Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Resultaten 21 tot 33 van de 33

Onderwerp: bescherming alu velgen

  1. #21
    Reggy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2010
    Leeftijd
    47
    Posts
    15.475
    Kudos
    354
    Auto
    Audi S3
    Land
    Land

    Standaard Re: bescherming alu velgen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door flashboarder Bekijk Berichten
    Bedankt mannen! De keuze is gemaakt, de velgen worden hesteld en de rand wordt gepolijst en blijft kaal.
    Ik hoop dat ik geen spijt van krijg...
    Helemaal kaal, zonder iets van bescherming ?
    S3 8V Limousine IbisWhite I Audi cabrio 2.6 V6 ming BLUEI Audi A3 8V Limousine S-Line 1.0 daytona GRAYI Audi A6 C6/4F L 3.0 TFSI V6 213kw 290 pk quattro BLACK I Audi S4 B6 Avant 4.2 V8 253kw 344pk quattro BLACK I Audi S4 B5 Avant 2.7 V6 195kw 320pk quattro BLACK ABT tuned I Audi A4 B6 Avant 1.9TDI 96kw H5 BLACK Hartog tuned

  2. #22
    flashboarder's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2006
    Leeftijd
    53
    Posts
    950
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: bescherming alu velgen

    van wat ik begrijp is dat blanke lak niet hecht op gepolijste aluminium.
    Dat is dus of kaal gepolijst en dan goed (en regelmatig) in de coating of wax zetten of anders gewoon laten lakken maar dan niet op gepolijste aluminium...

  3. #23
    flashboarder's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2006
    Leeftijd
    53
    Posts
    950
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: bescherming alu velgen

    Wheelcare:

    Polijsten van Velgrand.
    Als U velgen heeft met een gepolijste velgrand waar het "weer" inzit kunt U deze weer laten polijsten. Dan zijn er echter twee opties, polijsten en er blanke lak op spuiten zodat het aluminium beschermd is. Of de gepolijste rand blank laten en deze bij houden door te poetsen met aluminium poets, zoals Belgom of een ander niet bijtend polijstmiddel.

    Waar U ook voor kiest het heeft beide zijn voor en nadelen. De hechting van blanke lak op gepolijst aluminium is niet optimaal, bij de kleinste beschadiging komen er weer vlekjes onder de lak. De rand blank laten betekent van tijd tot tijd poetsen, maar dan blijft deze wel mooi.
    Als U de velgrand blank laat, dan kunt U deze beschermen door na het poetsen er blanke bijenwas (meubelwas) op te doen.

    Geen velgenreinger gebruiken, maar een autoshampoo.

    In de winter er onderuit, want pekel en aluminium is oorlog.

  4. #24
    Reggy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2010
    Leeftijd
    47
    Posts
    15.475
    Kudos
    354
    Auto
    Audi S3
    Land
    Land

    Standaard Re: bescherming alu velgen

    Begrijpenlijk verhaal, maar een glascoating is wel de oplossing in dit geval, gaat er bij mij ook op.
    S3 8V Limousine IbisWhite I Audi cabrio 2.6 V6 ming BLUEI Audi A3 8V Limousine S-Line 1.0 daytona GRAYI Audi A6 C6/4F L 3.0 TFSI V6 213kw 290 pk quattro BLACK I Audi S4 B6 Avant 4.2 V8 253kw 344pk quattro BLACK I Audi S4 B5 Avant 2.7 V6 195kw 320pk quattro BLACK ABT tuned I Audi A4 B6 Avant 1.9TDI 96kw H5 BLACK Hartog tuned

  5. #25
    flashboarder's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2006
    Leeftijd
    53
    Posts
    950
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: bescherming alu velgen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Reggy Bekijk Berichten
    Begrijpenlijk verhaal, maar een glascoating is wel de oplossing in dit geval, gaat er bij mij ook op.
    Natuurlijk komt glascoating ook op... Toen ik "kaal" schreef, bedoelde ik geen lak.


  6. #26
    Reggy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2010
    Leeftijd
    47
    Posts
    15.475
    Kudos
    354
    Auto
    Audi S3
    Land
    Land

    Standaard Re: bescherming alu velgen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door flashboarder Bekijk Berichten
    Natuurlijk komt glascoating ook op... Toen ik "kaal" schreef, bedoelde ik geen lak.
    Pfuuh, ik schrok al
    S3 8V Limousine IbisWhite I Audi cabrio 2.6 V6 ming BLUEI Audi A3 8V Limousine S-Line 1.0 daytona GRAYI Audi A6 C6/4F L 3.0 TFSI V6 213kw 290 pk quattro BLACK I Audi S4 B6 Avant 4.2 V8 253kw 344pk quattro BLACK I Audi S4 B5 Avant 2.7 V6 195kw 320pk quattro BLACK ABT tuned I Audi A4 B6 Avant 1.9TDI 96kw H5 BLACK Hartog tuned

  7. #27
    metalpat's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2009
    Leeftijd
    53
    Posts
    803
    Kudos
    10
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: bescherming alu velgen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door flashboarder Bekijk Berichten
    Wheelcare:

    Polijsten van Velgrand.
    Als U velgen heeft met een gepolijste velgrand waar het "weer" inzit kunt U deze weer laten polijsten. Dan zijn er echter twee opties, polijsten en er blanke lak op spuiten zodat het aluminium beschermd is. Of de gepolijste rand blank laten en deze bij houden door te poetsen met aluminium poets, zoals Belgom of een ander niet bijtend polijstmiddel.

    Waar U ook voor kiest het heeft beide zijn voor en nadelen. De hechting van blanke lak op gepolijst aluminium is niet optimaal, bij de kleinste beschadiging komen er weer vlekjes onder de lak. De rand blank laten betekent van tijd tot tijd poetsen, maar dan blijft deze wel mooi.
    Als U de velgrand blank laat, dan kunt U deze beschermen door na het poetsen er blanke bijenwas (meubelwas) op te doen.

    Geen velgenreinger gebruiken, maar een autoshampoo.

    In de winter er onderuit, want pekel en aluminium is oorlog.
    reden van mindere hechting van de blanke lak is dat je een minimum aan oneffenheid dient te hebben zodat de lak kan hechten op het materiaal. Bij glad gepolijst aluminium is dit afwezig.
    Wat je wel kan overwegen is een blanke poedercoating laten aan te brengen. deze wordt elektrostatisch aangebracht en nadien uitgebakken. laagdikte bij poedercoating is wel gevoelig dikker dan bij lak.
    Audi A6 - 4F Avant

  8. Ad
  9. #28
    1HXV110's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2014
    Posts
    214
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: bescherming alu velgen

    Hallo,
    Hoe kan ik onderstaande velgen het makkelijkste beschermen?
    Vraag bewust het makkelijkste, omdat ik geen poetser.


    Ze zijn mat antraciet, gepolijst met coating....???
    Ik heb ook een foto bijgevoegd.
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen
    Audi A6 4G 3.0 TDI Daytona grey met weinig opties.... die ontbreken.
    VW Passat CC 2.0TSI Exclusive Deepblack Perl met veeeeeul opties.

  10. #29
    RickH's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2014
    Posts
    602
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: bescherming alu velgen

    Toch even inhaken op dit ietwat vergeten topic. Ik heb hier een nieuw setje velgen liggen (helaas niet voor mijn eigen auto:P) die lijken op bovenstaand model: gepolijste delen icm antraciete gekleurde delen. Wat is wijsheid? Glascoating? Merk/type/hoeveelheid? Iemand die me hier meer over kan vertellen, @Jurgh wellicht? Een hoop vragen in ieder geval, sorry hoor.
    A4 B6 - 1.8T Sedan (2003) ​Ming Blauw--> https://tinyurl.com/tlp4vcs
    A4 B8 - 2.0TDI Avant (2014) Briljant Zwart --> https://tinyurl.com/szfqvt3

  11. #30
    Jurgh's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2008
    Leeftijd
    48
    Posts
    5.956
    Kudos
    620
    Auto
    Audi S6
    Land
    Land

    Standaard Re: bescherming alu velgen

    Glascoating werkt prima op velgen met een blanke lak, dat geeft echt een duurzame werking tegen vuil, pekel etc, bovendien nog een flinke glans ook. Aluminium velgen is weer een ander verhaal, dat is op een bepaalde manier verdicht waardoor blanke lak niet pakt. Hier gaat het weer snel inzitten en dan moet je ouderwets polijsten met de hand of machine.

    Van Max Protect heb ik een variant (V3) deze is speciaal ontwikkelt voor blanke metalen, (velgen, uitlaattips) dit heb ik vorig jaar op een set imi BBS velgen gezet en dat werkt meesterlijk goed. Velgen worden alleen vuil van opspattende regen en laten zich door een sopje eenvoudig reinigen. Afgelopen week heb ik nog een set originele BBS velgen behandeld met V3. Twee laagjes met 12 uur droogtijd ertussen. V3 kun je bij me in de webshop kopen, V1 en V2 ook, die zijn prima om normale velgen mee te coaten. (wat altijd erg belangrijk is bij coaten is het zeer zorgvuldig ontvetten van de ondergrond) @rick123

    DSC04435.jpg
    Audi S6 2012 4.0 TFSI CoD ABT tuned -540p / 650Nm-
    Audi A1 2014 1.4 TFSI CoD Sport Edition Daytona Grey
    Jurgh Car Detailing / Glascoating / High-end Detailing www.detailing.nl -

  12. #31
    RickH's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2014
    Posts
    602
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: bescherming alu velgen

    @Jurgh Thanks voor de snelle reply! De V3 is geschikt voor blanke metalen lees ik in je reactie, hoe gaat dit zich verhouden op de delen van de velg die niet blank metaal zijn? Overigens ergens een intro tot werken met glascoating te vinden? Onder het mom van: je moet ergens beginngen:P. Bij voorbaat dank.
    A4 B6 - 1.8T Sedan (2003) ​Ming Blauw--> https://tinyurl.com/tlp4vcs
    A4 B8 - 2.0TDI Avant (2014) Briljant Zwart --> https://tinyurl.com/szfqvt3

  13. #32
    Jurgh's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2008
    Leeftijd
    48
    Posts
    5.956
    Kudos
    620
    Auto
    Audi S6
    Land
    Land

    Standaard Re: bescherming alu velgen

    Op de diverse fora zijn daar wel topics over te vinden, glascoating is niet echt beginnersspul. Maar met netjes en doordacht werken kom je een heel eind. Velgen coaten is op zich niet heel spannend, daar kun je niet zo snel fouten mee maken itt het coaten van lak. Kort gezegd; reinigen - ontvetten- nog een keer ontvetten- coaten- na 1 a 2 minuten uitbuffen- (12 - 24 uur niet nat laten worden) - afwerken met een quickdetailer en genieten van je glimmende en beschermde velgen
    Audi S6 2012 4.0 TFSI CoD ABT tuned -540p / 650Nm-
    Audi A1 2014 1.4 TFSI CoD Sport Edition Daytona Grey
    Jurgh Car Detailing / Glascoating / High-end Detailing www.detailing.nl -

  14. #33
    svkaster's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2010
    Leeftijd
    51
    Posts
    525
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 Cabrio
    Land
    Land

    Standaard Re: bescherming alu velgen

    @Jurgh,
    Ik ben ook om tav glascoating. Mijn wintervelgen had ik al gecoad weggezet maar mijn zomer velgen had ik nog met wax gedaan. Heb onlangs 1 andere velg voor gemonteerd doordat de andere beschadigd was en die heb ik met Gyeon glass coating behandeld. Nu 3 maanden verder merk ik dat links voor (glass coating) makkelijker schoon te houden is dan die met wax. Volgens mij moet ik de velgen met wax weer opnieuw behandelen. Als de R weer in de maand zit gaik mijn zomer velgen in zijn geheel met Geyon behandelen

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •