Pagina 1 van 42 1234511 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 827

Onderwerp: wedergeboorte type81 80 1.6 CC.

  1. #1

    Standaard wedergeboorte type81 80 1.6 CC.

    Ondanks mijn linkerhanden, gebrek aan ervaring en kennis...Heb ik een jaar of wat geleden besloten om mijn ouwe bakkie een nieuw leven te gaan schenken. Dit mede omdat dit fossiel (zeker 85'facelift) langzaam gaat uitsterven. Liefhebbers voor de 90 versie zijn er genoeg! Maar hoe simpel een basic 80 nu ook lijkt, hoe bijzonder hij later zal zijn.

    Helemaal standaard blijft ie niet, omdat het altijd mooier en luxer kan zal ie in voetsporen treden van mijn type89 80, niet overdreven maar herkenbaar door mijn persoonlijke smaak en toevoegingen.
    Uiteraard opgebouwd uit zoveel mogelijk audi-delen.

    Vorig jaar is aangeschaft uit een ter ziele gegane crosser, het komplete
    zo goed als nieuwe niet verkleurde interieur en het groene getinte glas (niet standaard...daar gaan we al! :o )
    Alle deurstrips zijn voor 90% bagger van zowat alle 80/90's van die jaren, dus de keuze is gevallen op 1983 chromen deurlijstjes.
    De standaard raamlijst links en recht worden ook blinkie' blinkie's van een 90.
    Zo ga ik een van mijn 3 sets bumpers voorzien van de 90 alu-lijsten
    (let op: komen niet op carrosserie maar afdekking op bumpers, want ik wil geen gaten meer in de carrosserie).
    Voorbumper gaat waarschijnlijk mistlampen krijgen? Maar dat weet ik nog niet zeker! Interieur krijgt een middentunnel uit een coupe met de 3 extra meters en een armsteun.

    Tot zover de plannen....Nu de planning! ......die is er niet!
    Allles op z'n tijd.
    Afgelopen zaterdag weer een grote stap genomen. Qua plaatwerk heb ik vooral van achteren een hoop stukken nodig vanwege schade en veeeeel roest!

    Ik had een tijdje geleden een goede kont-donor gevonden bij een sloperij die nog lekker veel oud spul heeft! Klusje voor de slijptol....! Wraaaaaaaaaaauwwwwwhhh...En binnen een uurtje lag er een losse kont te wachten op een nieuw ritje naar de onderdelenplaats van een vriend van me!

    (ik hoop dit topic ooit succesvol af te maken middels mooie foto's van het eindresultaat, sow please motiveer me maar een beetje, want ik weet waarschijnlijk niet waar ik aan begonnen ben) :wink:

    Grt Frank
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen

  2. #2
    rum's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2004
    Leeftijd
    45
    Posts
    5.658
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard

    :shock: Wauw Frank! Dat zijn plannen! Wat gaaf! Ik hoop echt voor jou en voor de 80 dat dit project niet vroegtijdig doodbloed!
    Audi A4 Avant B6 2.5 TDI Pro Line 163+pk BCZ // JDE Tuning by JB

  3. #3
    Lutser Sander's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    43
    Posts
    16.279
    Kudos
    302
    Auto
    Audi SQ5
    Land
    Land

    Standaard

    Is de carosserie van een 90 hetzelfde als die van een 80? Ik dacht altijd dat die net iets dikker was ...

  4. #4
    QuattroNL's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    54
    Posts
    6.426
    Kudos
    8
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard

    Zo dan, je hebt er een flinke kont vanaf gehaald
    En ja, er vanaf halen is altijd (veel) makkelijker dan er weer netjes opzetten :wink:

    Keep up the good work!

  5. #5

    Standaard

    Uit intresse; hoe maak je zo'n groot donorstuk dat niet op de verbindingen is losgehaald op maat voor je project?
    A4 B5 2.6 V6, FL2 TD4 , P5B 3.5 V8


  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sander
    Is de carosserie van een 90 hetzelfde als die van een 80? Ik dacht altijd dat die net iets dikker was ...
    Dat is optisch door de dikke bumpers! Als die eraf zijn blijft er niks over!

    Klein verschil is dat er boutjes opgelast zitten voor de bumperstrips en gaatjes voor de bumper wielkast afdekking...Die gaan eraf en gaatjes gaan dicht uiteraard.
    Maatvoering is verder gelijk aan de facelift 80 (gelukkig) :roll:

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bart L
    Uit intresse; hoe maak je zo'n groot donorstuk dat niet op de verbindingen is losgehaald op maat voor je project?
    Geen idee, Dat mag de lasser/plaatwerker uitzoeken. Maar dat is idd lastig.
    want je wil geen vervormingen in het plaatwerk. Ik heb het ruim gepakt. De rest is voor Tita-Tovenaar...wordt niet easy i.i.g.
    Probleem is dat ik geen nieuw plaatwerk aan kon komen, dit was een optie!
    Audi 80 1.8 S (1988) Audi 80 1.6 CC (1985) Audi Coupé 2.3 E (1989) Audi 80 1.8 S (1986) Audi 80 1.6 SC (1984) Jensen Healey 2.0 (1975) Audi 80 1.6 CL (1983)
    Triumph Spitfire 4 MKII (1966) Audi 80 1.6 SC (1984) http://franxmits.jouwweb.nl/

  7. #7

    Standaard

    Mooi project!
    Foto's van de 80 basis?
    Mijn 80 1.6 met echt nog zeer goede mechaniek gaat deze week nog wss in de pres (voor reclyclagepremie). Moest je nog iets specifiek nodig hebben, PB.

    Doppelscheinwerfers zouden hem goed staan ook.

  8. Ad
  9. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bart L
    Uit intresse; hoe maak je zo'n groot donorstuk dat niet op de verbindingen is losgehaald op maat voor je project?
    Die vraag heb ik op de lascursus plaatwerk ook gesteld .

    Antwoord : "met moeite "

    Pat
    Waar het reglement heerst , wordt de gedachte overbodig .

  10. #9
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.809
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Mooi project Franx, petje af...
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  11. #10

    Standaard

    De basis 80 staat in mijn album, Sioentje! Toen was ie op z'n mooist en had ie nog geen ruzie met een paaltje gehad! :wink:
    Vreselijk jammer dat je 80 geshred wordt...Zou een goede donor zijn. Heb er nog wel aan gedacht...Geen idee wat ik nog nodig heb

    Dubbele koplampen zou mooi zijn maar past niezo helaas!
    Audi 80 1.8 S (1988) Audi 80 1.6 CC (1985) Audi Coupé 2.3 E (1989) Audi 80 1.8 S (1986) Audi 80 1.6 SC (1984) Jensen Healey 2.0 (1975) Audi 80 1.6 CL (1983)
    Triumph Spitfire 4 MKII (1966) Audi 80 1.6 SC (1984) http://franxmits.jouwweb.nl/

  12. #11
    QuattroNL's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    54
    Posts
    6.426
    Kudos
    8
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Franx
    Dubbele koplampen zou mooi zijn maar past niezo helaas!
    Alles is passend te maken! 8)

  13. #12

    Standaard

    Succes, en hou ons op de hoogte!
    Appie :cool:

    Een schizofreen is nooit alleen...

  14. #13
    Wanderer's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Posts
    2.333
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard

    Leuk dat je nu aan de renovatie van je typ81 gaat beginnen. Zal in deze uitvoering zeker een zéér aparte verschijning gaan worden 8)
    Audi 100 quattro 11/85
    Audi A3 Ambition Proline Plus 05/14

  15. #14

    Standaard

    Ahn foto's in album, zal dat ook eens moeten doen...

    Vind het zo al een nette type 81! Hopelijk kom je niet teveel roestplaatsen tegen e.
    Succes verder.

  16. #15

    Standaard

    ow gelukkig dit is de donor ik was al bang dat je deze wilde gaan opknappen totdat ik de foto's van de achterkant zag veel succes met je project
    my first quattro was a wilkinson

  17. #16

    Standaard

    Zo lekker bezig Franx! Mooi project man. Succes ermee.
    RS2 RS-blau - 315 HP
    RS2 Zwart - 315 HP
    Sport Quattro, 1005 HP
    www.highoctane.nl

  18. #17

    Standaard

    Ghehe, leek wel the 'chainsaw massacre' toen ik klaar was.... :twisted:
    (ach, was niks meer van te maken...)
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen
    Audi 80 1.8 S (1988) Audi 80 1.6 CC (1985) Audi Coupé 2.3 E (1989) Audi 80 1.8 S (1986) Audi 80 1.6 SC (1984) Jensen Healey 2.0 (1975) Audi 80 1.6 CL (1983)
    Triumph Spitfire 4 MKII (1966) Audi 80 1.6 SC (1984) http://franxmits.jouwweb.nl/

  19. #18
    poetsertje's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2005
    Leeftijd
    54
    Posts
    17.161
    Kudos
    1251
    Auto
    Audi A6 Allroad
    Land
    Land

    Standaard

    En ben je al weer wat gevorderd ?
    of leg ik nu al te veel druk op het project? :twisted:

    Ga het met interesse volgen.
    Mijn auto is net als zijn baas:
    Niet te dik, maar zwaar gebouwd

  20. #19

    Standaard

    Goed dat je er over begint! Maar idd.... heb ook tevens een armsteun uit die 90 geript.
    Die ga ik alvast opfrissen! Lappie leer ervoor gereserveerd om te bekleden en hij is alvast schoongeboend. Hij is nu wel kunststof grijs ipv eerst zwart en moet daarom gespoten worden!

    Mijn doel is alles ultra-clean te krijgen alvorens het erop/aan geschroefd wordt, werkt het prettigst! Elk stapje is er een! :wink:
    Audi 80 1.8 S (1988) Audi 80 1.6 CC (1985) Audi Coupé 2.3 E (1989) Audi 80 1.8 S (1986) Audi 80 1.6 SC (1984) Jensen Healey 2.0 (1975) Audi 80 1.6 CL (1983)
    Triumph Spitfire 4 MKII (1966) Audi 80 1.6 SC (1984) http://franxmits.jouwweb.nl/

  21. #20
    Lee's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2005
    Leeftijd
    41
    Posts
    6.178
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard

    Gaaf project! 8)
    Ik blijf het volgen.
    Succes!

Pagina 1 van 42 1234511 ... LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •