin

    Edit: Als je wat meer bedreven raakt zul je de microfiber restorer misschien maar eens in de 4 a 5 keer autowassen nodig hebben.
    Laatst gewijzigd door Bennoh; 18-05-12 om 13:15.
    Audi A4 2.0TFSI | S-line exterieur | S4 grille | lipspoiler | Cupra lip | RS4 rollbar achter | B5 schotels | 19" x 8,5J | RS4 elementen | LED's | RNS-E met SDS en RVC

  15. #34
    poetsertje's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2005
    Leeftijd
    54
    Posts
    17.161
    Kudos
    1251
    Auto
    Audi A6 Allroad
    Land
    Land

    Standaard Re: De ideale startset.

    Ehh heren

    Dit gaat over de ideale startset.
    Boodschappenlijstjes graag op het algemene poetsgedeelte bespreken als het mag.

    Laatst gewijzigd door poetsertje; 18-05-12 om 14:05.
    Mijn auto is net als zijn baas:
    Niet te dik, maar zwaar gebouwd

  16. #35
    A-tje's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2009
    Leeftijd
    55
    Posts
    512
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Patrickvw Bekijk Berichten
    ik gebruik alleen ......
    Deze grappenmaker spamt op dit moment meerdere fora vol.... lutser
    Audi A3 8Y Limousine S-Line, S-Tronic

  17. #36

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2012
    Leeftijd
    42
    Posts
    253
    Kudos
    21
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: De ideale startset.

    Naar aanleiding van de vele poetstopics en dit mooie optimale startersetje ook maar eens een begin gemaakt voor 120 euro een aankoopje gedaan, en waarschijnlijk ook een nieuwe prijzige hobby erbij. Maar ach, wie weet kan ik voor leuke prijsjes de auto's van familie en vrienden boenen. Zo verdien ik de spulletjes misschien een beetje terug.

    Het enige dat er nog moet komen zijn denk ik DAP en/of rotary. Dit aangezien ik een wat oudere auto heb waarvan de lak toch echt eens glad getrokken mag worden. Maar dat is voor latere zorg (budget!). Zou je nog een lijstje motorisch werken eraan kunnen toevoegen, of is dat weer heel specifiek voor de lak die je gaat behandelen?

  18. #37
    arniearnaud's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2008
    Leeftijd
    42
    Posts
    143
    Kudos
    6
    Auto
    Audi A3 SB

    Standaard Re: De ideale startset.

    Vandaag m'n koplampen opgeknapt met 3M Headlight Lens Restoration system.
    Verwering en steenslag wordt grotendeels weggepolijst.
    Verder maak ik de gehele auto buitenzijde schoon met HG ruitenreiniger. Glanzend en streeploos met uiteraard de juiste sponsen, zemen en raamtrekkers.
    Interieur met tapijtreiniger of multiclean, van dat opschuimende spul.

  19. #38

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2012
    Leeftijd
    37
    Posts
    34
    Kudos
    0
    Auto
    Audi TT

    Standaard Re: De ideale startset.

    Ik heb heel veel swirls in mijn voorruit, weet niet hoe de vorige eigenaar dit geflikt heeft. Zijn die ook weg te krijgen op een of andere manier of wordt dat een nieuwe ruit? Echt wel irritant als de zon erop schijnt, dan zie je die kringen heel hard, raam staat echt vol.

  20. #39
    peewie's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2006
    Posts
    627
    Kudos
    41
    Auto
    Audi A3 SB

    Standaard Re: De ideale startset.

    Vandaag eens ff het carclean.nl forum afgezocht en uit gekomen op de onderstaande lijst:
    @poetsertje Wat zeggen jullie? bestellen met die hap!? is een hoop geld maar ja dan kan ik wel aan de slag! en god wat heb ik daar zin in!!


    Aantal Art Nr. Omschrijving Prijs Totaal
    100095 Meguiars - Gold Class Even Coat Applicator Pads - 2 Pack € 8,99 € 8,99
    100713 Poorboys World - Super Slick & Suds Concentrated Wash - 946ml € 17,99 € 17,99
    100728 Poorboys World - EXP Pure Sealant - 473ml € 18,99 € 18,99
    100901 Poorboys World - White Diamond - 473ml € 17,99 € 17,99
    100951 3M - 3434 afplaktape - 25mm breed € 4,49 € 4,49
    101164 Monello - Easy Detailing Finishing Hand Pad - Black € 3,99 € 7,98
    101176 Monello - Easy Detailing Polishing Hand Pad - White € 3,99 € 3,99
    101575 Monello - Raffini Mezzo Polish - 500ml - Cut 3.5/5 Gloss 3/5 € 18,99 € 18,99
    102096 Monello - Microfiber bundel - Unico € 49,99 € 49,99
    102118 Monello - Dolce Verde Klei Set € 26,49 € 26,49
    102137 Auto Finesse - Crystal Glass Cleaner - 250ml € 9,48 € 9,48
    102314 Monello - Easy Detailing Hand Orange Light Cutting Pad € 4,49 € 4,49
    13 producten. Subtotaal: € 189,86
    Laatst gewijzigd door peewie; 13-03-13 om 11:09.
    Audi A3 SB 1.8 TFSI S-tronic 2009
    Audi A3 1.8 TDI 1998 #exit
    Audi A4 B5 1.8 20v 1996 #exit

  21. #40
    ShuttersPeet's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2012
    Leeftijd
    53
    Posts
    3.784
    Kudos
    1350
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: De ideale startset.

    @peewie;

    Misschien dat je al wat doeken hebt maar die kan je nooit teveel hebben. Ik zou er wat meer mee bestellen.

    Ik vindt dit zelf fijne doekjes;
    101721 Fantastic Fur - 3 pack
    102088 Peluche Verde Trio
    "Shoot for the moon, even if you miss, you''ll land amongst the stars!
    #2-A4 Avant 2.0TFSI S-Tronic Sport Proline-S - Virtual Cockpit - MMI+ - Afgeplat MF Sportstuur - Verwarmbare stoelen - Zonwering - Getint glas - Audi Connect - Lichtpakket - Alcantara bekleding - SCM/ TNO alarm - 19" PQ5 Velgen.

Pagina 2 van 9 EersteEerste 123456 ... LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •